2009-04-19, 20:38
Medlem
SweTechs avatar
Sport >> Zlatan tråden

//Mod
2009-04-19, 21:05
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Utifrån det skulle jag vilja påstå att Zlatan är den mest överskattade av alla.

Och du kommer bli den mest utskrattade av dom alla som pratat i nattmössan i den här tråden. Han saknar enormt viktiga kvaliteter säger du..vilka? Zlatan är ju närmast komplett som fotbollsspelare, han har allt som behövs för att vara en av dom absolut bästa i världen vilket han är
2009-04-19, 21:06
Medlem
4522s avatar
Citat:
Alla tidningar mm hyllar Zlatan och tycker det är skandal att han inte blir nr ett i världen. Dock tycker jag han är mycket överskattad. Han är väldigt bra rent tekniskt, men saknar enormt viktiga kvaliteter. Han blommade ut i Malmö (var bäst i sin serie då), flyttade och var bra i AJAX (bästa laget i holländska ligan), fortsatte i Juventus (det bästa laget fram till mutskandalen) och gör mål i Inter just nu (fn bästa laget i Italien). Gemensamt för dessa lagen har varit att de har vid tillfällerna haft enormt bra spelare runt omkring, så som forward är det bara att ställa sig i målområdet så blir det mål.

Dock så skiter det sig alltid när han möter mycket bra motstånd eller spelar i ett dåligt lag. När gjorde han mål i landslaget senast? När gjorde han mål mot ett hyfsat lag i Champions League senast? Här visar han väldigt stora brister vilket inte gör han så himla bra. Tittar man på Batistuta när han spelade så vann han skytteligan med mediokra spelare runt omkring sig. Till och med Henke är ju bättre då han spottar in pyttsar emellanåt även i sämre lag. Han gör lagen bättre, till skillnad från Zlatan.

Utifrån det skulle jag vilja påstå att Zlatan är den mest överskattade av alla.

Ursäkta mig, jag brukar kunna hålla tillbaka känslorna men nu brister det, är du från vettet människa? Vad saknar han för kvaliteter? Det har knappt existerat anfallare som är lika kompletta som Zlatan och att han skulle ha "enormt bra spelare runt omkring sig" finner jag ganska roande. Få i Inter hade tagit en plats i exempelvis Manchester United eller valfri storklubb. Nu är det snarare så att Zlatan slår dom passningarna som du hävdar att han får serverade. Hur många mål har du sett där han bara står i målområdet? Det är den ända egenskap han behöver utveckla. Jag har nog aldrig sett så mycket "fel" i ett inlägg.
2009-04-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ursäkta mig, jag brukar kunna hålla tillbaka känslorna men nu brister det, är du från vettet människa? Vad saknar han för kvaliteter? Det har knappt existerat anfallare som är lika kompletta som Zlatan och att han skulle ha "enormt bra spelare runt omkring sig" finner jag ganska roande. Få i Inter hade tagit en plats i exempelvis Manchester United eller valfri storklubb. Nu är det snarare så att Zlatan slår dom passningarna som du hävdar att han får serverade. Hur många mål har du sett där han bara står i målområdet? Det är den ända egenskap han behöver utveckla. Jag har nog aldrig sett så mycket "fel" i ett inlägg.

Hoppsan, trampar på lite känsliga tår. Så han har inte bra spelare runt sig? Här är några "kassa" spelare:
Toldo Francesco
Cordoba Ivan Ramiro
Zanetti Javier
Vieira Patrick
Madeira Caeiro Figo Luis Filipe
Cruz Julio Ricardo
Leite Ribeiro Adriano
Crespo Hernan Jorge

Väldigt kassa du. Platsar väl inte ens i Trelleborg? Med dessa spelare skulle till och med nästan jag kunna stå och göra mål. De kan valla in bollen via mig.

Fortfarande, precis som jag skrev innan, med mediokra spelare runt om sig så presterar han inte, och speciellt inte mot bättre lag. Tyckte det var talande med han som skrev innan att kommer han bara till Barcelona t.ex. så kommer han att vinna. Precis det jag menar, han är duktig, men totalt överskattad.

