Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Zlatan hävdade ikväll att han kanske inte blir kvar i Inter utan är på väg därifrån, var kan han vara på väg? Något skvaller, spekulationer?
Eftersom det rör sig om så enorma summor är det svårt att sia om en övergång. Raiola har uppskattat marknadsvärdet till någonstans kring €100 miljoner och det utesluter väl en hel del klubbar. Det finns många tänkbara teorier och det lutar givetvis åt främst England men kanske även Spanien. Finns inte särskilt många uppstickare utanför dessa länder, den ända skulle givetvis vara Bayern München som faktiskt scoutade honom redan i MFF. Jag finner dock chansen som i princip obefintlig att han skulle hamna i Tyskland, dels för hans attityd men främst för att de redan har en skaplig anfallsuppsättning.
Så, vad vill jag ha sagt med mitt dravel? Det finns egentligen bara fyra klubbar dit han kan gå och dessa är Chelsea, Manchester United, Barcelona eller Real Madrid. Personligen lutar det åt förstnämnda klubb, där finns pengarna, plus att det mycket väl hade kunnat sluta i en bytesaffär där Drogba är involverad. Vilket lär krävas om någon av dessa klubbar ska ha råd med Zlatan och därför finner jag Chelsea ganska troligt. Då återstår det bara att se om han själv vill gå dit. Det lär dock vara ganska tyst tills säsongen är slut och då kommer nog både Zlatan samt Raiola lufta ett och annat.