2008-09-17, 19:50
Medlem
Hur många gånger har Larsson nobbat landslaget för att senare komma tillbaka när det närmar sig mästerskap?

Hjärta?
2008-09-17, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Hur många gånger har Larsson nobbat landslaget för att senare komma tillbaka när det närmar sig mästerskap?

Hjärta?

Det är sant, men å andra sidan så blev Henke äldre och sämre, han nobbade således inte pga andra skäl och han blev övertalad länge. Men tycker också det var lite dålig stil av honom att skita i kvalen och sen lira mästerskap.

Men Zlatan känns ändå som en som kommer sluta tidigare än den vardagliga Linderoth eller Alexandersson, erkänn. Han har ju haft tendenser förut.
Senast redigerad av bLyGE_kEntA 2008-09-17 kl. 19:57.
2008-09-17, 20:36
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Att jag skulle få skit för att klanka ner på våran allas favorit Zlatan har jag räknat med. Många blir upprörda om man råkar säga något negativt om honom.

Nej han har inte satt på min kära mor.

Zlatan är en bra fotbolls spelare, jag har inte sagt något annat.
Det jag skrev var: Jag är trött på hans divaleter. DVS: Han är enligt mig, en dålig förebild, en dålig svensk export (Dvs inget jag vill förknippas med), en (Fotboll är en lagsport även om man är en världstjärna). Osv.

Detta bevisas också när man nämner Sverige i såsom England, Irland, Skottland, USA (även om fotboll inte är så stort där ännu), Spanien, Tyskland, Portugal osv så är det Henke som folk känner till. Det är Henke som folk endast säger gott om.
Självklart skillnad i Italien vilket är förståligt då han är ett stort namn i en stor klubb där. Men ändå är han inte respekterad runt om i Europa på samma sätt som Henke.

Däremot, säger man Zlatan i samma länder, så vet många inte riktigt vem man talar om. Det är pondus, det är avtryck i fotbollshistoria i fotbollstokiga länder.

Fan, tom Rangers fans applåderar Henke. Tom Liverpool / Chelsea fans var glada för att Henrik kom till den engelska ligan så att de äntligen fick se honom spela i England för en toppklubb. Det är respekt för en individ, för en attityd.

Zlatan har inte den pondusen, inte den klassen. Zlatan är en bortskämd snorunge.

Edit: Fixade 2 stavfel och lade till lite mer text.

Vadå dålig lagspelare? Kom in i matchen din tomte. Ta tex matchen igår vem spelade och jobba fram situationerna som föranledde till målen Blir jävligt trött på att folk som kritiserar Zlatan och använder argument som är helt felaktiga.

Det märks tydligt att hatarna bara ser Z spela när det vankas landskamp och CL eftersom deras argument håller inte. Vi som ser han vecka efter vecka vet den han är en lagspelare och har en stor pondus. Kolla bara alla hans assist och framspelningar i ligan mm.
´

Mvh M
2008-09-17, 20:49
Medlem
elds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Men det är ju ganska uppenbart att Zlatan inte har något stort hjärta för landslaget. Redan glömt att han nobbade landslaget för inte så längesen? Ja det är klart. Han ville spela EM för att det är EM. Alla vill spela EM. Även Erik Niva har sagt det här, men jag tror inte att Zlatan kommer spela många år till i landslaget.
Kanske är bäst för alla parter till slut, vi får ju se.

Menar du när han åkte och spelade match med inter? Då matchen var en "intern" träningsmatch kan jag faktiskt inte se problemet. En träningsmatch med landslaget sliter mycket mer skulle jag tro.

Inter betalar hans lön, därför kanske de också har något att säga till om? Det kan också vara en orsak. Jag tror i alla fall att om Zlatan var fullt frisk och Inter inte lade sig i, skulle han spela fler landskamper.
2008-09-17, 20:54
Medlem
elds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Självklart kommer man att minnas Henke med större respekt än Zlatan i framtiden. När det gäller själva bolltrixandet är båda suveräna - men när det gäller att uppföra sig som en förebild så är det ljusår mellan dessa två. Henke är en man - Zlatan är en spoling.

Zlatte ger vissa fotbollsfreaks stånd - dessa personer skrattar högt när Zlatte gör barnsliga miner på planen, när han levererar imbecilla lustigheter åt journalister etc etc. Att pojken egentligen inte har kapacitet att uttrycka sig vuxet verkar inte ha trängt in i huvudet.

Jag såg matchen igår - Zlatan bidrog i högsta grad till vinsten och hans kvaliteter på planen är svåra att vifta bort. Men folkkär i ordets rätta bemärkelse kommer han aldrig att bli om han inte börjar inse att han faktiskt "bara" är en duktig fotbollsspelare och inte en Guds gåva till mänskligheten.

Jag skrattar inte åt Zlatans miner, jag bryr mig faktiskt inte. Han spelar boll bra. Det är för mig det viktigaste.
2008-09-17, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eld
Menar du när han åkte och spelade match med inter? Då matchen var en "intern" träningsmatch kan jag faktiskt inte se problemet. En träningsmatch med landslaget sliter mycket mer skulle jag tro.