Jag tog Batistuta som exempel som hade betydligt sämre medspelare, men ändå vann skytteligan. Och han gjorde mål mot alla lag, bra som dåliga. Zlatan gör ju bara mål i Inter mot lag i de nedre regionerna. Plocka av dig fan-tröjan och se som det är. Han har en bra bit upp till henke t.ex. som även producerar med sämre medspelare.
2009-04-19, 22:19
Medlem
P.Gs avatar
Att du ens listar Adriano visar väl hur stor koll du har på läget?
2009-04-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Att du ens listar Adriano visar väl hur stor koll du har på läget?

Ja, att ni inte ens kan komma med något konkret visar hur stor koll ni har på läget.
2009-04-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ja, att ni inte ens kan komma med något konkret visar hur stor koll ni har på läget.
ärligt talat så skämmer du ut dig med din så kallade tes. OM du åtminstone kunde argumentera någorlunda trovärdigt för din sak så....
2009-04-19, 22:48
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Hoppsan, trampar på lite känsliga tår. Så han har inte bra spelare runt sig? Här är några "kassa" spelare:

Så du anser att de spelarna du listade tillhör världseliten? Hur kan då Zlatan vara överskattad när han är så pass mycket bättre än dessa spelare? För du förnekar väl inte att han är klart bäst i Inter?
2009-04-19, 22:53
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Toldo Francesco
Cordoba Ivan Ramiro
Zanetti Javier
Vieira Patrick
Cruz Julio Ricardo
Leite Ribeiro Adriano
Crespo Hernan Jorge

Alla spelare som sett sina glansdagar haha. Roligt att du inte ens tar upp de spelare som verkligen betyder något i Inter.
2009-04-19, 23:01
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Lite mer kritik då: alla du listar är defensiva spelare, förutom Figo som verkligen har sett sina bästa dagar och Adriano som som människa totalt har gått sönder och inte presterar på plan ö.h.t. Vilka är dessa bra offensiva spelare som Zlatan utnyttjar i laget? När Zlatan gick skadad förra våren så höll Inter på att tappa greppet om scudetton, sen skjuter Zlatan hem titeln i sin comeback.

Inter är ett mycket mediokert lag sett till andra topplag ute i Europa, Ibra och Maicon är de enda som besitter offensiva talanger av världsklass.

Ang. den jävla landslagsdiskussionen så trodde jag ärligt att den skulle dö ut efter EM, men tydligen så räcker det inte att halvskadad näta mot regerande europamästarna och de blivande europamästarna, helt otroligt.

Vad är "han har bara spelat i bra lag?" för icke-argument egentligen? Spelar inte Messi i ett bra lag? C. Ronaldo? Är de också överskattade spelare som bara nätar därför att de har bra lagkamrater (och t.o.m. bättre än Zlatans diton) runt sig? Jimmy Floyd Hasselbaink torde alltså vara världens genom tiderna bästa spelare eftersom att han kom tvåa i skytteligan (24 mål) samtidigt som hans lag åkte ur Primeran?

Måste även instämma i 4522:s synpunkter.
2009-04-19, 23:18
Medlem
funerals avatar
Citat:
Han har en bra bit upp till henke t.ex. som även producerar med sämre medspelare.
Det där är det mest pajasartade som nån nånsin har skrivit i denna tråd
2009-04-20, 00:08
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Toldo Francesco
Cordoba Ivan Ramiro
Zanetti Javier
Vieira Patrick
Cruz Julio Ricardo
Leite Ribeiro Adriano
Crespo Hernan Jorge

Väldigt kassa du. Platsar väl inte ens i Trelleborg? Med dessa spelare skulle till och med nästan jag kunna stå och göra mål. De kan valla in bollen via mig.

Fortfarande, precis som jag skrev innan, med mediokra spelare runt om sig så presterar han inte, och speciellt inte mot bättre lag. Tyckte det var talande med han som skrev innan att kommer han bara till Barcelona t.ex. så kommer han att vinna. Precis det jag menar, han är duktig, men totalt överskattad.

Jag tog Batistuta som exempel som hade betydligt sämre medspelare, men ändå vann skytteligan. Och han gjorde mål mot alla lag, bra som dåliga. Zlatan gör ju bara mål i Inter mot lag i de nedre regionerna. Plocka av dig fan-tröjan och se som det är. Han har en bra bit upp till henke t.ex. som även producerar med sämre medspelare.

Nu har vi ju fått bevis på att han bara trollar, tycker man inte ska ägna allt för mycket tid på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in