2009-03-17, 22:16
Medlem
someuses avatar
Utd, LFC eller Arsenal skulle alla vara god affär för alla.
Att sätta Berbatov eller Tevez före Z är befängt.
Även om jag e väldigt svag för Tevez.

Instämmer dock m föregående ang Gerrard/Torres/Z.
Vore inte lätt att handskas med o speciellt kul att se.
2009-03-17, 22:33
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokan
Jag hoppas och tycker Zlatan ska lira i Liverpool nästa år.

Torres-Zlatan
Gerrard

Jösses vilket anfalls par torres och Zlatan skulle vara.
Ni som tror att han kommer gå till Real Madrid har så fel
Tror inte Inter kommer släppa Zlatan till laget som har dödat så många fotbollspelare!
(dock inte beckhamn)

Jag gillar idén skarpt, Torres tror jag är precis den spelartyp Zlatan skulle behöva bredvid sig. Att därutöver ha Gerrard bakom gör att han får de rätta bollarna.

Vad gäller en flytt till Real Madrid så är det snarare en önskedröm att en spelare blir sämre när han byter klubb.
2009-03-17, 22:36
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
I Barcelonatidningen El Mundo Deportivo ber man däremot läsarna att rösta på den spjutspets de vill se i Barcelona nästa säsong. Ställningen just nu:

37,7% David Villa
27,7% Ibrahimovic
19,6% Eto'o
11,2% Fernando Torres
2,6% Benzema
1,3% annan

http://www.sportal.nu/sport/fotboll/laliga/barcelona/97215

Trodde verkligen inte dom ville bli av med Eto'o där nere... Står iof inte hur många som röstat.
Senast redigerad av Treehorn 2009-03-17 kl. 22:39.
2009-03-17, 23:01
Medlem
Pool behöver inte en diva av Zlatans sort och det skulle bara förstöra sammanhållningen i laget.
2009-03-17, 23:03
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Trodde verkligen inte dom ville bli av med Eto'o där nere... Står iof inte hur många som röstat.
Eto'o har gått om:

Eto'o| 2854
Ibrahimovic| 2690
David Villa| 4399
Fernando Torres| 1499
FernanBenzema| 460
Otro| 227

http://www.elmundodeportivo.es/web/gen/20090317/encuesta_53661064501.html?id=53661064501

Det är ändå ett bevis på hans storhet.
Senast redigerad av someuse 2009-03-17 kl. 23:16.
2009-03-17, 23:09
Medlem
Maniks avatar
Fastän jag är en äkta Zlatanist är jag ytterst tveksam över att något lag kommer betala de summor som faktiskt skulle komma att kosta. Utöver övergångssumman måste man täcka en lön som just nu är bäst i världen. Zlatan är - det gör ont att säga det - knappast värd de pengarna, tyvärr. Å andra sidan är det fullt möjligt att han kommer göra sig svår för att lättare kunna bli såld.

Jag ser två alternativ;

1. Han gör sig svår för att bli såld.

Senast mot Fiorentina såg han mer ointresserad ut än vanligt tycker jag. Inte spelmässigt, utan främst hur han agerar när han inte har boll. Det är tydligt att han är väl medveten om att han är för stor för klubben, och det gör han inte en hemlighet av. Under en sekvens gick och tittade han obekymrad åt ett helt annat håll än bollen när denna var på offensiv planhalva.

Jag tror dock inte han går ensam. Det jag kan tänka mig är att han går tillsammans med Mourinho som, även han, verkar tycka sig vara för stor för klubben. Det visade han inte minst senast då han än en gång blev utvisad till läktaren. Samtidigt har han gjort en hel del tvivelaktiga uttalanden.

Om de väljer att gå tror jag verkligen inte på Barca fastän det vore ett drömscenario för mig - favoritspelare i favoritlaget. Jag tror snarare på Real som troligen kommer göra en storsatsning inför nästa säsong.

Inter är nog inte helt tillfredsställda med Mourinho heller med tanke på resultatet i Europa och en halv miljard ner i skön på vävningar som Mancini och Quaresma.

2. Förstärkning av laget.

Jag tror detta scenario är mest trolig. Valencia har stora problem och både Villa och Silva kommer troligen säljas för att rädda livet på klubben. Idealet vore om Inter försökte värva båda två. Dessvärre har dock Villa uttryckligen sagt att han vill stanna i Spanien. Men att få en spelare som Silva vore en rejäl, rejäl, förstärkning av Inter. Men det räcker inte. Aguero vore ett annat alternativ.

