2008-11-17, 22:10
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbingHood
Zlatans fel är väl att han inte jobbar så mycket, utan han väntar mer på bollar.
det här ser jag som ett grovt (svenskt?) tankefel. "Alla ska med" verkar influera åsikterna när det gäller fotboll. Folk tror att bara för att inte alla kutar ner och drar ett hästlass i defensiven så är man en egoist. Detta kan lätt avfärdas med att alla har inte den rollen, och ska inte heller ha den.
2008-11-17, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Och på vilket sätt får han pengar för att spela i landslaget?

Om man vill dra ut på det så om han gör bra ifrån sig i landslaget ökar hans värde, vilket renderar i en högre lön..

2008-11-17, 22:44
Medlem
mraskers avatar
Skulle vara kul att samla alla Zlatans "kloka" kommentarer. Jah har aldrig hört ahn använda ett ordspråk rätt

Som idag på fotbollsgalan: Tredje gången gillt...

En annan är: Det är för många svarta katter...

Hahaha, fotboll kan ha lira som en gud, men inte snacka
2008-11-17, 22:48
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
Skulle vara kul att samla alla Zlatans "kloka" kommentarer. Jah har aldrig hört ahn använda ett ordspråk rätt

Finns en pocket, med alla hans kommentarer, har sett den på Lagerhouse bokhandel.
2008-11-17, 22:51
Medlem
hbys avatar
Välkommen in i historieböckerna Zlatan, nu är du den största!
2008-11-17, 22:53
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
det här ser jag som ett grovt (svenskt?) tankefel. "Alla ska med" verkar influera åsikterna när det gäller fotboll. Folk tror att bara för att inte alla kutar ner och drar ett hästlass i defensiven så är man en egoist. Detta kan lätt avfärdas med att alla har inte den rollen, och ska inte heller ha den.

Word. Känns typiskt svenskt att tänka på det sättet. Är ju egentligen samma sak som om man skulle beskylla Olof Mellberg för att han inte hjälper till i offensiven.
2008-11-17, 23:18
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Om man vill dra ut på det så om han gör bra ifrån sig i landslaget ökar hans värde, vilket renderar i en högre lön..

Då spelar han ju verkligen inte för pengarna i landslaget eftersom han var rätt kass förut när han lirade för Sverige
2008-11-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker

Jag tyckte det var kul att Zlatan "klantade" sig lite när han snackade. Som förr
2008-11-18, 01:15
Medlem
Håller med alla talare. Det är rätt kul att höra honom tala. Han är en entertainer på hög nivå och det bidrar inte minst till hans lön. Zlatan är en artist såväl på planen som utanför.

Hur många guldbollar kan han ta? Jag tror han ordnar 2 till.
2008-11-18, 01:17
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbi
Håller med alla talare. Det är rätt kul att höra honom tala. Han är en entertainer på hög nivå och det bidrar inte minst till hans lön. Zlatan är en artist såväl på planen som utanför.

Hur många guldbollar kan han ta? Jag tror han ordnar 2 till.

Han är bara 27 år så tippar på fem till...
2008-11-18, 01:28
Medlem
Treehorn: Motiverade ej, så kör det i svaret till dig.

Det var min första spontana tanke också. Men jag tror att det kommer bli svårare och svårare att få dem. Därför går jag ned till 2.

...

Angående Rydströms artikel,

Sorgligt. Rydström är den spelartypen som är helt i motsats till min egna fotbollsfilosofi. Fotboll är en ytterst subjektiv konstruktion, och det har jag svårt att ta till mig ibland.

Att en spelare på Rydströms nivå däremot inte vill ta till sig det är tragiskt. Vad fotboll är för honom är inte fotboll för större delen av fotbollsvärlden. Jag syftar främst på hans beskrivning av Zlatan som en spelare utan känsla för spelets rytm. Där är det nog snarare så att 99% anser att Zlatan ligger steget före Rydström i känsla för spelets rytm, men den subjektiva konstruktionen gör det möjligt för honom att inte gilla Zlatans oliktänkande.

För mig är Zlatan världens främsta forward vad gäller speluppbyggnad. Det, om något, visar på att man betyder något för sitt lag och inser vikten av sin betydelse för laget.

"Även om han i större utsträckning än 1999 förstår lagets betydelse för sin egen prestation är det inte i paritet med de allra största spelarna i Europa."

Ovanstående citat är ju inte heller särskilt sant. Se på den som vinner guldbollen i år. Ronaldo faller inte in i den ramen och Ronaldo har över hela år 2008 varit världens främsta fotbollsspelare.
2008-11-18, 01:57
Medlem
Treehorns avatar
Gnagare om Zlatan 2001.

Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Jag vet. Helt fel tråd att posta i, men jag kunde inte låta bli.

INLÄGGET
Namn: Oraklet
Hemort: Bandhagen
Sänt: 2001-03-23 23:05:00

”Folk verkar irritera sig på att det diskuteras mycket Zlatan Ibrahimovic fär på Gnagarforum. Själv tycker jag att det är helt och fullt berättigat. Den här affären begränsar sig inte bara till Malmö FF utan den påverkar hela Fotbollsverige, däribland AIK. Ska man värdera spelarna efter samma mall som ZI så har AIK en trupp värd över en miljard, det vågar jag påstå. Det är väldigt intressant att se hur MFFarna hoppar ut ur sina garderober och vågar visa ansiktet. Personer som eidevall får mig bara att skratta. Han påstår alltså att ZI har potential att bli en av hela världens bästa spelare!! Jag har faktiskt sett ZI i aktion, och jag kan med bestämdhet säga att han inte är ett dugg bättre än den friske Stefan Ishizaki. Att han värderar KC till 10 miljoner ser jag som inget annat än ett skämt! Inte ens med värderingarna innan torsdagen hade man kunnat värdera honom till det. Snarare 20-30 miljoner. Kalle är ung, 24 år, och lika mycket en talang som ZI med skillnaden att KC verkar ha kunnat etablera sig i landslaget. Gör han succé i landslaget är det nog stor risk att även han försvinner till sommaren, men om han säljs till ett pris under 50 miljoner kronor kommer jag att personligen ta ett snack med Stefan Söderberg. Dock inte som en galning ;o)
Oavsett vad fanatiska MFFare anser så är inte Zlatan Ibrahimovic en tillräckligt bra fotbollspelare eller besittande en sådan talang att det motiver de summor som det talas om nu, iaf inte med de värderingar som gällde innan. Om detta är de nya spelreglerna så har vi ett antal spelare som kan gå utomlands för summor över 40 miljoner. Självklart är det inget självändamål att sälja spelare, men det är ett mkt bra sätt att få in stora pengar och det verkar som att det är vad som behövs för att hålla en skuta på rätt köl. Jag behåller hellre Stefan Ishizaki i fem år till än säljer honom nu för 60 miljoner. Stefan har talang, en mycket stor sådan, och jag tror att han kommer kunna föra AIK till höga höjder, någon gång i framtiden.”
- Gammal skåpmat, men, för kul för att ignoreras. Anonym AIK:are med passande nick siar om framtiden för tre av svensk fotbolls största. Eller…vänta… Zlatan tillhör de bästa i serie A samtidigt som Ishizaki letar parkeringsplats i Borås och Kalle Corneliusson spelar i superettan. Inlägget grävdes fram av nicket Dregen på HIF E-zines forum. Stavfel och dålig svenska © of Gnagarforum

Mycket, mycket läsvärt!!!

Edit/ lägger ut hela så ingen missar detta mästerverk!
Senast redigerad av Treehorn 2008-11-18 kl. 02:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in