2009-05-07, 20:33
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvestoR
Haha, du menar att jag inte har rätt? Ni är endast sura för att jag berättar det som stämmer för er. Ni vet själva att Ribery och Diego är bättre än Zlatan. Dessutom har jag redan berättat för er varför Zlatan inte är något speciellt.

Mest roliga är ändå de Sverigekramande patrioterna som inte fattar att Zlatan pissar på Sverige och endast vill spela fotboll. Hade Bosnien tackat ja först hade Zlatan inte spelat i Sverige.

Lite kuriosa: Ribery och Diego är yttermittfältare och på vilket sätt är de bättre? snabbare, visst. Men Man behöver inte vara snabb för att vara bland de bästa, i sådana fall skulle walcott vara en av världens bästa spelare. Zlatan har bättre bollsinne, bättre teknik, bättre skott, han är starkare, bättre på att nicka, gör fler mål och är viktigare för sitt lag.
Och de "sverige kramande" patrioterna du talar om, åk till Milano så får du se tio meter höga plakat med Zlatan ansikte på. Och att Zlatan "pissar" på Sverige, tja, världens kanske bäste spelare är nog lite för bra för svensson och co.
2009-05-07, 20:37
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho
Lite kuriosa: Ribery och Diego är yttermittfältare och på vilket sätt är de bättre? snabbare, visst. Men Man behöver inte vara snabb för att vara bland de bästa, i sådana fall skulle walcott vara en av världens bästa spelare. Zlatan har bättre bollsinne, bättre teknik, bättre skott, han är starkare, bättre på att nicka, gör fler mål och är viktigare för sitt lag.
Och de "sverige kramande" patrioterna du talar om, åk till Milano så får du se tio meter höga plakat med Zlatan ansikte på. Och att Zlatan "pissar" på Sverige, tja, världens kanske bäste spelare är nog lite för bra för svensson och co.

Zlatan är inte "världens kanske bästa spelare"

Inte ens världens bästa striker. Eto, Torres, Villa och Drogba för att nämna några står högre i kurs, är bättre och framförallt är mer framgångsrika

Zlatan KAN bli världens bästa, men då behöver han byta liga och klubb. Ser Chelsea, United, Barcelona och RM som bra klubbar där han kan gå in och spela i antingen 4-3-3 eller 4-4-2 beroende på spelsystem.
2009-05-07, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho

Den dagen Zlatan får bättre skott än Diego. Hur kan Zlatan vara viktigare för Inter än vad Ribery är för Bayern Munchen? Visst är det jämnt där. Men det är ingen slump att Barcelona, Real Madrid och Manchester United är villiga att bjuda nära en miljard för Ribery.

Om vi ska använda samma argument som dig var Ljungberg alltså top 5 bara för att han var med på massa plakat i USA och England?
2009-05-07, 21:18
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Den dagen Zlatan får bättre skott än Diego. Hur kan Zlatan vara viktigare för Inter än vad Ribery är för Bayern Munchen? Visst är det jämnt där. Men det är ingen slump att Barcelona, Real Madrid och Manchester United är villiga att bjuda nära en miljard för Ribery.

Om vi ska använda samma argument som dig var Ljungberg alltså top 5 bara för att han var med på massa plakat i USA och England?

Sluta läsa aftonhoran,snälla?
Senast redigerad av Fotzen 2009-05-07 kl. 21:22.
2009-05-07, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Ribery, har han vunnit något med Bayern? Sluta,snälla. Du jämför mittfältare med anfallare. Zlatan ÄR Inter. Jämför Ribery med Zlatan när fransmannen har vunnit något med sitt lag. Tillsdess tig.
Ja, och Zlatan är bättre än Ribery i dagsläget för att han har vunnit ligan med Inter? Borde inte det betyda att Ronaldo är bättre än Messi för tillfället också?