Vilka spelare som än tillkommer tror jag att om Zlatan stannar kvar så kommer laget förstärkas ordentligt.
2009-03-18, 13:40
Medlem
Maniks avatar
Igår skrev jag ovanstående, idag kommer följande nyheter:

http://fotbollskanalen.se/1.899394/2009/03/18/real_vill_locka_zlatan_med_mourinho

Real vill locka Zlatan med Mourinho. Intressant!
2009-03-18, 13:54
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik

http://fotbollskanalen.se/1.899394/2009/03/18/real_vill_locka_zlatan_med_mourinho

Är inte fotbollskanalen.se lite sensationskåta? Btw jag förstår nu varför hatet mot RM är så utbrett. Först ville man ha 7 nya spelare till nästa säsong bla Torres och Ronaldo, nu hugger man på Ibra.
Senast redigerad av Masinga 2009-03-18 kl. 14:34.
2009-03-18, 13:54
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik

Det här kan absolut ske. Spanska presidenter brukar locka med något namn, Zlatan är ett ypperligt sådant. Jag är dock osäker på hur Madridledningen ser på lösningen med Ramos. Det rationella hade varit att behålla honom, han har i mina ögon potentialen att göra Real till nr 1 igen. Men andra sidan av myntet är att det är svårt för en klubb att säga nej till Mourinho ifall han nu skulle se sig som tillgänglig.
2009-03-18, 14:27
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Liverpool har väl inte pengarna för att göra en sådan värvning heller?
Såvida inte de byter ägare (och inte ens då är det självklart säkert) eller säljer Torres och Gerrard. Så jag skulle inte sätta några större pengar på den övergången. Men bara tanken är både grymt lockande och samtidigt oerhört skrämmande.

Zlatan vill till en klubb som kan vinna CL men om man ska vara ärlig. Hur många klubbar har ens råd med i honom och vilka skulle tjäna på att köpa honom? Alternativen är inte så många. Real må ha pengarna men de är rätt långt ifrån att vinna CL vare sig med eller utan Mourinho. Barca? Håller med riquelme. Det skulle troligtvis vara ett nedköp för dem med tanke på det spelsätt de har. Det innebär dock inte att hans kulle göra bort sig. De engelska klubbarna då? Tja, Liverpool har inte råd, United klarar sig bra utan honom och som redan sagts. De brukar ge sina nyförvärv lite mer tid på sig och kvar då är Chelsea. Tja, vill Zlatan dit så är det väl inte omöjligt. Vad som inte är positivt är ju deras hattande med tränare så mycket kan nog bero på vem som tränar laget och möjligvis vad som händer med Drogba.
2009-03-18, 16:37
Medlem
TheDarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Huh? Väldigt långt ifrån, menar du väl? De åker ut innan de knappt börjat gång efter gång, trots dominans i italienska ligan år efter år och ny tränare som ska "råda bot på CL-problemet" hos Inter.

Jag undrar egentligen var dessa transferryktena har sitt egentliga ursprung för övrigt.

Nej, jag menar som jag skrev. Sedan är det såklart öppet vad man till exempel menar med ett långt avstånd eller att "kunna betraktas som en av huvudfavoriterna".

Inför CL 08/09 hade Barcelona, Manchester United och Chelsea lägst odds hos spelbolagen, Inter låg på plats 5-6 med ett odds ungefär 3/2 gånger deras respektive. Inters möjligheter skulle påverkas mycket mer än övrigas av ett offensivt inköp eftersom bristerna i lagbygget är tydligare; jag tolkade det som att Mourinho försökte men misslyckades. Hur troliga de här förstärkningarna sedan är får kanske någon Intersupporter klargöra, jag är inte insatt. Du har helt rätt i att de är svårbedömda.

Zlatan är alltså enligt mitt sätt att se på det några spelarförändringar från att tillhöra ett lag som räknas in bland huvudfavoriterna. Eftersom klubbyten inte alltid slår väl ut tycker jag att det är bättre för Zlatan att andra spelare utsätts för de individuella riskerna. Hans status i laget och möjligheten att till exempel vinna Ballon d'Or om laget presterar blir sannolikt mindre i en annan klubb, trots att chansen till CL-vinst inte ökar avsevärt.
2009-03-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDart
Nej, jag menar som jag skrev. Sedan är det såklart öppet vad man till exempel menar med ett långt avstånd eller att "kunna betraktas som en av huvudfavoriterna".

Inför CL 08/09 hade Barcelona, Manchester United och Chelsea lägst odds hos spelbolagen, Inter låg på plats 5-6 med ett odds ungefär 3/2 gånger deras respektive. Inters möjligheter skulle påverkas mycket mer än övrigas av ett offensivt inköp eftersom bristerna i lagbygget är tydligare; jag tolkade det som att Mourinho försökte men misslyckades. Hur troliga de här förstärkningarna sedan är får kanske någon Intersupporter klargöra, jag är inte insatt. Du har helt rätt i att de är svårbedömda.

Zlatan är alltså enligt mitt sätt att se på det några spelarförändringar från att tillhöra ett lag som räknas in bland huvudfavoriterna. Eftersom klubbyten inte alltid slår väl ut tycker jag att det är bättre för Zlatan att andra spelare utsätts för de individuella riskerna. Hans status i laget och möjligheten att till exempel vinna Ballon d'Or om laget presterar blir sannolikt mindre i en annan klubb, trots att chansen till CL-vinst inte ökar avsevärt.

klart som fan att möjligheterna ökat avsevärt om han gick till Barca, som redan nu är den största favoriten till att vinna CL? Inter har inte många spelare som gått in i Barcas elva, så Moratti hade nog fått tvingas köpa ett helt nytt lag isf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in