2008-06-14, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Får nog ta mig en närmare titt på Adebayor så jag inte framstår som helt bortkommen.
Men om vi bortser från hela den där grejen om att Zlatan är svensk; tycker du Adebayor har varit bättre än Zlatan den här säsongen alltså?

Ja.
2008-06-14, 02:57
Medlem
När det ändå nämns siffor mm. Zlatan har ju vunnit Ligan i den liga han spelat i 5 år i följd trots tre olika lag. Det är ju också nått eller?
2008-06-14, 03:11
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Adebayor har gjort fler mål än Torres i ligan iår, och även några mot topplagen och fler på bortaplan. Torres gjorde tre av sina 24 mål på bortaplan, ena målet var mot Derby, det andra mot Boro och det tredje var i sista omgången mot Spurs

Å andra sidan är det rätt imponerande att snitta mer än ett mål per match på Anfield. Sen gjorde han ju ett par viktiga mål i Champions League på bortaplan också, mot Marseille och Inter exempelvis. Adebayor gjorde väl för övrigt även han 24 mål, samma som Torres dvs? Dessutom sex utav dom mot Derby.

Svårt att ranka spelare, alla är så olika. Men om man pratar targetforward känns Zlatan och Drogba rätt överlägsna just nu.
2008-06-14, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mted
Å andra sidan är det rätt imponerande att snitta mer än ett mål per match på Anfield. Sen gjorde han ju ett par viktiga mål i Champions League på bortaplan också, mot Marseille och Inter exempelvis. Adebayor gjorde väl för övrigt även han 24 mål, samma som Torres dvs? Dessutom sex utav dom mot Derby.

Svårt att ranka spelare, alla är så olika. Men om man pratar targetforward känns Zlatan och Drogba rätt överlägsna just nu.

Jag antar att du har rätt, har ingen mer koll än det jag skrev. Tycker dock att Adebayor är mer oberäknelig och mycket mer skicklig med bollen än vad Torres är. Torres kör mer peta spring och löper snabbt och bra medan Adebayor är en jätte på skallen med en enorm teknik, en bättre version av Zlatan med mer målsinne och bättre huvudspel.
2008-06-14, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Har du inte förstått att det inte går.

Man ser det man vill se och det kommer aldrig finnas en spelare som är så bra att de som ogillar honom blir övertygade om dennes storhet.

Zlatan är Sveriges bästa spelare i modern tid. De som inte ser det är blockerade av sina åsikter om personen Zlatan.

Om herr Ibrahimovic smäller in två mål mot Spanien imorgon så kommer utan tvekan ändra min åsikt om honom. Jag kommer tillochmed köpa honom på Championship Manager 03/04!
2008-06-14, 03:33
Bannlyst
Zlatan är väl lite "känd" för att inte prestera mot bra motstånd, så hur skall han göra det nu när han har ännu sämre medspelare än i Inter?
2008-06-14, 13:03
Medlem
Masingas avatar
Nu får du lugna dig lite Kenta, Adbayor bättre än Zlatan? I avslutningsfasen så kanske jag kan hålla med dig lite, men overall så är han inte ens i närheten av Ibras kvaliteer.
2008-06-14, 13:12
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Nu får du lugna dig lite Kenta, Adbayor bättre än Zlatan? I avslutningsfasen så kanske jag kan hålla med dig lite, men overall så är han inte ens i närheten av Ibras kvaliteer.

Ibland undrar man hur han resonerar när han skriver sina inlägg. Om han nu tänker till lite öht.
2008-06-14, 14:16
Medlem
Maniks avatar
Herregud Kenta, frågan är om man kan hitta en mer PL-kåt snubbe än dig. Sluta va så enögd.
2008-06-14, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Herregud Kenta, frågan är om man kan hitta en mer PL-kåt snubbe än dig. Sluta va så enögd.

Jag hatar Arsenal och Adebayor och jag gillar Zlatan. Han är en nationalhjälte. Dock är Adebayor bättre, precis som jag sa. Mycket bättre på huvudet, liknande teknik och sen är Adebayor bättre i avslutningsfasen, han gör fler mål. Hur fan kan ni tycka Zlatan är bättre än Adebayor?
2008-06-14, 15:36
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jag hatar Arsenal och Adebayor och jag gillar Zlatan. Han är en nationalhjälte. Dock är Adebayor bättre, precis som jag sa. Mycket bättre på huvudet, liknande teknik och sen är Adebayor bättre i avslutningsfasen, han gör fler mål. Hur fan kan ni tycka Zlatan är bättre än Adebayor?

Är du knäpp eller? Visst han är väl bättre på huvudet än Zlatan men att påstå att han har liknande teknik är du helt lost eller? Som du sa skrev tidigare så är Adde mer än målskytt än vad Ibra är då du kallade han second striker ändå jämför du dom som målskyttar. Kom igen nu.

Om det har undgått dig så deltar Zlatan mer i uppspelet i anfallen än vad Adde gör och gör så mycket mer för laget så det blir naturligt att han inte gör lika mkt mål som Tex Trez, RvN och i detta fall Adebayor.

Get it right.
2008-06-14, 15:40
Bannlyst
Adebayor vs Zlatan

Zlatans facit i ligan:
Matcher: 26
Mål: 17 (8 straffmål av dem tror jag)

Adebayors facit i ligan:
Matcher: 35
Mål: 24

Adebayor och Zlatan är ganska lika i spelstilen, båda är stora och långa med fin teknik och en snabbhet som är sällsynt för såna spelare. Adebayor är en bättre målskytt samt avsevärt mycket bättre i huvudspelet. Trots att jag gillar Zlatan mer än Adebayor så tycker jag att Adebayor är bättre än Zlatan (vi hade den här diskussionen i Zlatan-tråden) vad tycker ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in