2008-09-11, 13:31
Medlem
Tycker snarare zlatan är underskattad i sverige än överskattad
2008-09-11, 13:31
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article3293142.ab
2008-09-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jag brukar inte läsa italienska eller spanska tidningar, så jag har ingen aning.

Det är ju inte jätteovanligt att svensk media återger utdrag ur italiensk medias betyg/omdöme på honom efter en match så nog kan du få en god uppfattning om det även om du bara hänger med i svensk media.

Brukar svensk media hylla hans insatser i landslaget när han inte förtjänar det?
2008-09-11, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är ju inte jätteovanligt att svensk media återger utdrag ur italiensk medias betyg/omdöme på honom efter en match så nog kan du få en god uppfattning om det även om du bara hänger med i svensk media.

Brukar svensk media hylla hans insatser i landslaget när han inte förtjänar det?

Jag läser inte så noga, men de brukar hylla Zlatan som världens bästa fotbollsspelare om han gör två mål i en match i Serie A. Så jävla överhypad, alltid. "Zlatan hjälte igen!" efter att han gjort ett straffmål på en feldömd straff i 92a minuten, trots att han varit värdelös hela matchen...

Så låter det ofta.
2008-09-11, 13:42
Medlem
Citat:
Jag läser inte så noga, men de brukar hylla Zlatan som världens bästa fotbollsspelare om han gör två mål i en match i Serie A. Så jävla överhypad, alltid. "Zlatan hjälte igen!" efter att han gjort ett straffmål på en feldömd straff i 92a minuten, trots att han varit värdelös hela matchen...

Så låter det ofta.

Avgör han matchen så gör han, sen om det är på straff i 92:a eller inte är väl helt irrelevant?

Det faktum att det är just Zlatan som får förtroendet utav Mourinho/Mancini/Cappello osv att ta hand om en sådan straff säger bra mycket mer om Zlatans storhet än vad en artikel i Aftonbladet gör.
2008-09-11, 13:44
Medlem
Citat:

Så låter det ofta.

Vad förväntar du dig att de ska skriva ?

Media vill ju trots allt sälja, och då måste man ha intressanta rubriker.
2008-09-11, 13:46
Medlem
Citat:
Avgör han matchen så gör han, sen om det är på straff i 92:a eller inte är väl helt irrelevant?

Det faktum att det är just Zlatan som får förtroendet utav Mourinho/Mancini/Cappello osv att ta hand om en sådan straff säger bra mycket mer om Zlatans storhet än vad en artikel i Aftonbladet gör.

Precis att han får förtroende av dessa tränare säger ju en hel del.
Även att han har lyckats peta stjärnor som både Del piero, Trezeguet, som när han kom till Juventus klassades som bland de bästa spelarna i världen.

Även i Inter gick han före spelare som Adriano och crespo.

Sen att han blev uttagen i uefas lag 2007 säger också en hel del.
2008-09-11, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Precis att han får förtroende av dessa tränare säger ju en hel del.
Även att han har lyckats peta stjärnor som både Del piero, Trezeguet, som när han kom till Juventus klassades som bland de bästa spelarna i världen.

Även i Inter gick han före spelare som Adriano och crespo.

Sen att han blev uttagen i uefas lag 2007 säger också en hel del.

Vad är det du försöker säga? Vi alla vet att han är bra, det är ju knappast det vi snackar om, eller hur?

Att Zlatan är straffläggare säger väl inget om hans storhet, det säger väl bara att han är bäst i laget på att slå straffar. Jag är bäst på att slå straffar i vårat lag, men jag är inte ens nära den största eller bästa spelaren i vårat lag.

Citat:

Det jag menar är att Aftonbladet överdriver hans insatser. Man är väl knappast bäst i världen för att man gör ett straffmål i 92a och sen suger resten av matchen? Det är det jag snackar om, medias tendens att överdriva insatserna.

Att han tar hand om straffarna säger att han är den bästa i laget på det, det har således ingenting att göra med om han är överskattad eller inte.
2008-09-11, 13:55
Medlem
Zlatans betydelse kan man inte överskatta. Bara att se på världslaget Inter; när han inte var med i våras brakade hela deras spel samman totalt. Så Zlatan fick tillsist resa sig från sjuksängen och avgöra ligan åt sina stackars förlamade medspelare. Zlatan är, tillsammans med Ronaldo, Torres och Iniesta, Europas bästa offensiva spelare. Det kan man bara inte blunda för.
2008-09-11, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Zlatans betydelse kan man inte överskatta. Bara att se på världslaget Inter; när han inte var med i våras brakade hela deras spel samman totalt. Så Zlatan fick tillsist resa sig från sjuksängen och avgöra ligan åt sina stackars förlamade medspelare. Zlatan är, tillsammans med Ronaldo, Torres och Iniesta, Europas bästa offensiva spelare. Det kan man bara inte blunda för.

Håller helt med. Gillar bara inte svensk medias tendens att överdriva alla spelares insatser. "Ekdal matchhjälte för Juventus" men egentligen så kom Ekdal in i 70e och slog en passning på mittplan till en kille som avancerade framåt och sköt i krysset. Hajaru?
2008-09-11, 13:59
Medlem
Citat:
Det jag menar är att Aftonbladet överdriver hans insatser. Man är väl knappast bäst i världen för att man gör ett straffmål i 92a och sen suger resten av matchen? Det är det jag snackar om, medias tendens att överdriva insatserna.

Att han tar hand om straffarna säger att han är den bästa i laget på det, det har således ingenting att göra med om han är överskattad eller inte.

Nej man är inte bäst i världen för det men jag tror faktiskt aldrig att han har utnämnts till bäst i världen efter en dålig match, straffmål i 92:a eller ej?

I ett lag där det kryllar utav världsstjärnor som alla är fullt kapabla att slå en straff så säger det en hel del om den spelare som i slutändan har tränarens förtroende att slå de avgörande straffarna.

Han är ohotad i startelvan när han är frisk, ja till och med när han är skadad, alla tränare hyllar honom något enormt, motståndare, medspelare och utländsk media gör detsamma, varför skall då inte svensk media få hylla den största fotbollsstjärnan vi har i Sverige då?
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-09-11 kl. 14:01.
2008-09-11, 14:02
Bannlyst
Citat:
Nej man är inte bäst i världen för det men jag tror faktiskt aldrig att han har utnämnts till bäst i världen efter en dålig match, straffmål i 92:a eller ej?

I ett lag där det kryllar utav världsstjärnor som alla är fullt kapabla att slå en straff så säger det en hel del om den spelare som har tränarens förtroende att slå de avgörande straffarna.

Han är ohotad i startelvan när han är frisk, alla tränare hyllar honom något enormt, motståndare, medspelare och utländsk media gör detsamma, varför skall då inte svensk media få hylla den största fotbollsstjärnan vi har i Sverige då?

Vem glömmer omröstningarna på aftonblaskan "är zlatan världens bästa" typ 70% "ja". Pinsamt. Hatar det. Okej att media hyllar honom när det är befogat, men en stor fet bild när Zlatan "avgjort" genom att typ spela bollen till en kille på mittplan som gör mål. Sånt är det fan alltid.

Överhypad som fan av svensk media, fact!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in