Ja, jag jämför mittfältare med anfallare och fastän Ribery spelar offensiv mittfältare bidrar han mer till anfallet än vad Zlatan gör. Jag kan inte förstå hur du kan tycka att Zlatan är bättre än Ribery.
2009-05-07, 22:05
Medlem
Treehorns avatar
Förklara gärna hur Zlatan lyckats med att ha det högsta betygsnittet i Serie A dom senast 3 säsongerna, vunnit poängligan, ett antal titlar samtidigt som han burit Inter på sina axlar och den här säsongen är mycket nära att vinna skytteligan? Förra säsongen var han i ledning i skytteligan i CL också innan Inter åkte ut men det är väl en slump antar jag. Och allt kreativt spel kommer från Zlatan i Inter så hur Ribery skulle skapa mer hänger jag inte med på riktigt...
Senast redigerad av Treehorn 2009-05-07 kl. 22:09.
2009-05-07, 22:13
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
vunnit poängligan

Och detta under en säsong där han var skadad en tredjedel av säsongen. Värt att påpeka.
2009-05-07, 22:17
Medlem
hbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Och detta under en säsong där han var skadad en tredjedel av säsongen. Värt att påpeka.

... där han en bit in i andra halvlek blir inbytt och skjuter hem scudetton med två mål i en match där Inter knappt haft något skott på mål.
2009-05-07, 22:19
Medlem
BOO!!s avatar
Jag vill då inte se Zlatan i Barcelona. Missförstå mig inte, han är en av världens bästa spelare, lätt Sverige bästa spelare, men jag tycker inte han passar in i Barcelona. Barcelona är ett lag som rör sig, alla springer i Barcelona och passar runt. Zlatan är lite för stillastående tycker jag. Han hade passat in mer i Real Madrid, men att han nu skulle gå till Real Madrid tvivlar jag på.... då han har sagt att han vill vinna Champions League... det kommer han aldrig göra i Real Madrid...

Ribery i Barcelona däremot... det hade jag velat se. Killen springer som en jude som springer från en tysk... i 90 minuter också, sjuk spelare!
2009-05-07, 22:20
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Zlatan är inte "världens kanske bästa spelare"

Inte ens världens bästa striker. Eto, Torres, Villa och Drogba för att nämna några står högre i kurs, är bättre och framförallt är mer framgångsrika

Zlatan KAN bli världens bästa, men då behöver han byta liga och klubb. Ser Chelsea, United, Barcelona och RM som bra klubbar där han kan gå in och spela i antingen 4-3-3 eller 4-4-2 beroende på spelsystem.

Menar du samma Drogba som borde skjutit sitt lag till CL-final sjuttioelva gånger i mötena mot Barcelona? Hade du sagt det förra säsongen skulle jag nog överväga det, men i dagsläget är det bara ett löjeväckande uttalande i mängden. Zlatan är komplettare än Drogba som knappt lyckas slå en bredsida rätt stundtals ...
2009-05-07, 22:21
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOO!!
Jag vill då inte se Zlatan i Barcelona. Missförstå mig inte, han är en av världens bästa spelare, lätt Sverige bästa spelare, men jag tycker inte han passar in i Barcelona. Barcelona är ett lag som rör sig, alla springer i Barcelona och passar runt. Zlatan är lite för stillastående tycker jag. Han hade passat in mer i Real Madrid, men att han nu skulle gå till Real Madrid tvivlar jag på.... då han har sagt att han vill vinna Champions League... det kommer han aldrig göra i Real Madrid...

Ribery i Barcelona däremot... det hade jag velat se. Killen springer som en jude som springer från en tysk... i 90 minuter också, sjuk spelare!

Barca skulle må bra av att få in tyngd och styrka, Ribery är ju en totalt onödig värvning sen Henry börjat leverera. Nu har dom ju Eto'o och jag tror inte dom vill göra sig av med honom så någon värvning lär inte vara aktuell...
2009-05-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Menar du samma Drogba som borde skjutit sitt lag till CL-final sjuttioelva gånger i mötena mot Barcelona? Hade du sagt det förra säsongen skulle jag nog överväga det, men i dagsläget är det bara ett löjeväckande uttalande i mängden. Zlatan är komplettare än Drogba som knappt lyckas slå en bredsida rätt stundtals ...

Drogba har varit fullständigt briljant och livsfarlig under den senaste perioden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in