2008-11-18, 03:04
Medlem
FillilutteN2s avatar
GRANDE IBRA!

Vilken jäkla kung! Han är ju helt ohotad på toppen i Sverige.
2008-11-18, 04:22
Medlem
Bornets avatar
Ja vad ska man säga?

Denna killen har gått från bombad diva till kung på en dag i min bok.
Det var när han bestämde sig för att aldrig mer prata med aftonhoran.

Dagens 'bedrift' finns det inget att orda om. Han skulle ha bollen.
Grattis Ibrahimovic!
2008-11-18, 05:52
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Ja vad ska man säga?

Denna killen har gått från bombad diva till kung på en dag i min bok.
Det var när han bestämde sig för att aldrig mer prata med aftonhoran.

Dagens 'bedrift' finns det inget att orda om. Han skulle ha bollen.
Grattis Ibrahimovic!

Han la ner bojkotten idag. Mesigt! Han är fortfarande kungen dock.
2008-11-18, 06:10
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Han la ner bojkotten idag. Mesigt! Han är fortfarande kungen dock.
Fucking hell...
2008-11-18, 07:44
Medlem
Sunrise01s avatar
Grattis Zlatane förstår inte att det fortfarande finns folk som gnäller på han..
Senast redigerad av Sunrise01 2008-11-18 kl. 07:46.
2008-11-18, 15:47
Medlem
Aquarellos avatar
Jag tycker fortfarande att Zlatan är lite överreklamerad och har lite kvar att bevisa i VM och Champions League. Men en snubbe som är så pass lång och kan dribbla kommer alltid att vara en crowd pleaser.
Statistiken talar sitt tydliga språk. Min forumvän, Sb, skrev följande på vår blogg:

2007-11-08 skrev Sonens bror

Claesa!
Jag är ledsen, men vad gäller Zlatan finns ett mycket enkelt faktum: DU HAR FEL.
Ska jag ta det igen? DU HAR FEL, eller som min 7-årige som skulle ha sagt - fett fel.
Du orkade inte se Zlatans 4-2 och det förändrar inte ditt omdöme av honom.
Du har double standards, my man, svårare än så är det inte. Du liksom alla andra som ifrågasätter karlns storhet.

1) Är han med i spelet, lirar fram, dominerar och skapar chanser för alla så har han inte gjort mål - Zlatan är överskattad.
2) Zlatan gjorde mål - två stycken till och med. "Ja, men han gick ju bara och latade sig, han sprang inget (apropå floskler och gå en väl i livet...).
Zlatans mål i går var Champions League, inte Gabor Dardai, men ändå.
Vi kan väl enas om Tony Soprano har rätt i att cream rises, shit goes downward, va?

Då, i samband med Zlatans förmåga att göra lag bättre och vinna titlar, är det så här:
Juventus hostade runt 200 mille för Zlatan och gjorde honom omedelbart till sitt offence main man - trots att man hade bland andra del Piero och Trezeguet. Juventus vann två titlar och om du tittar lite brett på det hela ser du en sak varje gång Zlatan är på banan - han blir DUBBLAD. Hajaru? Han får två man på sig, han skapar ytor åt andra och kan FORTFARANDE ta emot bollen som target player, hålla i den och ge sitt lag chansen att lyfta upp och kontrollera matchens tempo. Plus att han har svarat för rader av spektakulära framspelningar, en del så spektakuläåra att inte ens hans lagkamrater förstått dem. Aktuellt exempel - Elmander som skämdes som en hund när han fick sitt livs passning mot Danmark på Råsunda, men förstod sekunden för sent.
När det går åt helvete för Juventus - vem är det klubben tvingas sälja för att han är för bra för serie B? Jo, Zlatan. Vem hostar upp? Jo, Inter, som har köpt mest spelare av alla i hela världen (inklusive Chelsea) de senaste tio år en och inte haft en enda jävla titel att visa för det. Nu fick man dega en bit över 200 mille.

