2009-01-30, 01:53
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkzie
Den han hade i Oscar del Calcio/Italienska fotbollgalan.

http://images.gazzetta.it/Hermes%20Foto/2009/01/19/0KDQK6YA--346x212.jpg

http://se.youtube.com/watch?v=sgmDrQx6xYg

Ajdu, får tyvärr hålla med.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hmm, det här var spännande.

Jag tycker mig minnas en EM-turnering där Ibrahimovic smäller in 1-0 mot Grekland, kvitterar mot Spanien efter att ha satt Sergio Ramos på gräsmattan, och att Sverige sedan tappade allt spel när han gick ut skadad i halvtid.

Såg du den turneringen?

Bra sagt, precis så var det. Zlatan är den bästa Svenska spelaren vi har, samt den viktigaste spelare i landslaget.
Senast redigerad av FillilutteN2 2009-01-30 kl. 01:56.
2009-01-30, 01:56
Medlem
Rick Derriss avatar
Drömmål var väl att ta i ...

Hade varit snyggare om han dragit på direkt med vänstern istället för att ha lagt över den på högern och petat in den i målet.
2009-02-25, 13:45
Medlem
ny klubb? om zlatan skulle byta klubb nästa år vad tror ni övergångsumman skulle landa på?.. ha det
2009-02-25, 14:05
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfdfdsdefssd
ny klubb? om zlatan skulle byta klubb nästa år vad tror ni övergångsumman skulle landa på?.. ha det
Beror väl på om han vill gå, om Inter vill sälja honom och vilken klubb som vill köpa.

Real Madrid har väl varit intresserade. Vem vet, Berbatov gick ju för ca 380 miljoner svenska kronor och Zlatan är ju inte direkt sämre och inte direkt ett mindre namn.
2009-02-25, 14:37
Moderator
Semesters avatar
Citat:

I sommar kommer det sannolikt att vara en del tunga offensiva spelare som går under klubban. På grund av Valencias finansiella kris kommer Villa garanterat säljas under sommaren. Benzema är nu i allra högsta grad redo för en flytt till större liga, även han kommer med all sannolikhet säljas i sommar. Sedan är frågan om inte Ronaldo till slut gör flytten till Madrid i sommar.
Åtminstone en av dessa kommer gå till Madrid och sannolikt en till Chelsea (lite oklart med Abramovitjs finanser dock). De enda klubbarna Zlatan skulle flytta till är just Real Madrid och Chelsea. Därför har jag väldigt svårt att se att en flytt skulle kunna bli av i sommar.

Om så nu blir torde prislappen ligga på ca 350 miljoner kr. Detta grundar jag på det faktum att Benzema i somras hade ett bud från Chelsea på 500 miljoner kr samt att Real under samma tid ska ha lagt ett bud på 400 miljoner på Villa. I och med dagens ekonomiska läge drar jag av ca 10% från sommarens index.
2009-02-25, 15:07
Medlem
okej intressant läsning jag tror nog zlatan lämnar inter nästa säsong om dom inte kommer minst till semi i champions leuge tysk uttal= eller vävrvar silva david villa och eguero nästa säsong.. det är nog dax och lämna inter för madrid tycker jag..
2009-02-25, 15:32
Bannlyst
Citat:
okej intressant läsning jag tror nog zlatan lämnar inter nästa säsong om dom inte kommer minst till semi i champions leuge tysk uttal= eller vävrvar silva david villa och eguero nästa säsong.. det är nog dax och lämna inter för madrid tycker jag..
Om det skulle hänga på att Silva, Villa och Aguero skulle komma till Inter kan han redan nu börja se sig om efter en ny klubb. Finns inte en chans i världen att alla dem tre och Zlatan någonsin skulle spela i samma lag.
2009-02-25, 15:39
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Om så nu blir torde prislappen ligga på ca 350 miljoner kr. Detta grundar jag på det faktum att Benzema i somras hade ett bud från Chelsea på 500 miljoner kr samt att Real under samma tid ska ha lagt ett bud på 400 miljoner på Villa. I och med dagens ekonomiska läge drar jag av ca 10% från sommarens index.

Varför i helvete skulle Zlatan gå för en mindre peng än Benzema? Zlatan är ju för bövelen redan idag världens bäst betalde fotbollspelare genom historien (delat med kaká).

Sen förstår jag faktiskt inte vad de här transferryktena grundas på. Zlatan har kontrakt med Inter fram till 2012 så vitt jag vet och stormtrivs i klubben, samtidigt som Zlatan definitivt är mest värdefulle spelare i hela italienska ligan.
2009-02-25, 15:42
Medlem
funerals avatar
När mourinho flyttar tar han zlatan med sig.....troligtvis till sommaren
2009-02-25, 16:05
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Varför i helvete skulle Zlatan gå för en mindre peng än Benzema? Zlatan är ju för bövelen redan idag världens bäst betalde fotbollspelare genom historien (delat med kaká).

Sen förstår jag faktiskt inte vad de här transferryktena grundas på. Zlatan har kontrakt med Inter fram till 2012 så vitt jag vet och stormtrivs i klubben, samtidigt som Zlatan definitivt är mest värdefulle spelare i hela italienska ligan.
Åldern. Zlatan har väl kanske 3-5 år kvar på toppen. Benzema har kanske 9-10 år kvar.
2009-02-25, 16:37
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi

Benzema är född 1987, Zlatan 1981. Den åldersskillnaden är värd mycket. Idag är Zlatan dock en större spelare. Ser man på Zlatan för sex år sedan så var han inte på den nivån Benzema är på idag. Han hade gjort sitt andra år i Ajax, vunnit ligan, gjort två bra mål i CL, gjort ett bra inhopp i VM 2002. Hans köptes ett år senare av Juventus för 180 miljoner. Benzema har alltså vid motsvarande ålder fått ett bud på 500 miljoner. Hans officiella prislapp (satt av Lyon) är på 100 miljoner €.
Utvecklingspotential hos en spelare värderas högt. Zlatan är 27 och har många år kvar på toppen men utvecklingen kommer vara flackare än tidigare. Benzema är bara 21 och har redan bevisat sin storhet men har potential att utvecklas enormt.

Annars tror jag inte prisskillnaden är så där värst stor. Benzema går sannolikt inte för 500 miljoner med dagens ekonomiska läge. Han skulle snarare landa kring dryga 400.

Benzemas stolpskott igår höjde f.ö. hans marknadsvärde med ett antal miljoner.
2009-02-25, 17:39
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Åldern. Zlatan har väl kanske 3-5 år kvar på toppen. Benzema har kanske 9-10 år kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Benzema är född 1987, Zlatan 1981. Den åldersskillnaden är värd mycket.

Ni har rätt mina herrar. Jag hade inte den faktorn i åtanke. Det är plågsamt att inse att Zlatan börjar bli gammal, särskilt med tanke på att den fysiska toppnivån på människor i stort (bortsett Henke Larsson) är 2-3 år bakåt i tiden för honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in