2009-04-20, 00:31
Medlem
mentalfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Gemensamt för dessa lagen har varit att de har vid tillfällerna haft enormt bra spelare runt omkring, så som forward är det bara att ställa sig i målområdet så blir det mål.

Jo, det är klart. För hur många mål har inte Zlatan gjort på ett typiskt inspel från kanten där forwarden petar in den i öppen kasse. Juste.. Ytterst få. Inte nog med detta är Zlatan en riktigt bra passningsspelare som lägger fina bollar när det behövs.
2009-04-20, 07:45
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Toldo Francesco
Cordoba Ivan Ramiro
Zanetti Javier
Vieira Patrick
Madeira Caeiro Figo Luis Filipe
Cruz Julio Ricardo
Leite Ribeiro Adriano
Crespo Hernan Jorge

Får jag bara fråga, är det något "retoriskt knep" från din sida att skriva namnen baklänges inklusive mellannamn? Ökar det deras credibility, och bättrar därmed ditt argument?
2009-04-20, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Lite mer kritik då: alla du listar är defensiva spelare, förutom Figo som verkligen har sett sina bästa dagar och Adriano som som människa totalt har gått sönder och inte presterar på plan ö.h.t. Vilka är dessa bra offensiva spelare som Zlatan utnyttjar i laget? När Zlatan gick skadad förra våren så höll Inter på att tappa greppet om scudetton, sen skjuter Zlatan hem titeln i sin comeback.

Inter är ett mycket mediokert lag sett till andra topplag ute i Europa, Ibra och Maicon är de enda som besitter offensiva talanger av världsklass.

Ang. den jävla landslagsdiskussionen så trodde jag ärligt att den skulle dö ut efter EM, men tydligen så räcker det inte att halvskadad näta mot regerande europamästarna och de blivande europamästarna, helt otroligt.

Vad är "han har bara spelat i bra lag?" för icke-argument egentligen? Spelar inte Messi i ett bra lag? C. Ronaldo? Är de också överskattade spelare som bara nätar därför att de har bra lagkamrater (och t.o.m. bättre än Zlatans diton) runt sig? Jimmy Floyd Hasselbaink torde alltså vara världens genom tiderna bästa spelare eftersom att han kom tvåa i skytteligan (24 mål) samtidigt som hans lag åkte ur Primeran?

Måste även instämma i 4522:s synpunkter.

Äntligen ngn som orkar producera lite konstruktivt. Zlatans samtliga mål denna säsong är mot:
Sampdoria
Torino
Bologna
Roma
Palermo
Lazio
Werder Bremen
Chievo
Cagliari
Genoa
Atalanata
Catania
Lecce
Genoa
Fiorentina
Reggina
Palermo

Inga superlag. Inget mål mot Juventus eller Milan och ett mål i CL (Werder Bremen). Så fort motståndet är lite bättre klarar han det inte. Som sagt, han är en bra fotbollsspelare, men helt klart överskattad.

//Edit
Messi och Ronaldo har också bra spelare runt sig, men de producerar även mot de bra lagen. Ronaldo är en avgörande skillnad när de möter Barcelona t.ex. vilket man inte kan säga om Zlatan.
Senast redigerad av mickes418 2009-04-20 kl. 07:53.
2009-04-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Det där är det mest pajasartade som nån nånsin har skrivit i denna tråd

Ja, och du är beviset på att det naturliga urvalet inte fungerar
2009-04-20, 08:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, och du är beviset på att det naturliga urvalet inte fungerar
Motivera den du om du kan, det verkar inte vara alla hästar i stallet hos dig.