Första året Zlatan är i Inter - vad händer? Jo, Zlatan blir direkt the main man i Inters offence - än en gång i solid konkurrens av bland andra Adriano, Crespo, Julio Cruz samt att INter direkt säljer två anfallare som de inte har nytta av längre.
Notera då att Inter tränas av Mancini, den spelare som Svennis utsett till den klokaste han någonsin haft, samme Mancini som Svennis tog till Lazio från Sampdoria och vann scudetton med.
Uppriktigt sagt, Claesa, i det här fallet litar jag mer på Mancini än vad jag litar på dig.

2) Zlatans 4-2-mål igår visar hur unik Zlatan är som forward. Han har allt - han kan dribbla, han är stark, han kan ta emot bollen, han blir allt bättre på huvudet, han kan spela fram och han kan avsluta själv.
"Turliga klacken mot Italien", "Vådaskottet mot Ungern". Jag är ledsen, Claesa, men de målen är inte tur - de är frukten av skicklighet. Om du inte är tillräckligt bra och har tillräcklig teknik, kroppskontroll och spelförståelse så bryter du benen av dig om du försöker den där klacken - Zlatan hängde den. "Vådaskottet" mot Ungern demonstrerar helt tydligt Zlatans teknik och fysik. Skottet är knallhårt och hela hans kropp är i perfekt balans. Pratade med han som sköter Djurgårdens styrketräning dagen efter den matchen och han var helt lyrisk. Han went on and on om hur perfekt Zlatan utförde skottrörelsen ur ett fysiskt perspektiv.
Nu orkar varken jag, du eller någon längre.
En sista sak bara, den som tar ut Ralf Edström i all time Sweden före Zlatan har eller bör lobotomeras.
Senast redigerad av Aquarello 2008-11-18 kl. 16:04.
2008-11-18, 15:59
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquarello
Jag tycker fortfarande att Zlatan är lite överreklamerad och har lite kvar att bevisa i VM och Champions League. Men en snubbe som är så pass lång och kan dribbla kommer alltid att vara en crowd pleaser.
Statistiken talar sitt tydliga språk. Min forumvän, Sb, skrev följande på vår blogg:

