2009-08-24, 14:14
Medlem
joper2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GucciMane
Vissa här verkar inte förstå tanken bakom Zlatan-köpet.
Guardiola har så tidigt som ett år sen velat ha en stark targetplayer som central anfallare. Men just då var Zlatan inte till salu, därför stannade Eto'o kvar en säsong till.
I Barcelonas 3-manna anfall har man Henry o Messi som har potential att göra 25+ mål men då behövs en targetplayer centralt som kan ta emot bollen och sedan leverera den vidare till dessa två herrar. Vem är bäst i europa på att göra det? Jo, Zlatan!
Eto'os bästa egenskap är att vara på rätt plats i straffområdet för att göra mål, men han lyfter knappast ett lag på egen hand vilket Zlatan kan göra.
Jag är helt övertygad om att både Henry och Messi kommer att göra mycket fler mål nu när man har en spelfördelande forward i laget.
Alltså, Zlatan kommer antagligen göra färre mål än Eto'o men samtidigt
kommer fler barca-spelare med i målprotokollet.

Zlatan är också mycket bättre än Eto'o på små ytor, som det oftast brukar bli för Barcas anfallare. Jag är övertygad om att Zlatan är perfekt för Barcelonas taktik.

Drogba.

Din analys är förövrigt störtlöjlig och full med klyschor. Pinsamt när du försöker ge sken av att ha något sorts fotbollskunnande med en sån tunn analys. Var vänlig bespara oss ditt amatörtyckande med en sådan ton framöver, tack!
2009-08-24, 14:32
Medlem
land-of-freedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Drogba.

Din analys är förövrigt störtlöjlig och full med klyschor. Pinsamt när du försöker ge sken av att ha något sorts fotbollskunnande med en sån tunn analys. Var vänlig bespara oss ditt amatörtyckande med en sådan ton framöver, tack!
Guccimane må vara dålig på att uttrycka sig i skrift men hans argument är klockrena. Sanningen behöver inte vara mer komplicerad än att Zlatan är en av de bästa targetspelarna i världen. Såna som dig vrider alltid sanningen med era ordlekar och lögner förövrigt är den här tråden idiotisk. Massa "han är bra" "han är dålig" diskussioner fan sök jobb på sportbladet istället och sprid erat skitsnack där
2009-08-24, 15:01
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Drogba.

Precis vad är störtlöjligt? Vilka klyschor snackar du om?
Kom gärna med motargument istället för en massa påhopp, du sänker nivån på den här tråden.
Senast redigerad av GucciMane 2009-08-24 kl. 15:06.
2009-08-24, 17:01
Bannlyst
kan inte alla svenskar acceptera att vårat land har en gud
2009-08-24, 17:10
Medlem
kommunists avatar
Hur tror ni Zlatans roll i svenska landslaget kommer ändras nu när han spelar i Barcelona? Jag har aldrig sett Zlatan springa så mycket som han gjorde igår, han brukar annars bara stå still som en staty och vänta på boll... men nu rör han sig mer. Tror ni det kan bli nån ändring i landslaget med? Skulle bli jävligt roligt...
2009-08-24, 17:14
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunist
Hur tror ni Zlatans roll i svenska landslaget kommer ändras nu när han spelar i Barcelona? Jag har aldrig sett Zlatan springa så mycket som han gjorde igår, han brukar annars bara stå still som en staty och vänta på boll... men nu rör han sig mer. Tror ni det kan bli nån ändring i landslaget med? Skulle bli jävligt roligt...

Jag tycker inte att Zlatan sprang mer igår än vad han brukade göra i Inter. Tror mer att folk ser vad dom vill se
2009-08-24, 17:16
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Vad har du fått det ifrån?
Etoo blir rätt sjukt dissad av många fans på forum osv.. Verkar nästan som vi här tycker han är bättre än vad barca-fansen gör.
Då antar jag att du kan spanska...

http://www.blaugranas.com/sections/foro/foroTopics.php
2009-08-24, 17:17
Medlem
kommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag tycker inte att Zlatan sprang mer igår än vad han brukade göra i Inter. Tror mer att folk ser vad dom vill se

Mycket möjligt att det är så. Jag tycker iaf att han sprang mer. Normalt brukar han stå i topp och bara vänta...
2009-08-24, 17:25
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GucciMane
Vissa här verkar inte förstå tanken bakom Zlatan-köpet.
Guardiola har så tidigt som ett år sen velat ha en stark targetplayer som central anfallare. Men just då var Zlatan inte till salu, därför stannade Eto'o kvar en säsong till.
I Barcelonas 3-manna anfall har man Henry o Messi som har potential att göra 25+ mål men då behövs en targetplayer centralt som kan ta emot bollen och sedan leverera den vidare till dessa två herrar. Vem är bäst i europa på att göra det? Jo, Zlatan!
Eto'os bästa egenskap är att vara på rätt plats i straffområdet för att göra mål, men han lyfter knappast ett lag på egen hand vilket Zlatan kan göra.
Jag är helt övertygad om att både Henry och Messi kommer att göra mycket fler mål nu när man har en spelfördelande forward i laget.
Alltså, Zlatan kommer antagligen göra färre mål än Eto'o men samtidigt
kommer fler barca-spelare med i målprotokollet.

Zlatan är också mycket bättre än Eto'o på små ytor, som det oftast brukar bli för Barcas anfallare. Jag är övertygad om att Zlatan är perfekt för Barcelonas taktik.
Barcelona ville ha Villa och /eller Torres-det blev Zlatan.
2009-08-24, 17:26
Medlem
Eternys avatar
Hur många mål tror ni det blir för Zlatan i La Liga då?

Jag tror det blir 14 mål.
2009-08-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
Barcelona ville ha Villa och /eller Torres-det blev Zlatan.

Dom ville ha Zlatan innan Villa, det blev inte av. Men tillslut fick dom honom.

Varför köpa Villa när man redan har Eto'o?
2009-08-24, 18:02
Medlem
Bingy Bunnys avatar
[quote=Kastii]
Citat:
Dom ville ha Zlatan innan Villa, det blev inte av. Men tillslut fick dom honom.
Beguiristain ville ha Villa-Guardiola ville ha Torres.Dessa 2 herrar var deras första val men man får inte alltid som man vill här i livet.

Citat:
Varför köpa Villa när man redan har Eto'o?

Varför köpa Zlatan när man redan har Eto'o ?

I Spanien känner alla väl till att det skar sig rejält mellan Guardiola och kameruanen.Men många fans samt vissa spelare (som Xavi och Bojan) ville ändå att Eto'o skulle stanna kvar.Nu är han borta och Zlatan har kommit och Barça fansen ställer sig bakom den nye spelaren-laget är efter allt alltid viktigare än en enskild spelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in