Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Precis att han får förtroende av dessa tränare säger ju en hel del.
Även att han har lyckats peta stjärnor som både Del piero, Trezeguet, som när han kom till Juventus klassades som bland de bästa spelarna i världen.
Även i Inter gick han före spelare som Adriano och crespo.
Sen att han blev uttagen i uefas lag 2007 säger också en hel del.
Vad är det du försöker säga? Vi alla vet att han är bra, det är ju knappast det vi snackar om, eller hur?
Att Zlatan är straffläggare säger väl inget om hans storhet, det säger väl bara att han är bäst i laget på att slå straffar. Jag är bäst på att slå straffar i vårat lag, men jag är inte ens nära den största eller bästa spelaren i vårat lag.
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Avgör han matchen så gör han, sen om det är på straff i 92:a eller inte är väl helt irrelevant?
Det faktum att det är just Zlatan som får förtroendet utav Mourinho/Mancini/Cappello osv att ta hand om en sådan straff säger bra mycket mer om Zlatans storhet än vad en artikel i Aftonbladet gör.
Det jag menar är att Aftonbladet överdriver hans insatser. Man är väl knappast bäst i världen för att man gör ett straffmål i 92a och sen suger resten av matchen? Det är det jag snackar om, medias tendens att överdriva insatserna.
Att han tar hand om straffarna säger att han är den bästa i laget på det, det har således ingenting att göra med om han är överskattad eller inte.