2008-09-11, 14:05
Medlem
Du är för trög och för trång i huvudet.

Media har aldrig sagt att han är bäst i världen, de har sagt att han är en världstjärna och de stämmer. Så hur gör det honom till överskattad som fotbollspelare. Han får oftare kritik än beröm här i sverige. Det gör väll honom knappast överskattad
2008-09-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Vem glömmer omröstningarna på aftonblaskan "är zlatan världens bästa" typ 70% "ja". Pinsamt. Hatar det. Okej att media hyllar honom när det är befogat, men en stor fet bild när Zlatan "avgjort" genom att typ spela bollen till en kille på mittplan som gör mål. Sånt är det fan alltid.

Det är alltså svenska folket du är arg på nu för det är väl ändå de som röstar i de där omröstningarna?

Eller anar man kanske en liten bitterhet i att svenska folket håller Zlatan högre än en viss portugis månne...

Du gnäller i fel tråd, vill du diskutera medias obefogade hyllningar till spelare som inte gjort sig förtjänta utav det så finns Medier & Journalistik.

Zlatan hyllas inte när det inte är befogat så här hör inte din kritik hemma.
2008-09-11, 14:08
Medlem
elds avatar
Citat:
Håller helt med. Gillar bara inte svensk medias tendens att överdriva alla spelares insatser. "Ekdal matchhjälte för Juventus" men egentligen så kom Ekdal in i 70e och slog en passning på mittplan till en kille som avancerade framåt och sköt i krysset. Hajaru?

Precis som du säger, ofta när man sett internationella matcher med svenskar inblandade har media ofta "höjt" deras prestationer, men nu handlar det inte bara om fotboll och Zlatan. Jag tycker detta fenomen ofta förekommer i tex NHL. Där svenskar kan spela ok men gör ett mål. Sedan är dom prisade som bäst i laget osv.

Sen så händer det nog oftare med Zlatan, han spelar i ett vinnande lag och gör ganska många mål, då är det lätt att skriva sensationsrubriker.
Senast redigerad av eld 2008-09-11 kl. 14:10.
2008-09-11, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är alltså svenska folket du är arg på nu för det är väl ändå de som röstar i de där omröstningarna?

Eller anar man kanske en liten bitterhet i att svenska folket håller Zlatan högre än en viss portugis månne...

Du gnäller i fel tråd, vill du diskutera medias obefogade hyllningar till spelare som inte gjort sig förtjänta utav det så finns Medier & Journalistik.

Zlatan hyllas inte när det inte är befogat så här hör inte din kritik hemma.

Bryr mig inte om Ronaldo, han är en lika stor gestikulerande diva som Zlatan är. Väldigt lika de två faktiskt, bara att Zlatan är mer bitter efter matcherna.

Nja, svenska folket är ju givetvis puckade också, men det är ju media som startar allting.

Så Zlatan hyllas inte när det inte är befogat? han hyllas efter varje Intermatch, vare sig han gjort något bra eller inte.
2008-09-11, 14:09
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Håller helt med. Gillar bara inte svensk medias tendens att överdriva alla spelares insatser. "Ekdal matchhjälte för Juventus" men egentligen så kom Ekdal in i 70e och slog en passning på mittplan till en kille som avancerade framåt och sköt i krysset. Hajaru?

Instämmer. Aftonbladets, och många andra tidningars, sätt att locka läsare med överdrivna rubriker äcklar mig. Robert Laul brukar vara en jävel på sånt trots att han anses som en av de bästa skribenterna på Sportbladet
2008-09-11, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Du är för trög och för trång i huvudet.

Media har aldrig sagt att han är bäst i världen, de har sagt att han är en världstjärna och de stämmer. Så hur gör det honom till överskattad som fotbollspelare. Han får oftare kritik än beröm här i sverige. Det gör väll honom knappast överskattad

Av media får Zlatan inte så ofta kritik, om du tänker dig en artikel på aftonblaskan. Av den genomsnittlige bittre svensken så får han väl rätt mycket kritik för sina insatser i landslaget.

Media hyllar alltid honom som världsbäst efter en medioker insats i Inter.
2008-09-11, 14:11
Medlem
Citat:
Bryr mig inte om Ronaldo, han är en lika stor gestikulerande diva som Zlatan är. Väldigt lika de två faktiskt, bara att Zlatan är mer bitter efter matcherna.

Nja, svenska folket är ju givetvis puckade också, men det är ju media som startar allting.

Så Zlatan hyllas inte när det inte är befogat? han hyllas efter varje Intermatch, vare sig han gjort något bra eller inte.

Media startar en omröstning och svenska folket står för utslaget utav röstningen, inte media.

Jag anser att du har fel, han hyllas när han förtjänar det, du får nog snart ta och plocka fram lite fakta till dina påståenden om vi skall komma vidare med det här?
2008-09-11, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Media startar en omröstning och svenska folket står för utslaget utav röstningen, inte media.

Jag anser att du har fel, han hyllas när han förtjänar det, du får nog snart ta och plocka fram lite fakta till dina påståenden om vi skall komma vidare med det här?

Tyvärr orkar jag inte leta upp gamla artiklar om Zlatan på aftonblaskan, det finns för många. Men jag kan ta och klistra in hit nångång när det händer (förmodligen efter nästa Intermatch).
2008-09-11, 14:28
Medlem
Citat:
Tyvärr orkar jag inte leta upp gamla artiklar om Zlatan på aftonblaskan, det finns för många. Men jag kan ta och klistra in hit nångång när det händer (förmodligen efter nästa Intermatch).

Gör så.
2008-09-11, 14:29
Medlem
vad man dock vill se är Zlatan i någon av de två stora ligorna innan karriären är över. Han är väl typ 27 nu snart va? Vore trist om han skulle stanna i Serie A hela resten av karriären.
2008-09-11, 14:55
Medlem
unikums avatar
tänkvärd krönika

Man är inte alltid bättre än omgivningen.

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=253467

Citat:
Frågan som ställs är: varför kommer Zlatan inte upp i samma nivå i landslaget som för Inter?

Svaret är enkelt: i landslaget finns det ingen Materazzi, ingen Maicon och ingen Cambiasso.

Citat:
Det finns inte en enda i svenska landslaget som hade platsat i Inter. Chippen hade kanske, innan Mancini och Quaresma skrev på. Henke hade kanske, för fem år sen. Hans spelintelligens har vi i till exempel Cruz. Svenska landslaget är för dåligt för Zlatan. Det är tyvärr inte bara Ralf Edström vars nivå bara håller till att jobba i Zlatans trädgård...

Kommentarer?
2008-09-11, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Man är inte alltid bättre än omgivningen.

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=253467

Kommentarer?

Har en poäng. Jag tror däremot att Zlatan skulle vara mycket bättre i ett lag som typ Barca. Att svenskafans killen nämner Materazzi är ju fan pinsamt, killen är ju i klass med Petter Hansson. Cambiasso är bra, Zanetti likaså och Maicon också. Tycker fan inte Inter har ett jättebra lag annars.

Tror däremot typ C.Ronaldo eller Torres hade varit mycket bättre i svenska landslaget än vad Zlatan hade. De är mycket bättre på att göra det sista själv. Zlatan gör sig bäst som framspelare.
Senast redigerad av bLyGE_kEntA 2008-09-11 kl. 15:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in