2008-08-31, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Varför ska han springa runt som någon jävla idiot och stressa? Han ska fokusera på offensiven.

Varför ska han ändra sin spelstil helt plötsligt när han spelar i landslaget?

Man måste såklart anpassa sin spelstil när man spelar i landslaget, han kan inte spela likadant i landslaget som han gör i Inter.

För att Sverige ska lyckas i mästerskap måste vi jobba hårdare, kämpa hårdare än de andra lagen, vi är tekniskt sämre än de andra så vi kan bara vinna mot dem genoma att kämpa som ett lag tillsamamns, det blir svårare med Zlatan då han inte gör något sådant.
2008-08-31, 15:40
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikSvensson
I det stora hela var han loj, men han blixtrade till ibland. Men han kämpar inte för laget, han jobbar inte som de andra gör, det är divigt och lojt tycker jag.
Nej du, den "förklaringen" köper jag inte. Du sågar Zlatan för att vara "loj" samtidigt som du hyllar Torres som Europas bästa anfallare. Missförstå mig inte, jag tycker att el Nino är en fantastisk fotbollsspelare men det är verkligen någon som kan vara loj. Min slutsats är alltså att du letar orsaker att ogilla Ibra för och egentligen inte ser honom spela särskillt ofta.
2008-08-31, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Du kan ju inte jämföra Zlatans arbetsinsats med typ sidleds.. Förövrigt tycker jag som aldrig gillat Zlatan att han verkligen var bra i landslaget under em, i stort sett den enda som var mer än godkänd.

Nej, men jämför Zlatan med Henke, Henke kämpade väldigt hårt i alla matcher, är man tekniskt sämre än de andra lagen som Sverige är så kan man bara vinna genom hårt kämpande, annars är vi körda. Sverige är inte Spanien, Brasilien, portugal etc.
2008-08-31, 15:43
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Man måste såklart anpassa sin spelstil när man spelar i landslaget, han kan inte spela likadant i landslaget som han gör i Inter.

För att Sverige ska lyckas i mästerskap måste vi jobba hårdare, kämpa hårdare än de andra lagen, vi är tekniskt sämre än de andra så vi kan bara vinna mot dem genoma att kämpa som ett lag tillsamamns, det blir svårare med Zlatan då han inte gör något sådant.

För att Sverige ska lyckas i mästerskap krävs ett mirakel.
2008-08-31, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Nej du, den "förklaringen" köper jag inte. Du sågar Zlatan för att vara "loj" samtidigt som du hyllar Torres som Europas bästa anfallare. Missförstå mig inte, jag tycker att el Nino är en fantastisk fotbollsspelare men det är verkligen någon som kan vara loj. Min slutsats är alltså att du letar orsaker att ogilla Ibra för och egentligen inte ser honom spela särskillt ofta.

Torres springer mer och är mer delaktig än Zlatan enligt mig, han är mer en lagspelare. Zlatan spelar mer för sig själv.
2008-08-31, 15:44
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Nej, men jämför Zlatan med Henke, Henke kämpade väldigt hårt i alla matcher, är man tekniskt sämre än de andra lagen som Sverige är så kan man bara vinna genom hårt kämpande, annars är vi körda. Sverige är inte Spanien, Brasilien, portugal etc.

Ja och Henke har själv sagt att han inte vill springa runt i defensiven men han tar det ansvaret så Zlatan kan koncentrera sig på offensiven.
2008-08-31, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
För att Sverige ska lyckas i mästerskap krävs ett mirakel.

Se på 94, vi lyckades för att vi hade ett lag där alla kämpade för varandra, bara på ett sådant sätt kan vi lyckas igen.
2008-08-31, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ja och Henke har själv sagt att han inte vill springa runt i defensiven men han tar det ansvaret så Zlatan kan koncentrera sig på offensiven.

Så du tycker vi kan låta Zlatan lata sig igenom matcherna??
2008-08-31, 15:48
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Jag tycker det. Han är överlägset bäst i laget och man kan ge honom större frihet. Han ska bidra i offensiven, andra spelare kan jobba i defensiven.

Tycker det är så tröttsamt med allt "alla måste kämpa" och hela jantementaliteten.

Vad spelar det för roll att folk kämpar om inte någon kan göra något med bollen sen i offensiven?
2008-08-31, 15:49
Medlem
lanafishs avatar
Citat:

Han latar sig inte. Jag vet inte om du såg Liverpool-Inter, där lata Zlatan sig definitiv inte. Zlatan spelar som han är tillsagd, är det verkligen så svårt att förstå?
2008-08-31, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Jag tycker det. Han är överlägset bäst i laget och man kan ge honom större frihet. Han ska bidra i offensiven, andra spelare kan jobba i defensiven.

Tycker det är så tröttsamt med allt "alla måste kämpa" och hela jantementaliteten.

Vad spelar det för roll att folk kämpar om inte någon kan göra något med bollen sen i offensiven?

Enda chansen för att Sverige ska gå långt är om vi kämpar hårt, vi är som sagt mycket sämre än de övriga lagen tekniskt så vi kan abra besegra dem genom att spela och kämpa hårt för varandra.

Som VM 94.
2008-08-31, 15:55
Bannlyst
Citat:
Han latar sig inte. Jag vet inte om du såg Liverpool-Inter, där lata Zlatan sig definitiv inte. Zlatan spelar som han är tillsagd, är det verkligen så svårt att förstå?

Han lunkar omkring där på topp, lite lat är han allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in