Citat:
Ursprungligen postat av InvestoR
Och Henrik Larsson avgjorde mot MFF nyss. Gör det honom till världens bästa spelare?
Förstå att vi pratar om dagsläget, och inte vad han gjorde i MFF för 10 år sedan, eller i Holland. Han platsar tyvärr inte in på topp 5 bara för hans gamla meriter.
Torres, Messi, Henry, Drogba och Rooney går före honom alla dagar i veckan. Är det någon som inte håller med? Motivera gärna varför han är bättre än de här 5 spelarna i dagsläget.
Du snackar om att jag ska ta fram dagsläget, vadfan gör Drogba, Henry och Rooney på den listan? Alla vet att Henry var som bäst när han var i Arsenal ev vm guldet 98. Drogba har inte gjort en bra säsong, har varit skadad ioförsig, men har inte zlatan det? Jag vet att du är okunnig och borde därför läsa på lite mer. Zlatan var skadad men avgjorde ändå liga cupen. Och såvitt jag ser har inte Rooney gjort nåt fantastiskt, utan bara på gång på gång fått röda eller gula kort. Folk säger ju själv att han är bättre defensivt än offensivt. Rooney hade iaf en bättre säsong förra säsongen och även ett bättre målfacit förra CL. Så att vi ska snacka om dagsläget kan du ju också börja ta fram någon som faktiskt imponerar. Sen så har ju Torres också varit skadad en stor del av säsongen, men hans insatser i EM 2008 har varit svaga, även ifall han slog in segermålet. Denna säsong har han verkligen imponerat inför mig och jag tycker inte att Zlatan är bättre än Torres och Messi, men att ta fram Drogba, Rooney och Henry som har sett sina bästa dagar är ju bara löjligt. Ingen av dessa spelare har imponerat i landslagen. Isåfall ska vi ju gå och knäcka gamla meriter som du inte är så särskilt intresserad av.
Alla vet att Messi är bättre än Zlatan på en del saker, det är ju helt solklart.