Sen är det konstigt hur jantelagen rulerar och kan komma med påståenden som görs om Zlatan.
Innan när han inte var i topp i skytte ligan då var det tjafs om att han inte gjorde mål.
Nu när han producerar och ligger i topp i skytteligan, då klagas det att han inte gör mål mot dom bästa.
Vilket man kan tycka, men det också lite logiskt att det görs mindre mål mot topplagen.
Av den enkla anledningen att det görs ju så mycket mindre mål.
Lika lite som Inter släpper in mål från andra toppspelare på löpande band.
2009-04-20, 10:14
Medlem
Citat:
Äntligen ngn som orkar producera lite konstruktivt. Zlatans samtliga mål denna säsong är mot:
Sampdoria
Torino
Bologna
Roma
Palermo
Lazio
Werder Bremen
Chievo
Cagliari
Genoa
Atalanata
Catania
Lecce
Genoa
Fiorentina
Reggina
Palermo

Inga superlag. Inget mål mot Juventus eller Milan och ett mål i CL (Werder Bremen). Så fort motståndet är lite bättre klarar han det inte. Som sagt, han är en bra fotbollsspelare, men helt klart överskattad.

//Edit
Messi och Ronaldo har också bra spelare runt sig, men de producerar även mot de bra lagen. Ronaldo är en avgörande skillnad när de möter Barcelona t.ex. vilket man inte kan säga om Zlatan.

Är han? Det enda jag minns av honom över två matcher var hans straffmiss.
2009-04-20, 10:46
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Sampdoria
Torino
Bologna
Roma
Palermo
Lazio
Werder Bremen
Chievo
Cagliari
Genoa
Atalanata
Catania
Lecce
Genoa
Fiorentina
Reggina
Palermo

//Edit
Däremot så har han målgivande passningar mot Juventus och Milan denna säsong, vilket tyder på att han inte är osynlig och dålig i matcher mot de bättre lagen. Dessutom måste jag protestera å det bestämdaste mot din värdering av Genoa, de var obesegrade i sin hemmaborg innan Inter vann där och de ligger inte på fjärde plats (blott sju poäng bakom Milan och Juve) för inte.

Kul att du nämner Ronaldo mot Barcelona för övrigt, två matcher han inte var särskilt bra i.
2009-04-20, 19:09
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Får jag bara fråga, är det något "retoriskt knep" från din sida att skriva namnen baklänges inklusive mellannamn? Ökar det deras credibility, och bättrar därmed ditt argument?
Han kopierade en lista på Inters reserver och klistrade in. Eftersom han inte har en aning om vilka de är tog han med alla deras namn med efternamnet först.

Eller så är det som sagt väl rätt tydligt att han bara driver med folk eftersom han nämner dessa spelare.
2009-04-20, 20:21
Medlem
hbys avatar
Inte lönt att diskutera med "mickes418" då han bevisligen inte har någon koll på vilka som ens spelar i Inter tillsammans med Zlatan. Jämförelserna och hans argument ger jag inte mycket för heller.

Aja, tillbaka till verkligheten. Jag vet inte om denna har postats tidigare, men om den har så är den värd att se igen:

http://www.youtube.com/watch?v=WFeAxUsLJSI&feature=channel_page
2009-04-20, 23:20
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hby
Inte lönt att diskutera med "mickes418" då han bevisligen inte har någon koll på vilka som ens spelar i Inter tillsammans med Zlatan. Jämförelserna och hans argument ger jag inte mycket för heller.

Aja, tillbaka till verkligheten. Jag vet inte om denna har postats tidigare, men om den har så är den värd att se igen:

http://www.youtube.com/watch?v=WFeAxUsLJSI&feature=channel_page

Grymt bra video!
2009-05-01, 10:00
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Aftonbladet är ju för roliga. Nej, jag tar inte deras nyheter på allvar, men ibland kan man ju få ett gått skratt av deras så kallade nyheter. Och man får det oftast. Men jag har tråkigt och därför postas detta.

”Zlatan är klar för Real till sommaren”

Harbuzi (spelare i MFF ifall någon inte visste det) har pratat med Drenthe (spelare i Real Madrid) som säger att i Reals omklädningsrum pratas det om att Zlatan kan vara aktuell. Ja men då så. Då är jag allt klappat och klart.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/italien/article5040491.ab
2009-05-01, 11:01
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Lite trött är man ju på det här Real Madrid ryktet..varför skulle han gå till en kanske ännu sämre klubb än Inter om han vill vinna CL? Går han dit så är det pengarna som styr enbart. Hoppas han hamnar i England men det lär inte hända

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in