Inter betalar hans lön, därför kanske de också har något att säga till om? Det kan också vara en orsak. Jag tror i alla fall att om Zlatan var fullt frisk och Inter inte lade sig i, skulle han spela fler landskamper.

Är "nobba" landslaget att missa en träningsmatch?
folk glömmer fort...
2008-09-17, 21:53
Medlem
elds avatar
Citat:
Är "nobba" landslaget att missa en träningsmatch?
folk glömmer fort...

Vad menar du med nobba landslaget då? Kan du vara mer specifik
2008-09-17, 22:01
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Självklart kommer man att minnas Henke med större respekt än Zlatan i framtiden. När det gäller själva bolltrixandet är båda suveräna - men när det gäller att uppföra sig som en förebild så är det ljusår mellan dessa två. Henke är en man - Zlatan är en spoling.

Zlatte ger vissa fotbollsfreaks stånd - dessa personer skrattar högt när Zlatte gör barnsliga miner på planen, när han levererar imbecilla lustigheter åt journalister etc etc. Att pojken egentligen inte har kapacitet att uttrycka sig vuxet verkar inte ha trängt in i huvudet.

Jag såg matchen igår - Zlatan bidrog i högsta grad till vinsten och hans kvaliteter på planen är svåra att vifta bort. Men folkkär i ordets rätta bemärkelse kommer han aldrig att bli om han inte börjar inse att han faktiskt "bara" är en duktig fotbollsspelare och inte en Guds gåva till mänskligheten.
Citat:
Jag skrattar inte åt Zlatans miner, jag bryr mig faktiskt inte. Han spelar boll bra. Det är för mig det viktigaste.

Får verkligen hoppas han aldrig blir "folkkär". Slicka medieoffentlighetens rumpa finns det andra som gör utmärkt.

Så länge det trots allt finns folk som tycker som mr cruelstein (all heder åt dig för att du har en åsikt dock) så tror jag personligen mycket står rätt till med Ibra.
2008-09-17, 22:01
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Vad menar du med nobba landslaget då? Kan du vara mer specifik
Herregud människa. Minns du inte när han bojkottade landslaget efter han, Chippen och Mellberg blev utslängda från en samling i EM-kvalet?
2008-09-17, 22:33
Medlem
elds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Herregud människa. Minns du inte när han bojkottade landslaget efter han, Chippen och Mellberg blev utslängda från en samling i EM-kvalet?

Värst vad du tar i då. Jag tolkade inte
Citat:
"nobbade landslaget för inte så längesen
som just den perioden, trodde det var något som hänt mera nyligt. Hade han sagt bojkottade istället för nobbade så tror jag poletten hade trillat ner. Och där måste jag hålla med, han bar sig jävligt tjurigt åt då han vägrade spela.

Varför han tjurade är det bara han som kan svara på, visst kan det vara så att han tog chansen när han fick den och sket i landslaget. Han kan också ha känt sig illa behandlad av Lagerbäck så han visade det genom att inte spela. Man vet aldrig, om vi haft en ny förbundskapten direkt efter debaklet kanske han kommit tillbaka på en gång.
2008-09-17, 22:57
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ja, Henke är mycket större i England än vad Zlatan är. Det är för att han är en stor man. Henke kan jämföras med lirare som Raul, Giggs och Del Piero. Riktiga legender som alltid agerat proissionellt.

Haha, jämföra Henke med Raul och Del Piero?

Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Det handlar inte bara om samma anda i världsklass

Hur ofta har henke bojkottat medier eller inte tackat tillresta fans på bortamatcher? Skulle henke säga... kom tillbaks i morgon efter en 0-0 match mot albanien?

Än en gång bevisar du din okunskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Crinell
Tkr zlatan är riktigt överskattad, visst jusst nu går det bra.
Han har ju måltorka efter måltorka hela tiden och är en riktig diva.
Ogillar nog honomför hans attityd i första hand för att han är ju inte dålig på fotboll.
sträcker händerna i luften och klagar om bollen itne kommer på foten, rör sig bara när han ahr bollen, missar VÄLDIGT mycket och är överdrivet hypad av svensk media.

tkr att du kan dra tbx te lunar. Zlatan är ingen målskytt, han är först och främst en targetspelare. Såg du Rooney idag, kopia av Zlatan fan i mig! En mycket sämre kopia såklart.
2008-09-17, 23:59
Medlem
sendiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish

tkr att du kan dra tbx te lunar. Zlatan är ingen målskytt, han är först och främst en targetspelare. Såg du Rooney idag, kopia av Zlatan fan i mig! En mycket sämre kopia såklart.

Tittar sällan på United då jag håller mig till de undre divisionerna i England men när jag väl sett Rooney lira i te.x landslaget tycker jag mig inte se några stora likheter med Zlatan. För mig är Rooney mer en förväxt Johan Elmander som kommer frustandes i 180 i djupled och jobbar skiten ur sig med rätt många defensiva uppgifter.
Berbatov känns som en spelare som är mer lik Zlatan i spelsättet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in