2009-03-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Klass 1: Zidane och Maradona. Vilka meriter! Ja, lagen utan dessa hade aldrig aldrig nått de framgångar utan dem.

Klass 2: Ingen är i närheten av Zizou och Diego

Klass 3: Pelé, Ronaldo, Di Stefano, Lothar Mathäus osv osv

The list could go on and on.

Märk väl att jag älskar Zlatan och inte tillhör hans kritiker men han kommer aldrig upp i den klass ni påstår utan att ta lag till europatitlar eller VM-guld/finaler.

Att hans status i Italien är inte bara i topp utan kanske högst av alla räcker inte för att nämnas bland de riktigt stora. Så är det bara. Sedan säger jag inte att en del påstår det, men ibland undrar man.

Herregud. Ta en titt på spelarna du radar upp. Jag tror inte att någon jämför honom med dessa 6 spelare som utan problem hade gått in i en bästa startelva genom tiderna.
2009-03-15, 23:00
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Klass 1: Zidane och Maradona. Vilka meriter! Ja, lagen utan dessa hade aldrig aldrig nått de framgångar utan dem.

Klass 2: Ingen är i närheten av Zizou och Diego

Klass 3: Pelé, Ronaldo, Di Stefano, Lothar Mathäus osv osv

The list could go on and on.

Märk väl att jag älskar Zlatan och inte tillhör hans kritiker men han kommer aldrig upp i den klass ni påstår utan att ta lag till europatitlar eller VM-guld/finaler.

Att hans status i Italien är inte bara i topp utan kanske högst av alla räcker inte för att nämnas bland de riktigt stora. Så är det bara. Sedan säger jag inte att en del påstår det, men ibland undrar man.

Tänk efter lite nu va, kolla vilka Zidane spelade med innan du jämför.
2009-03-15, 23:01
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Saken är ju den att hans ego säger honom att han är och vill vara i ungefär den superklassen som bara Maradona och ett fåtal andra nått upp till.

Min kommentar var till hans egen reaktion på sitt mål och jag drog slutsatsen att reaktionen handlade om att han inte nådde upp till sina egna och omgivningens krav i CL. Han vet att han hela tiden förbättrat sig men att han nu måste vänta lång tid igen innan han kan bevisa det han vill bevisa och det räcker inte att stänka in den där baljan.

Jag har aldrig påstått att jag inte anser Zlatan vara en gudabenådad spelare, det var inte det saken handlade om.

Edit. Ernst här under förstår precis.
När har han sagt att han är lika bra som Maradona eller Pelé ?
2009-03-15, 23:03
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag inser mycket väl att Zlatan inte är någon bandiera. Däremot stör jag mig något enormt på dessa individer som alltid försöker förringa hans insatser. Analyser av varenda liten detalj görs för att hitta fel, är det inte tuggummituggande under nationalsången så är det hans interagerande med lagkamraterna. Sen finns det enligt mig en hel drös spelare som hade kunnat klassas under din kategori två, men det hör till en annan tråd eller åtminstone en annan diskussion.

Där håller jag med dig fullständigt! Vissa kan inte bara sluta snacka skit om Zlatan och hugger så fort tillfälle ges. Tror också det har att göra med hans påbrå tyvärr. Fan märkligt att man inte gläds att vi just nu har en världsklasspelare.

PS Angående kategorierna så har du säkerligen rätt. Något jag skrev på en minut och de första namnen som ploppade upp. Dock håller jag fast vid att inga har varit i närheten av att i så hög grad själva burit sina lag till enorma meriter som Zizou och Diego.
2009-03-15, 23:04
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Den där listan var verkligen sämst, alla dom spelarna hade världspelare runt sig.

Skitsnack att Diego hade världsspelare i hela laget i Napoli. I så fall är du inte påläst.
2009-03-15, 23:04
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Saken är ju den att hans ego säger honom att han är och vill vara i ungefär den superklassen som bara Maradona och ett fåtal andra nått upp till.

Min kommentar var till hans egen reaktion på sitt mål och jag drog slutsatsen att reaktionen handlade om att han inte nådde upp till sina egna och omgivningens krav i CL. Han vet att han hela tiden förbättrat sig men att han nu måste vänta lång tid igen innan han kan bevisa det han vill bevisa och det räcker inte att stänka in den där baljan.

Jag har aldrig påstått att jag inte anser Zlatan vara en gudabenådad spelare, det var inte det saken handlade om.

Edit. Ernst här under förstår precis.

Men ditt ålbete. Du kan inte anta att han känner så för att sedan använda det som ett argument för att kritisera han fattar du väl Är du verkligen så korkad så tycker jag fan synd om dig.
2009-03-15, 23:09
Bannlyst
Henke Larsson tog barca till CL vinst, utan någon hjälp av världsspelare
2009-03-15, 23:09
Medlem
BagareBengts avatar
Tröga jävla bönder.
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
När har han sagt att han är lika bra som Maradona eller Pelé ?
Han vill, märk vill, vara i den klassen.

Han kanske t.o.m. hade nöjt sig med simpel guldbollevinnarklass men inser själv att han nu inte kan vinna den nästa gång heller eftersom hans sjaskiga lagkamrater inte räcker till i CL, och nu gjorde han ett supermål ikväll men skiter i eftersom säsongen redan är sumpad.
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Men ditt ålbete. Du kan inte anta att han känner så för att sedan använda det som ett argument för att kritisera han fattar du väl Är du verkligen så korkad så tycker jag fan synd om dig.
Hans reaktion ikväll tyder på att det är precis så han känner.
Är ni verkligen så slöa i huvudet att ni inte förstår vad jag menar?
Senast redigerad av BagareBengt 2009-03-15 kl. 23:11.
2009-03-15, 23:11
Medlem
Citat:
Tröga jävla bönder.

Det vill jag också.
2009-03-15, 23:13
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Det vill jag också.

Men du har för dåliga lagkamrater.
2009-03-15, 23:13
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Tröga jävla bönder.

Han kanske t.o.m. hade nöjt sig med simpel guldbollevinnarklass men inser själv att han nu inte kan vinna den nästa gång heller eftersom hans sjaskiga lagkamrater inte räcker till i CL, och nu gjorde han ett supermål ikväll men skiter i eftersom säsongen redan är sumpad.

Hans reaktion ikväll tyder på att det är precis så han känner.
Är ni verkligen så slöa i huvudet att ni inte förstår vad jag menar?

Och varför tycker du att han inte skulle vilja bli det? Du tycker alltså att han ska vara nöjd och sluta sikta på att bli bättre?
2009-03-15, 23:17
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Och varför tycker du att han inte skulle vilja bli det? Du tycker alltså att han ska vara nöjd och sluta sikta på att bli bättre?
Han borde inte syssla med sådana divalater, på planen, efter att ha gjort ett mål han borde vara nöjd med, mot sina lagkamrater och inför kameror och strålkastare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in