Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Huh? Väldigt långt ifrån, menar du väl? De åker ut innan de knappt börjat gång efter gång, trots dominans i italienska ligan år efter år och ny tränare som ska "råda bot på CL-problemet" hos Inter.
Jag undrar egentligen var dessa transferryktena har sitt egentliga ursprung för övrigt.
Nej, jag menar som jag skrev. Sedan är det såklart öppet vad man till exempel menar med ett långt avstånd eller att "kunna betraktas som en av huvudfavoriterna".
Inför CL 08/09 hade Barcelona, Manchester United och Chelsea lägst odds hos spelbolagen, Inter låg på plats 5-6 med ett odds ungefär 3/2 gånger deras respektive. Inters möjligheter skulle påverkas mycket mer än övrigas av ett offensivt inköp eftersom bristerna i lagbygget är tydligare; jag tolkade det som att Mourinho försökte men misslyckades. Hur troliga de här förstärkningarna sedan är får kanske någon Intersupporter klargöra, jag är inte insatt. Du har helt rätt i att de är svårbedömda.
Zlatan är alltså enligt mitt sätt att se på det några spelarförändringar från att tillhöra ett lag som räknas in bland huvudfavoriterna. Eftersom klubbyten inte alltid slår väl ut tycker jag att det är bättre för Zlatan att andra spelare utsätts för de individuella riskerna. Hans status i laget och möjligheten att till exempel vinna Ballon d'Or om laget presterar blir sannolikt mindre i en annan klubb, trots att chansen till CL-vinst inte ökar avsevärt.