2009-07-17, 15:57
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Zlatan har gjort 57 mål på 88 matcher i Inter. 0.65 mål per match.
Eto'o har 108 mål på 144 matcher i Barcelona. 0.74 mål per match.

Man kan argumentera mot Anoxida och säga att Messi "snor" många av Eto'os mål, och att han spelat ytter stora delar av säsongerna, medan det är meningen att Zlatan ska göra alla Inters mål. Men det är svårt att jämföra. Zlatan har ett väldigt bra målsnitt, men Eto'o har förmodligen bäst i europa, inte minst de senaste säsongerna där han ligger väldigt nära ett mål per match. Vi får väl se om Zlatan lyckas fylla luckan, är det nån som kan det så tror jag som sagt det är han.

Sen kan man jämföra Inters respektive Barcelonas målsnitt under samma tidsperiod.

Barcelona 2.17

Inter 1.82

Rätt stor skillnad.
2009-07-17, 16:00
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Läser man tidningarna får man intrycket att affären är helt klart men det är fortfarande bara "rykten" om än väldigt trovärdiga sådana, eller hur? När kan man få officiell bekräftelse?

Om 2-3 dagar ska det bli officiellt sägs det..om affären går i lås vill säga
2009-07-17, 16:14
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Äh va fan. Han ska INTE klaga. Jag skulle gärna vara i hans ställe (förutsatt att jag var lika bra!)

Varför inte? Bara för man är duktig på något och tjänar miljoner, så betyder det inte att man är fri från tuffa beslut och ångest. Tänk dig själv bördan av miljontals röster på dina axlar som alla har en åsikt om vad du ska göra, och de flesta kommer du aldrig kunna tillfredsställa. Tycker inte det verkar vara någon dans på rosor.
2009-07-17, 16:38
Medlem
Khapis avatar
Jag får ibland intrycket att Zlatan är lite av en föredetta skolgårdsmobbare, även om han är schysst och sansad som person idag och egentligen aldrig velat någon illa. Något jag tror att han anspelar mycket på när det gäller den biten är t.ex hans längd. Han är ju väldigt lång för att vara fotbollspelare (194). Jag tror att han på något vis skulle använda det för att få något sorts psykologiskt övertag och "göra sig till ledare" i Barcelona, då främst över de andra stjärnorna i laget, och framförallt den största "konkurrenten" om tronen om högsta hönset, Leo Messi. Han är ju inte ens 170.

Just såna pikningar i sociala situationer kan påverka mycket, självförtroendemässigt. Se bara på Mike Tyson i hans matcher mot Holyfield och Lewis. De anspelade båda två mycket på Tysons längd och "promenerade" honom runt ringen, för att komma åt honom psykologiskt. Och bevisligen fungerade det. Nu säger ju såklart alla fotbollspelare att laget är prio nummer ett, men självklart finns det en inbördes konkurrens också. Där tror jag att Zlatan har något sorts hjälpmedel för att ta sig uppåt i hierarki och anseende.

Långsökta spekulationer, men ändå.
2009-07-17, 16:59
Medlem
Telefonverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är zlatan så bra som alla påstår ska det inte vara svårt att lära sig ett system och anpassa sig efter det
Upp till bevis med andra ord.

För övrigt tyckte jag detta var roligt
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/guldbollen/article3798740.ab?service=galleryFlash
Under står det -Titlar -landslaget -Klubbar och enligt aftonbladet har Zlatan bara spelat i Inter och så visar dom bilder från två olika titlar där :P... ajax? malmö? juventus?
2009-07-17, 17:00
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Inter verkar ju inte ha pratat med Eto'o ens, jag börjar tvivla på att den här affären blir av faktist. Känns som det ska mycket till för att få alla bitar på plats

Nej jag gissar att Zlatan spelar i Inter kommande säsong
2009-07-17, 17:16
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du yrar.
I omröstningen om världens bästa spelare Guldbollen (Ballon d'Or) där fotbollsjounalister från hela Europa röstar fram bästa spelaren är det ganska jämnt mellan Eto'o och Zlatan

2004
15:e plats Eto'o
14:e plats Zlatan

2005
10:e plats Eto'o
8:e plats Zlatan

2006
6:e plats Eto'o
Zlatan ej med bland de 50 bästa

2007
30:e plats Eto'o
7:e plats Zlatan

2008
17:e plats Eto'o
9:e plats Zlatan
Det är inte jämnt nånstans, Zlatan har rankats som en bättre spelare nästan varje år trots att dom inte gått lika långt som Barca i CL och trots att Inter som lag inte presterat lika bra eller gjort lika många mål.
Menar du att Ibra och Eto`o är likvärdiga spelare?
Helt olika spelare där barcaspelaren är en renodlad striker medans Ibra är en targetspelare och har ett helt annat register. Visst kommer jag sakna Eto`o men jag tror det är en bra deal för båda lagen. Han kommer göra runt 20 mål i Inter om han får lira med Baloteli och inte Milito. tror inte han passar ihop med Milito, båda är utprägalde strikers. Det är dags for den gode Samuel att dra vidare.
Zlatan som är en mkt bättre spelare kommer nog passa ganska bra i barcas ajax influerade totalfotboll.

Hur mycket bevakning drar inte Ibra till sig? Hur många assist gör han varje år? Kommer funka bättre för honom i ett lag som Barca där motståndarna inte behöver lägga all energie och bevakning på honom. Man har Messi, Henry, Xavi och Iniesta att fokusera på också.
Senast redigerad av Adazanim 2009-07-17 kl. 17:25.
2009-07-17, 17:38
Medlem
Guldpakets avatar
Suck, nu kommer man få höra att man bara följer Barca för att Zlatan spelar där
2009-07-17, 17:43
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldpaket
Suck, nu kommer man få höra att man bara följer Barca för att Zlatan spelar där

Precis. Det är tråkigt att det kommer poppa upp en massa nya barca fans nu.
2009-07-17, 17:53
Medlem
Citat:
Zlatan till Barcelona.
Om övergången blir klar kommer du att kunna se den svenska stjärnan direkt i TV4.
- Vi kommer helt klart öka vår bevakning, säger kanalens biträdande sportchef Fredrik Olofson.

Haha det börjar direkt, välkommen till Zlatan vs Real Madrid i El classico.

http://fotboll.expressen.se/Nyheter/1.1643464/zlatan-till-barcelona-da-storsatsar-tv4
2009-07-17, 18:00
Medlem
Direkt kommer alla nya barca-fans. Var var ni när barca bara vann ligan och CL? Patetiskt. Ni kan kalla mig Rickelme.
2009-07-17, 18:01
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme
Direkt kommer alla nya barca-fans. Var var ni när barca bara vann ligan och CL? Patetiskt. Ni kan kalla mig Rickelme.

Eller rättare sagt, var var ni när barca inte vann ligan eller CL?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in