2009-05-09, 16:07
Bannlyst
Är ju kul att läsa haters inlägget som handlar om Zlatan.

Han är ju inte såklart bäst bara för att han gjorde 5 mål förra CL och ledde skyttet där, har vunnit assistligan varje gång, har vunnit poängligan, har tagit MFF till guld och någon månad efter hamnade han i Ajax. Leder italianska skytteligan, har tagit inter till scudetton två gånger, nu blir det en tredje gång. Byttes in i andra halvlek i italienska cupen då Inter låg under och han gjorde två mål och tog hem segern. I Sverige har han faktiskt levererat så bra som det går med kassa spelare runt om sig, kolla bara på VM 2006 och EM 2004. Vem är det som byggde upp anfallet? Vem är det som slog de avgörande passningarna? Levererade i Juventus och var en av anledningarna till att folk fick upp ögonen för honom. Och vem var det som faktiskt gjorde mål i EM 2008? Och om vi hade haft Messi, eller Eto, eller Villa eller Drogba...hade de presterat bättre i Sverige tröjan än vad Zlatan hade gjort?

Ge fan i ert skitsnack. Han är bland de bästa i världen.
Senast redigerad av aventura 2009-05-09 kl. 16:10.
2009-05-09, 16:09
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
har tagit MFF till guld

Har han iof inte gjort även om pengarna hjälpte till...
2009-05-09, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Är ju kul att läsa haters inlägget som handlar om Zlatan.

Han är ju inte såklart bäst bara för att han gjorde 5 mål förra CL, har vunnit assistligan två gånger, har vunnit poängligan, har tagit MFF till guld och någon månad efter hamnade han i Ajax. Leder italianska skytteligan, har tagit inter till scudetton två gånger, nu blir det en tredje gång. Byttes in i andra halvlek i italienska cupen då Inter låg under och han gjorde två mål och tog hem segern. I Sverige har han faktiskt levererat så bra som det går med kassa spelare runt om sig, kolla bara på VM 2006 och EM 2004. Vem är det som byggde upp anfallet? Vem är det som slog de avgörande passningarna? Och vem var det som faktiskt gjorde mål i EM 2008?

Ge fan i ert skitsnack. Han är bland de bästa i världen.

Och Henrik Larsson avgjorde mot MFF nyss. Gör det honom till världens bästa spelare?

Förstå att vi pratar om dagsläget, och inte vad han gjorde i MFF för 10 år sedan, eller i Holland. Han platsar tyvärr inte in på topp 5 bara för hans gamla meriter.

Torres, Messi, Henry, Drogba och Rooney går före honom alla dagar i veckan. Är det någon som inte håller med? Motivera gärna varför han är bättre än de här 5 spelarna i dagsläget.
2009-05-09, 16:12
Medlem
Treehorns avatar
Du har ju fått ganska många motiveringar redan, men väljer att trolla vidare...
2009-05-09, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Du har ju fått ganska många motiveringar redan, men väljer att trolla vidare...
Så brukar det låta när man har slut på argument. Kan du inte sammanställa alla argument om du nu är så bra på att motivera?

Varför inte svara på det här?

Citat:
Torres, Messi, Henry, Drogba och Rooney går före honom alla dagar i veckan. Är det någon som inte håller med? Motivera gärna varför han är bättre än de här 5 spelarna i dagsläget.
2009-05-09, 16:14
Medlem
ejjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvestoR
Och Henrik Larsson avgjorde mot MFF nyss. Gör det honom till världens bästa spelare?

Förstå att vi pratar om dagsläget, och inte vad han gjorde i MFF för 10 år sedan, eller i Holland. Han platsar tyvärr inte in på topp 5 bara för hans gamla meriter.

