2009-06-05, 16:52
Medlem
Jag gillar Zlatan och tycker det är kul när det går bra för honom. Därför tyckte jag det var kul när han var i Juventus och det gick bra för dem, likaså i Inter. Skulle ju bara löjligt att ropa "Ibra, Ibra". Klart man kan heja fram lag med spelare man gillar i.

Hoppas han går till Barca, det känns som rätt klubb för honom att det absolut sista steget han drömt om i, att bli världens bäste.

För övrigt, om en affär som det ryktas om blir av, dvs. typ 500 miljoner kr samt Eto'o, blir det inte den dyraste transfern någonsin? Eto'o måste ju vara värd ganska mycket.
2009-06-05, 16:52
Medlem
Chuck_Taylors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det du inte verkar förstå är att problemet för mig är när supportern byter lag så fort spelaren gör det, när han hela säsongen skrikit lagets namn. Försök förstå, är du kapabel till det?

Jag förstår vad du menar, men du har missuppfattat hela grejen med mig. Jag gillar massa lag, massa spelare för de spelar bra, underhållande fotboll. Vilket gör att det är kul att se dem spela. Men jag har ju ett favoritlag som jag håller på oavsett hur det går för dem.

Det du gör är att du stör dig på små saker, låt folk gilla just Zlatan. Det är fortfarande fotboll men inte samma kärlek till klubben som riktiga Interfans.
2009-06-05, 17:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
För er som inte förstår är mitt enda problem, personer som hävdar att de gillar ett lag när de egentligen bara bryr sig om en specifik spelare i laget, och jag tror faktiskt att DU är en zlatanist.

Jag är en Zlatanist isf. Gillar honom så därför vill jag att det ska gå bra för honom. jag har aldrig brytt mig vidare mycket om Serie A, men när Zlatan spelade i Juve så höll jag på dem och nu har jag de senaste åren hejat på Inter. Jag är inget barn och jag fattar förihelvete inte vad som är problemet.
2009-06-05, 17:24
Medlem
Stackars Masinga. Starkt jobbat iaf av dig att fäktas mot trollen hela eftermiddagen, hade jag varit vid datorn hade jag hjälpt till. Aventura, snubben som lanserade Thiago Motta som vänsteranfallare, är nog den mest efterblivna idioten flashback har skådat. Finns det någon som kan respektera honom?
2009-06-05, 17:25
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag är en Zlatanist isf. Gillar honom så därför vill jag att det ska gå bra för honom. jag har aldrig brytt mig vidare mycket om Serie A, men när Zlatan spelade i Juve så höll jag på dem och nu har jag de senaste åren hejat på Inter. Jag är inget barn och jag fattar förihelvete inte vad som är problemet.

Man visar kärlek till en klubb, inte en spelare. Man är ingen riktigt supporter i mina och många andras ögon om man tycker en spelare är viktigare än laget.
2009-06-05, 17:27
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Stackars Masinga. Starkt jobbat iaf av dig att fäktas mot trollen hela eftermiddagen, hade jag varit vid datorn hade jag hjälpt till. Aventura, snubben som lanserade Thiago Motta som vänsteranfallare, är nog den mest efterblivna idioten flashback har skådat. Finns det någon som kan respektera honom?

Thanx bro, kul att se att folk delar ens uppfattning. Att han va ett troll förstod jag rätt fort.
2009-06-05, 17:30
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Och petade Maicon och Walter Samuel i samma uppställning. Samuel bytte han ut med motiveringen att han är för gammal mot en lika gammal Ricardo Carvalho.
2009-06-05, 17:30
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Man visar kärlek till en klubb, inte en spelare. Man är ingen riktigt supporter i mina och många andras ögon om man tycker en spelare är viktigare än laget.

Fattar vad du menar, men många börjar heja på lag tack vare vissa spelare.
Jag t.ex började jag hålla på Inter tackvare Ronaldo.
2009-06-05, 17:32
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Fattar vad du menar, men många börjar heja på lag tack vare vissa spelare.
Jag t.ex började jag hålla på Inter tackvare Ronaldo.

Det kan jag respektera, men inte om du skulle byta favoritlag så fort han byter klubb.
2009-06-05, 17:42
Medlem
von_Ss avatar
Citat:

haha jag är väl för fan ingen Intersupporter. Jag hejar på Inter i italienska ligan för att jag vill att Zlatan ska vinna och göra mål. Jag kan inte ens lagets startelva. Jag visar inte kärlek till Inter. Jag hejar på dem i största allmänhet.
2009-06-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
haha jag är väl för fan ingen Intersupporter. Jag hejar på Inter i italienska ligan för att jag vill att Zlatan ska vinna och göra mål. Jag kan inte ens lagets startelva. Jag visar inte kärlek till Inter. Jag hejar på dem i största allmänhet.

håller med von_S i denna fråga,

fanatiska fotbollssupportar som inte förstår att man kan hålla på ett lag lite grand och bara tycka om lag som spelar attraktiv fotboll är jobbiga. Fotboll är inte er sport och det finns andra sätt att förhålla sig till sporten.

edit: personligen tycker jag det är konstigare att man håller på inter än Zlatan när zlatan flyttar, zlatan är från sverige, från malmö därjag själv bott = anknytning. Men inter? ligger väl i turin, ingen anknytning dit.
Senast redigerad av kinyo 2009-06-05 kl. 18:23.
2009-06-05, 20:18
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinyo
håller med von_S i denna fråga,

fanatiska fotbollssupportar som inte förstår att man kan hålla på ett lag lite grand och bara tycka om lag som spelar attraktiv fotboll är jobbiga. Fotboll är inte er sport och det finns andra sätt att förhålla sig till sporten.

edit: personligen tycker jag det är konstigare att man håller på inter än Zlatan när zlatan flyttar, zlatan är från sverige, från malmö därjag själv bott = anknytning. Men inter? ligger väl i turin, ingen anknytning dit.

Alla sorter finns det. Dom som råhåller på ett lag eller dom som gillar bra spel eller en bra bra lirare. Respekt för alla olika sätt att se på idrotten ska ju självklart finnas men en sak irriterar mig, det är när "diehard fans" ska läxa upp andra för att dom inte är tillräckligt fanatiska. Speciellt när någon snorvalp från bondhåla i Sverige säger sig vara "interista" eller liknande.
OT: Jag är övertygad om att Zlatan spelar i Italien nästa säsong också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in