2009-05-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho
Straffmiss i finalen. inget mål mot barca förra året inget mål mot Tyskland i EM och VM.
Ronaldo må vara bra men han är inte bäst.

Du räknar upp 4 matcher som bevis på att han inte presterar i dem stora matcherna, starkt.
2009-05-10, 11:45
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme
Du räknar upp 4 matcher som bevis på att han inte presterar i dem stora matcherna, starkt.

Räkna upp fyra matcher där han spelade på sin toppförmåga och våga inte gå efter statistik.
2009-05-10, 12:21
Medlem
Citat:
Räkna upp fyra matcher där han spelade på sin toppförmåga och våga inte gå efter statistik.

Du kan inte vara seriös om du tror att han kan leka med Clichy, Cashley osv som han gör mot west brom t ex. Messi mot chelsea är väll ett bra exempel. Ronaldo har hur som helst gjort mål mot alla top 4 lag. 2mål och 1 ass bort mot arsenal i en CL semi. Hemma på old trafford mot Inter. Avgör borta mot Porto. Sure han missade straffen i finalen men vem gjorde 1-0 målet?
Kan räkna upp mycket mer om jag skulle orka tänka lite till. Sen kommer han göra mål om ca 2timmar i ett Manchester-derby också...

Nämn en spelare som ALLTID spelar på sin toppförmåga mot toppklubbar.

Edit: Oj såg att arse, finalen och porto redan var nämnda yeye du bad bara om 4 ändå
Senast redigerad av simme 2009-05-10 kl. 12:24.
2009-05-10, 13:52
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vill ha din syn på ex. Alan Shearer, Mendieta, Baggio eller Dennis Bergkamp. Spelare som under toppen av sin karriär inte vann något annat än den inhemska ligan. De var aldrig tungan på vågen för sitt lag i Europa-spelet. Var de inte världens bästa vid den tidpunkten ändå?
Alan Shearer "världens bäste" före den riktige Ronaldo, Savicevic, Weah eller Zidane? Ursäkta men Alan Shearer har aldrig varit i närheten av dessa spelare.
2009-05-10, 16:27
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Du kan inte vara seriös om du tror att han kan leka med Clichy, Cashley osv som han gör mot west brom t ex. Messi mot chelsea är väll ett bra exempel. Ronaldo har hur som helst gjort mål mot alla top 4 lag. 2mål och 1 ass bort mot arsenal i en CL semi. Hemma på old trafford mot Inter. Avgör borta mot Porto. Sure han missade straffen i finalen men vem gjorde 1-0 målet?
Kan räkna upp mycket mer om jag skulle orka tänka lite till. Sen kommer han göra mål om ca 2timmar i ett Manchester-derby också...

Nämn en spelare som ALLTID spelar på sin toppförmåga mot toppklubbar.

Edit: Oj såg att arse, finalen och porto redan var nämnda yeye du bad bara om 4 ändå

Du kallar Porto för topplag? Och jag menar inte göra mål utan spela på sin bästa förmåga, det gjorde han verkligen inte mot Inter. Arsenal matchen såg jag inte ens halva men var han konstant farllig när han fick bollen rätt så nära mål? Ett noll målet i finalen var från honom visst, men han spelade inte så bra resten av finalen
2009-05-10, 16:49
Medlem
Citat:
Du kallar Porto för topplag? Och jag menar inte göra mål utan spela på sin bästa förmåga, det gjorde han verkligen inte mot Inter. Arsenal matchen såg jag inte ens halva men var han konstant farllig när han fick bollen rätt så nära mål? Ett noll målet i finalen var från honom visst, men han spelade inte så bra resten av finalen

Det var väll snack om att vara bra/dålig i stora matcher? Kvartsfinal i CL anser jag vara en stor match. För mig räcker det att han producerar i dem stora matcherna, man kan inte förvänta sig att han ska dominera varje gång han får bollen. Två mål och en assist säger väll sig självt?
2009-05-10, 17:29
Bannlyst
Citat:
Det var väll snack om att vara bra/dålig i stora matcher? Kvartsfinal i CL anser jag vara en stor match. För mig räcker det att han producerar i dem stora matcherna, man kan inte förvänta sig att han ska dominera varje gång han får bollen. Två mål och en assist säger väll sig självt?

Det kan man inte förvänta sig av någon spelare, därav lägg ner skitsnacket. Vadfan har Ronaldo att göra med Zlatan? Båda besitter fina tekniker och är unika på sitt spelsätt. Men bättre är han knappast.
2009-05-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Det kan man inte förvänta sig av någon spelare, därav lägg ner skitsnacket. Vadfan har Ronaldo att göra med Zlatan? Båda besitter fina tekniker och är unika på sitt spelsätt. Men bättre är han knappast.

Har inte påstått något annat. Jag tycker att Zlatan är grym men jag blev så illa tvungen att försvara Ronaldo.
2009-05-12, 10:11
Bannlyst
Citat:
Har inte påstått något annat. Jag tycker att Zlatan är grym men jag blev så illa tvungen att försvara Ronaldo.

Vilket du har rätt att göra. Han gjorde 2 mål förra veckan, och det var CL-semi. Dessutom gjorde han mål mot City i Premier League. Han producerar i världens bästa liga och världens bästa turnering.
2009-05-18, 10:52
Medlem
neguins avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/italien/article5168774.ab

En sammanställning om Ibra's chanser att vinna skytteligan i Italien som andra(!) svensk genom tiderna. 42/55 poäng (diVaio fick 41) på en lista som jag nog kan hålla med om rätt bra som dessutom ger en hyfsad bild över Ibra's styrkor och svagheter jämfört med andra spelare.

"Återstående program" och "Läge inför avslutning" tycker jag däremot att han skulle fått mer poäng, han har goda chanser att vinna skytteligan, speciellt med Mourinho som vill att han ska vinna och kommer pusha honom. Är det något ni inte håller med om? Vad anser ni om hans möjligheter att vinna skytteligan?

2009-05-18, 11:25
Medlem
4522s avatar
Märkligt hur Di Vaio kan få två på kreativitet, han har ju stått för en hel del magiska framspelningar i år. Främst till Mutarelli men även till övriga lagkamrater, det finns inte att Zlatan vinner skytteligan. Särskilt om spelet såg ut som igår, Cagliari borta är apsvårt och Atalanta hemma likaså.
2009-05-18, 14:00
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Märkligt hur Di Vaio kan få två på kreativitet, han har ju stått för en hel del magiska framspelningar i år. Främst till Mutarelli men även till övriga lagkamrater, det finns inte att Zlatan vinner skytteligan. Särskilt om spelet såg ut som igår, Cagliari borta är apsvårt och Atalanta hemma likaså.

??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in