2007-11-08 skrev Sonens bror

Claesa!
Jag är ledsen, men vad gäller Zlatan finns ett mycket enkelt faktum: DU HAR FEL.
Ska jag ta det igen? DU HAR FEL, eller som min 7-årige som skulle ha sagt - fett fel.
Du orkade inte se Zlatans 4-2 och det förändrar inte ditt omdöme av honom.
Du har double standards, my man, svårare än så är det inte. Du liksom alla andra som ifrågasätter karlns storhet.
1) Är han med i spelet, lirar fram, dominerar och skapar chanser för alla så har han inte gjort mål - Zlatan är överskattad.
2) Zlatan gjorde mål - två stycken till och med. "Ja, men han gick ju bara och latade sig, han sprang inget (apropå floskler och gå en väl i livet...).
Zlatans mål i går var Champions League, inte Gabor Dardai, men ändå.
Vi kan väl enas om Tony Soprano har rätt i att cream rises, shit goes downward, va?
Då, i samband med Zlatans förmåga att göra lag bättre och vinna titlar, är det så här:
Juventus hostade runt 200 mille för Zlatan och gjorde honom omedelbart till sitt offence main man - trots att man hade bland andra del Piero och Trezeguet. Juventus vann två titlar och om du tittar lite brett på det hela ser du en sak varje gång Zlatan är på banan - han blir DUBBLAD. Hajaru? Han får två man på sig, han skapar ytor åt andra och kan FORTFARANDE ta emot bollen som target player, hålla i den och ge sitt lag chansen att lyfta upp och kontrollera matchens tempo. Plus att han har svarat för rader av spektakulära framspelningar, en del så spektakuläåra att inte ens hans lagkamrater förstått dem. Aktuellt exempel - Elmander som skämdes som en hund när han fick sitt livs passning mot Danmark på Råsunda, men förstod sekunden för sent.
När det går åt helvete för Juventus - vem är det klubben tvingas sälja för att han är för bra för serie B? Jo, Zlatan. Vem hostar upp? Jo, Inter, som har köpt mest spelare av alla i hela världen (inklusive Chelsea) de senaste tio år en och inte haft en enda jävla titel att visa för det. Nu fick man dega en bit över 200 mille.
Första året Zlatan är i INter - vad händer? Jo, Zlatan blir direkt the main man i Inters offence - än en gång i solid konkurrens av bland andra Adriano, Crespo, Julio Cruz samt att INter direkt säljer två anfallare som de inte har nytta av längre.
Notera då att Inter tränas av Mancini, den spelare som Svennis utsett till den klokaste han någonsin haft, samme Mancini som Svennis tog till Lazio från Sampdoria och vann scudetton med.
Uppriktigt sagt, Claesa, i det här fallet litar jag mer på Mancini än vad jag litar på dig.
2) Zlatans 4-2-mål igår visar hur unik Zlatan är som forward. Han har allt - han kan dribbla, han är stark, han kan ta emot bollen, han blir allt bättre på huvudet, han kan spela fram och han kan avsluta själv.
"Turliga klacken mot Italien", "Vådaskottet mot Ungern". Jag är ledsen, Claesa, men de målen är inte tur - de är frukten av skicklighet. Om du inte är tillräckligt bra och har tillräcklig teknik, kroppskontroll och spelförståelse så bryter du benen av dig om du försöker den där klacken - Zlatan hängde den. "Vådaskottet" mot Ungern demonstrerar helt tydligt Zlatans teknik och fysik. Skottet är knallhårt och hela hans kropp är i perfekt balans. Pratade med han som sköter Djurgårdens styrketräning dagen efter den matchen och han var helt lyrisk. Han went on and on om hur perfekt Zlatan utförde skottrörelsen ur ett fysiskt perspektiv.
Nu orkar varken jag, du eller någon längre.
En sista sak bara, den som tar ut Ralf Edström i all time Sweden före Zlatan har eller bör lobotomeras.

Började läsa men orkade inte. Dela upp texten lite.
2008-11-18, 16:05
Medlem
Aquarellos avatar
Delade upp den lite på en höft:
2008-11-18, 16:10
Medlem
Joel^_^s avatar
Orka läsa den blandningen av svenska och engelska.

Får väl ta och gratulera Zlatan dock, nu får vi väl se om han lyckas i Europa den här säsongen.

Edit: Orkade läsa mig igenom det där köttstycket av text och måste säga att det inte var speciellt vettigt.
Zlatan har vunnit ligan i Italien ja, imponerande visst, men han måste vinna Champions League för att kunna räknas som den bästa i världen enligt mig iaf eftersom han aldrig kommer leda Sverige till någon titel.
Senast redigerad av Joel^_^ 2008-11-18 kl. 16:13.
2008-11-18, 16:11
Medlem
Khapis avatar
Jag tycker att det är lustigt att någon reporter på DN ansåg att Olof Mellberg skulle ha guldbollen. Det stinker svensk låtsas-rättvisa. Ungefär som när Kent (bandet) inte fick pris på någon gala för att de var för stora. Är man stor och bra så förtjänar man priser, det är det som är poängen med dem. Det visar att folk uppskattar det man gör. Att dela ut lite hipp som happ för att alla ska bli nöjda är totalt fel.
2008-11-18, 18:41
Medlem
Rättelse

Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Fucking hell...

Det finns fortfarande hopp http://fotbollskanalen.se/1.726317/2008/11/18/zlatan_pratar_med_aftonbladet_igen
2008-11-18, 21:42
Medlem
Åren går, Zlatan blir bara äldre och äldre.. Man får verkligen
passa på att njuta av Zlatans kvarvarande år på yttersta
toppnivå. Sverige kommer aldrig producera fram ett liknande
praktexemplar. Zlatan är ett unikum i världsfotbollen.

Om man bara kunde dra tillbaka tiden ett par år för att återuppleva
Zlatans utveckling från ett tekniskt under till den världsspelaren
han är i dag.

Jag är fan obsessed...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in