2009-03-16, 21:18
Medlem
Amors avatar
[quote=Tonaldin]
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen

Förr var han mer en dribblare och han utmanade hela tiden försvarare, nu gör han inte det längre utan tar mest ner bollar och fördelar de vidare, vilket jag tycker är synd, då han har ju tekniken och skulle kunna briljera som Ronaldo och Messi.
Jag tycker det är bra att han spelar mer target. Om man skall vara ärlig så lyckades han inte speciellt ofta när han spelade mer irrationellt, det är nog den Zlatan många av hans belackare tänker på.

Idag ser jag honom som en mogen spelare, med extrem klass i bollmottagningar, Bra driv och oförutsägbara skott. Bättre än han någonsin har varit.
2009-03-16, 21:20
Medlem
Amors avatar
[quote=Tonaldin]
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn

De matcher han spelat de senaste åren för Sverige har varit sämre än de han gjorde tidigare, som t.ex. 2004 vilket enligt mig är märkligt då han är en bättre spelare nu än vad han var då.

Antingen är det Lagerbäck som använder Zlatan fel eller så är det Zlatan som är mindre motiverad.
Enligt min mening var han inte bättre 2004 än han var 2008, däremot gjorde han att väldigt minnesvärt mål den turneringen. Tycker dock han var mer en i mängden då. 2008 var han navet där allt cirklade kring.
2009-03-16, 23:55
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Om du dömer ut italienska lag måste du vara väldigt kritisk mot din egen liga som med jämna mellanrum släpper fram italienska lag till seger i Champions League.

Du såg väl att Skellefteå slog ut Linköping i dag. Ibland uppstår det buggar i systemet.
2009-03-17, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ianji
Igår gjorde Zlatan två underbara mål men efter frisparksmålet i slutet så blev jag lite fundersam.
Han knuffar bort lagkamraterna och ser riktigt förbannad ut. Någon som vet varför?

Zlatan var väl frustrerad efter CL matchen som sagt, och han kände väl att efter frisparken så satte han dom som tvivlat och kritiserat honom på plats! Så det kändes väl helt enkelt skönt för honom, han var väl extremt taggad bara helt enkelt, en vanlig reaktion är att man reagerar sådär när man väl lyckas då också!
2009-03-17, 01:49
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Jag har sett lite intervjuer från efter matchen och han gjorde massa uttalanden om hur han var arg över att Inter aldrig kan gå vidare i Champions League. Om jag ska gissa tror jag att det kan vara frustration eller något över att det gick så dåligt för laget i Champions League. Som att han skiter i ligan för tillfället.
Precis vad jag skrev i Serie A-tråden.
Eat shit biatches.
2009-03-17, 10:57
Bannlyst
Om Zlatan flyttar, bör det vara till spanska ligan eller PL?
2009-03-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Om Zlatan flyttar, bör det vara till spanska ligan eller PL?

Nej, han bör flytta till den uzbekiska ligan.
2009-03-17, 11:27
Medlem
pirates avatar
Enligt Eurosport som har fått det ifrån Gazettan är Zlatan sugen på att dra till Barca(?).
Hmm undrar verkligen om hans spelstil skulle passa nån annanstans än i Italien. Har svårt att se Ibra komma iväg till ett lag där han inte får diktera som han gör i Inter.

http://www.eurosport.se/fotboll/la-liga/2008-2009/ibra-till-barcelona_sto1878092/story.shtml
2009-03-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Enligt Eurosport som har fått det ifrån Gazettan är Zlatan sugen på att dra till Barca(?).
Hmm undrar verkligen om hans spelstil skulle passa nån annanstans än i Italien. Har svårt att se Ibra komma iväg till ett lag där han inte får diktera som han gör i Inter.

http://www.eurosport.se/fotboll/la-liga/2008-2009/ibra-till-barcelona_sto1878092/story.shtml

vill han vinna CL får han tåla att kommatill ett lag där han inte är den enda tjuren i hagen. Ser dock inte varför Barca skulle vilja ha honom egentligen, han hade inte funkat in i Barcas spelsätt. Hellre en kvick måltjuv till forward a la Etoo än en lång target som Zlatan. Tror han gjort sig bättre i Real, som spelar mer direkt.
2009-03-17, 11:49
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
vill han vinna CL får han tåla att kommatill ett lag där han inte är den enda tjuren i hagen. Ser dock inte varför Barca skulle vilja ha honom egentligen, han hade inte funkat in i Barcas spelsätt. Hellre en kvick måltjuv till forward a la Etoo än en lång target som Zlatan. Tror han gjort sig bättre i Real, som spelar mer direkt.

Fast om man tänker efter så kan han få en roll i Barca som Ronaldinho hade, att han är en playmaker men som oxå gör mål. I dagens läge så är fungerar Inter visserligen genom Inter men resten av laget är ju skit och därför inte kan avgöra stora matcher mot andra europeiska lag. I Barca så skulle han kunna få en sån roll med laget i övrigt som stöttar honom och gör det bra. Dock skulle jag vilja se Eto'o kvar mmen att man byter Henry istället.
2009-03-17, 11:55
Medlem
Luffsens avatar
Osannolikt.
Skulle väl vara om Man City slantade upp någon fantasi summa isf.
Hoppas dock han lämnar, främst för att Moratti's miljardbygge hade rämnat totalt
Senast redigerad av Luffsen 2009-03-17 kl. 11:58.
2009-03-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Fast om man tänker efter så kan han få en roll i Barca som Ronaldinho hade, att han är en playmaker men som oxå gör mål. I dagens läge så är fungerar Inter visserligen genom Inter men resten av laget är ju skit och därför inte kan avgöra stora matcher mot andra europeiska lag. I Barca så skulle han kunna få en sån roll med laget i övrigt som stöttar honom och gör det bra. Dock skulle jag vilja se Eto'o kvar mmen att man byter Henry istället.

Zlatan är en central anfallare och där har Barca bara en position. Ser mycket hellre Etoo kvar där som målspruta som hugger på allt än en Zlatan som också deltar i spelet men inte går i djupet. Sen fattar jag inte hur du menar med Ronaldinhorollen. Ska Zlatan spela på en kant? Bevare mig väl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in