Om han hade spelat i Barcelona hade du sett att han är minst lika bra som hela den högen. Han gör ju allt så bra han kan i Italien, hur fan ska han kunna bevisa mer när hans lag inte är med i CL?
2009-05-09, 16:17
Bannlyst
Citat:

Du snackar om att jag ska ta fram dagsläget, vadfan gör Drogba, Henry och Rooney på den listan? Alla vet att Henry var som bäst när han var i Arsenal ev vm guldet 98. Drogba har inte gjort en bra säsong, har varit skadad ioförsig, men har inte zlatan det? Jag vet att du är okunnig och borde därför läsa på lite mer. Zlatan var skadad men avgjorde ändå liga cupen. Och såvitt jag ser har inte Rooney gjort nåt fantastiskt, utan bara på gång på gång fått röda eller gula kort. Folk säger ju själv att han är bättre defensivt än offensivt. Rooney hade iaf en bättre säsong förra säsongen och även ett bättre målfacit förra CL. Så att vi ska snacka om dagsläget kan du ju också börja ta fram någon som faktiskt imponerar. Sen så har ju Torres också varit skadad en stor del av säsongen, men hans insatser i EM 2008 har varit svaga, även ifall han slog in segermålet. Denna säsong har han verkligen imponerat inför mig och jag tycker inte att Zlatan är bättre än Torres och Messi, men att ta fram Drogba, Rooney och Henry som har sett sina bästa dagar är ju bara löjligt. Ingen av dessa spelare har imponerat i landslagen. Isåfall ska vi ju gå och knäcka gamla meriter som du inte är så särskilt intresserad av.

Alla vet att Messi är bättre än Zlatan på en del saker, det är ju helt solklart.
Senast redigerad av aventura 2009-05-09 kl. 16:21.
2009-05-09, 16:18
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Så brukar det låta när man har slut på argument. Kan du inte sammanställa alla argument om du nu är så bra på att motivera?

Varför inte svara på det här?

För att jag tror jag redan svarat på det tidigare i tråden tillsammans med många andra men du verkar inte läsa det... Jag tror inte vi behöver sammanställa något till dig eftersom jag antar att du klarar av att klicka bakåt i tråden själv?
2009-05-09, 17:05
Medlem
Fotzens avatar
Sätt Torres, Messi, Henry, Drogba eller Rooney i Inter och ta bort Zlatan.
De skulle ta ner Inter till den ständiga 3:e platsen laget låg på för några säsonger sen.
2009-05-09, 17:12
Medlem
ejjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Sätt Torres, Messi, Henry, Drogba eller Rooney i Inter och ta bort Zlatan.
De skulle ta ner Inter till den ständiga 3:e platsen laget låg på för några säsonger sen.

Väl talat! Det är ju så jäkla tydligt att ingen av dem som kritiserar Zlatan har sett fler än typ två matcher med honom i Serie A.
2009-05-09, 17:24
Medlem
torkelmannens avatar
Citat:
Eto, Henry, Messi, Torres, Villa, Drogba, RVP och Berbatov. Ronaldo, Iniesta, Xavi, Silva, Lampard, Kalou, Malouda, Essien, Fabregas, Senna, Rooney, Carrick, Giggs, Gerrard, Alonso och Robben.

Citat:
Din fina lista över spelare som är bättre än Zlatan blir kortare för varje dag som går. Ska vi uppfatta det som att Zlatan växer i dina ögon hela tiden eller att du är ett jävla troll (mest sannolikt)?

Sen att du har med stjärnor som Kalou på listan ska du inte få komma undan med heller ditt avskrap
2009-05-09, 17:24
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Zlatan hade också vunnit Champions League om han satt på avbytarbänken i Man United istället för att vara den drivande kraften i Inter. Jag förstår inte det där argumentet.

Hade Kaká (inte "kaka" för i helvete) vunnit VM hur mycket han än försökt ifall han spelade i Kongo?

Du är patetisk klagar på att en ´saknar, om du inte har något vettigare att anmärka på kan du gräva ner dig i din trollgrop.

Det är meriter som räknas och det är bara att erkänna Zlatan har inte vunnit samma saker som dem och dom var båda drivande och viktiga för laget när de vann dom var inte bänkade.
Dina argument är bara löjliga och om du inte förstår vad jag menar kanske du ska försöka med lite logiskt tänkande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in