Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Grejen är ju att det inte är tur när han gör klack-mål för han försöker ju med höga klackar (he he) i var och varannan match.
Jag minns en CL match förra året när han sprang diagonalt över planen ner mot kortlinjen för att sånär rädda en långboll med en ytterside-klack i midjehöjd. Hna måste ha något jhelt överjävliga höftmuskler.
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Ja, mot PSV var det väl? Helt sjukt. Han är ju bättre att avsluta med klackar i huvudhöjd än med huvudet.
Haha ja det har jag också tänkt på, helt overkligt rörlig den där Zlatan. Han kan ju fan komma högre upp med foten än huvudet samtidigt som han har den andra foten i marken, såg att han gjorde någon sådan sjukt hög klackspark på något youtubeklipp, var under Juventus-tiden. Själv säger han att det kan bero på hans kampsportsutövande i de yngre åren.
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Det där är knappast den bilden jag fått av Zlatan angående sin uppväxt. Han har i princip varje gång det tagits upp förklarat att Rosengård inte är så illa som folk tror och varit noga med att understryka att han inte tycker synd om sig själv för att han är född där.
Japp, också bildat mig den uppfattningen. Det pratar han bland annat om i Cirkus Zlatan, intervjun som Renée Nyberg gjorde.