2008-12-15, 23:29
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minimalist
jaha varför darrar zlatan så fort det gäller då? verkar som han fortfarande är lite rädd i de stora matcherna och kan bara slappna av när det inte gäller så mycket.
Ja eller hur. Typ Parma borta förra säsongen. Helt betydelselös, Spanien i EM också. Och Roma den här säsongen...Riktigt små matcher.

Givetvis dominerar han inte lika mycket i de stora matcherna varje gång som han gör mot de mindre lagen. Men det gör inte heller till exempel Cristiano Ronaldo eller Messi.
2008-12-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Ja eller hur. Typ Parma borta förra säsongen. Helt betydelselös, Spanien i EM också. Och Roma den här säsongen...Riktigt små matcher.

Givetvis dominerar han inte lika mycket i de stora matcherna varje gång som han gör mot de mindre lagen. Men det gör inte heller till exempel Cristiano Ronaldo eller Messi.
Det är väl CL som folk kommer att tänka på där han inte presterar. Nu senast gjorde han väl mål mot Werder Bremen, men var inte det hans första CL-mål på ett år också? Jag är inte den som kritiserar Zlatan, han är klart topp 10 i världen.
2008-12-15, 23:41
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deak
Det är väl CL som folk kommer att tänka på där han inte presterar. Nu senast gjorde han väl mål mot Werder Bremen, men var inte det hans första CL-mål på ett år också? Jag är inte den som kritiserar Zlatan, han är klart topp 10 i världen.

Kan nog stämma, han gjorde fem förra CL då hade han haft en rejäl torka.

Men Inter har gjort 8 mål, Zlatan 2 assist och 1 mål. Får väl ändå ses som godkänt om man ser till vad laget presterat i sin helhet.
2008-12-16, 00:57
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minimalist
jaha varför darrar zlatan så fort det gäller då? verkar som han fortfarande är lite rädd i de stora matcherna och kan bara slappna av när det inte gäller så mycket.

Jag hänvisar till zzvampens kommentar. Hör av dig om det är nått mer du undrar över eller om du behöver fler exempel.
2008-12-16, 03:47
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen

Å andra sidan så gjorde han bara 3 mål mot lag som slutade på övre halvan förra säsongen och han har inte gjort ett enda mål i CL-slutspelet, så helt obefogade är inte anklagelserna även om de är överdrivna.
2008-12-16, 12:13
Bannlyst
Sverige kommer aldrig vinna utan Z i laget.Dem andra är för dåliga.Hela tiden lägger de andra högbollar till Zlatan.Inga som kan lira boll,duma svenskar.
2008-12-16, 12:59
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makt-Pengar-Bos
Sverige kommer aldrig vinna utan Z i laget.Dem andra är för dåliga.Hela tiden lägger de andra högbollar till Zlatan.Inga som kan lira boll,duma svenskar.

Tur att vi i.a.f. kan vinna något tillskillnad från Bosnien.
2008-12-16, 13:02
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Å andra sidan så gjorde han bara 3 mål mot lag som slutade på övre halvan förra säsongen och han har inte gjort ett enda mål i CL-slutspelet, så helt obefogade är inte anklagelserna även om de är överdrivna.

Du tänker på åttondelsfinalerna och framåt? Inter har ju iofs inte gått vidare heller, de år han varit i klubben. Men det är ju helt enkelt upp till Zlatte detta året att bevisa att han kan prestera även i de där viktiga CL-matcherna. Han började ju i våras att avgöra Serie A, sen gjorde han viktiga mål i EM, nu är det väl bara CL kvar, sen kan alla kritiker hålla käften.. Haha :P
2008-12-16, 13:09
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Du tänker på åttondelsfinalerna och framåt? Inter har ju iofs inte gått vidare heller, de år han varit i klubben. Men det är ju helt enkelt upp till Zlatte detta året att bevisa att han kan prestera även i de där viktiga CL-matcherna. Han började ju i våras att avgöra Serie A, sen gjorde han viktiga mål i EM, nu är det väl bara CL kvar, sen kan alla kritiker hålla käften.. Haha :P

Han har ändå spelat två åttondelsfinaler med Inter utan att göra mål. Sen två med Juvve och två kvartsfinaler.
2008-12-16, 13:24
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Han har ändå spelat två åttondelsfinaler med Inter utan att göra mål. Sen två med Juvve och två kvartsfinaler.

Okej, Juve missade jag. Men då var han ändå relativt färsk, och då hade dessutom Juve riktiga målgörare, typ Trezeguet, som ska göra dedär målen.

Jag tycker inte direkt Zlatte varit dålig för Inter i CL bara för att han inte gjort mål, man vet att kommer han i rätt läge, då smäller de, jag tycker snarare det är Inter som funkat dåligt, eller haft oflyt, typ 2-2 hemma mot Valencia, jävla David Villa som ska göra mål hela tiden :P Men jag vet inte riktigt vad man ska förvänta sig, att Zlatte bara ska kliva fram och på egen hand avgöra för Inter.. Är inte det lite väl naivt?
2008-12-16, 15:23
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Men jag vet inte riktigt vad man ska förvänta sig, att Zlatte bara ska kliva fram och på egen hand avgöra för Inter.. Är inte det lite väl naivt?

Det tycker jag är tecknet för en riktigt stor spelare, att kunna avgöra stora matcher på egen hand.
Zlatan är duktig på att kunna avgöra på egen hand mot sämre lag när laget spelare under sin nivå, om han lyckas med det i en viktig CL-match då kommer många "hatare" försvinna.
2008-12-16, 18:18
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Det tycker jag är tecknet för en riktigt stor spelare, att kunna avgöra stora matcher på egen hand.
Zlatan är duktig på att kunna avgöra på egen hand mot sämre lag när laget spelare under sin nivå, om han lyckas med det i en viktig CL-match då kommer många "hatare" försvinna.

Men hur ska han göra det när som Pumpking poängterade, att laget inte funkar helt riktigt. Ingen bra uppspelsfas eller passningar som når honom, hur ska han då kunna avgöra...kanske göra allt själv...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in