2009-03-22, 23:45
Bannlyst
Zlatan hävdade ikväll att han kanske inte blir kvar i Inter utan är på väg därifrån, var kan han vara på väg? Något skvaller, spekulationer?
2009-03-22, 23:53
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Zlatan hävdade ikväll att han kanske inte blir kvar i Inter utan är på väg därifrån, var kan han vara på väg? Något skvaller, spekulationer?

Eftersom det rör sig om så enorma summor är det svårt att sia om en övergång. Raiola har uppskattat marknadsvärdet till någonstans kring €100 miljoner och det utesluter väl en hel del klubbar. Det finns många tänkbara teorier och det lutar givetvis åt främst England men kanske även Spanien. Finns inte särskilt många uppstickare utanför dessa länder, den ända skulle givetvis vara Bayern München som faktiskt scoutade honom redan i MFF. Jag finner dock chansen som i princip obefintlig att han skulle hamna i Tyskland, dels för hans attityd men främst för att de redan har en skaplig anfallsuppsättning.

Så, vad vill jag ha sagt med mitt dravel? Det finns egentligen bara fyra klubbar dit han kan gå och dessa är Chelsea, Manchester United, Barcelona eller Real Madrid. Personligen lutar det åt förstnämnda klubb, där finns pengarna, plus att det mycket väl hade kunnat sluta i en bytesaffär där Drogba är involverad. Vilket lär krävas om någon av dessa klubbar ska ha råd med Zlatan och därför finner jag Chelsea ganska troligt. Då återstår det bara att se om han själv vill gå dit. Det lär dock vara ganska tyst tills säsongen är slut och då kommer nog både Zlatan samt Raiola lufta ett och annat.
Senast redigerad av 4522 2009-03-22 kl. 23:59.
2009-03-22, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Eftersom det rör sig om så enorma summor är det svårt att sia om en övergång. Raiola har uppskattat marknadsvärdet till någonstans kring €100 miljoner och det utesluter väl en hel del klubbar. Det finns många tänkbara teorier och det lutar givetvis åt främst England men kanske även Spanien. Finns inte särskilt många uppstickare utanför dessa länder, den ända skulle givetvis vara Bayern München som faktiskt ryckte scoutade honom redan i MFF. Jag finner dock chansen som i princip obefintlig att han skulle hamna i Tyskland, dels för hans attityd men främst för att de redan har en skaplig anfallsuppsättning.

Så, vad vill jag ha sagt med mitt dravel? Det finns egentligen bara fyra klubbar dit han kan gå och dessa är Chelsea, Manchester United, Barcelona eller Real Madrid. Personligen lutar det åt förstnämnda klubb, där finns pengarna, plus att det mycket väl hade kunnat sluta i en bytesaffär där Drogba är involverad. Vilket lär krävas om någon av dessa klubbar ska ha råd med Zlatan och därför finner jag Chelsea ganska troligt. Då återstår det bara att se om han själv vill gå dit. Det lär dock vara ganska tyst tills säsongen är slut och då kommer nog både Zlatan samt Raiola lufta ett och annat.

Ah intressant "dravel". Jag är inte insatt för fem öre i detta men det är onekligen intressant om en övergång är på gång så småningom. Nåt engelsk lag verkar väl troligast, precis som du säger. Är han så pass dyr som €100 miljoner? Jesus..
2009-03-23, 00:00
Medlem
Treehorns avatar
Zlatan lär inte gå för över €50M... Raiolas siffror är ganska extrema.
2009-03-23, 00:04
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Zlatan lär inte gå för över €50M... Raiolas siffror är ganska extrema.

Självklart är siffrorna rejält tilltagna, haussandet av hans värde är något som båda parter tjänar på. Men samtidigt har Raiola sagt att Zlatan stannar i Inter och det hade onekligen varit tråkigt om han lämnade Italien. Det kommer dock bli en ruskigt spännande mercato i sommar, mycket spekulationer som redan tagit fart.

Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Vart såg/hörde du det ?

Italiensk media som snappat upp det utanför San Siro. Fritt översatt har han sagt något i stil med "Jag kommer bestämma mig efter vi vunnit scudetton".
Senast redigerad av 4522 2009-03-23 kl. 00:10.
2009-03-23, 00:05
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol

Vart såg/hörde du det ?
2009-03-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Vart såg/hörde du det ?

Intervju i italiensk TV. Visades även i Fotbollskanalen Europa.

Känns som hans vilja att vinna CL driver honom till ett ev. klubbyte.
2009-03-23, 00:24
Medlem
Hans agent Raiola har kommit överrens om ett kontraktsförslag med Liverpool, och förhandlingar är redan inledda mellan Liverpool och Inter.
Liverpool har bjudit 45 miljoner pund, medans Inter vill ha 55 miljoner.
Enligt Raiola, lär övergången bli klar redan inom ett par dagar
2009-03-23, 00:25
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Hans agent Raiola har kommit överrens om ett kontraktsförslag med Liverpool, och förhandlingar är redan inledda mellan Liverpool och Inter.

Källa på det?
2009-03-23, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift

Ehum, tvivlar på att Benitez skulle investera i Zlatan. Dessutom är han för dyr.
2009-03-23, 00:36
Medlem
Treehorns avatar
Ja var kommer ryktet om Liverpool ifrån? Skulle vara ganska mäktigt med Zlatan-Torres faktiskt.
2009-03-23, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Ja var kommer ryktet om Liverpool ifrån? Skulle vara ganska mäktigt med Zlatan-Torres faktiskt.

Rent teoretiskt så, men jag tror att Zlatan är för ego för ett samarbete där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in