2008-06-13, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
http://www.flashback.org/showpost.php?p=11586002&postcount=3525

tack
2008-06-13, 20:07
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=11586002&postcount=3525

Det tackar jag för!
2008-06-13, 23:38
Medlem
Ballooos avatar
Zlatan en av dom 3 bästa i världen jo tjena lol
2008-06-13, 23:53
Medlem
unikums avatar
Hoppas Zlatan smäller in ett par mål mot Spanien och täpper igen truten för gott på kritikerna.
2008-06-14, 00:00
Medlem
Citat:
Hoppas Zlatan smäller in ett par mål mot Spanien och täpper igen truten för gott på kritikerna.

Har du inte förstått att det inte går.

Man ser det man vill se och det kommer aldrig finnas en spelare som är så bra att de som ogillar honom blir övertygade om dennes storhet.

Zlatan är Sveriges bästa spelare i modern tid. De som inte ser det är blockerade av sina åsikter om personen Zlatan.
Senast redigerad av JB9 2008-06-14 kl. 00:02.
2008-06-14, 00:05
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Har du inte förstått att det inte går.

Man ser det man vill se och det kommer aldrig finnas en spelare som är så bra att de som ogillar honom blir övertygade om dennes storhet.

Zlatan är Sveriges bästa spelare i modern tid. De som inte ser det är blockerade av sina åsikter om personen Zlatan.

Det är väl den kända svenska avundsjukan som visar sitt fula tryne. Sen är det säkerligen så att majoriteten av dom som ogillar Zlatan är svenskar och har svårt för att en invandrare är Sveriges störste, det är nog där skon klämmer.
2008-06-14, 00:12
Medlem
Ballooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är väl den kända svenska avundsjukan som visar sitt fula tryne. Sen är det säkerligen så att majoriteten av dom som ogillar Zlatan är svenskar och har svårt för att en invandrare är Sveriges störste, det är nog där skon klämmer.

Visst är han den bästa svenska spelaren just nu men att börja snacka om att han är top 3 i världen eller tom bäst i världen är ju riktigt kul sen får han ju gärna börja producera lite mera mål i landslaget också
2008-06-14, 00:47
Bannlyst
Citat:

Han kommer aldrig att göra det, för att han är inte så bra.
2008-06-14, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Asså, kriterium hit och dit. Om jag inte minns fel rankades han officielt som typ 7e bästa spelaren - alla positioner - i världen eller nåt förra året (där nånstans). Han kom väl typ 2a eller 3a av anfallarna (tror att någon var före iaf, men är osäker). Han har varit mycket jämnare och vassare i år.

sebastian_,
Öhm, även du verkar gå en del bortom poängen. Artighetsfaktorn är orelevant. Frågar du tyckarna i Italien (Experter, tränare) vem som är den bästa anfallaren i Serie A får du ett tveklöst "Zlatan" som svar av majoriteten. Kan vi inte gå på det kan vi ju inte någonsin bedöma någon. Gissningvis skulle många (dom flesta?) idag även svara "Zlatan" när du frågar efter bästa spelare alla positioner, även om konkurrensen blir lite tuffare då.

Fortsätter Zlatan prestera i EM som han gjorde mot Grekland är vägen till "årets bästa anfallare i världen" ganska spikrak.

Tror ni underskattar hans kvalitéer enormt här.

EDIT: Och jo, kika runt lite bland italienska medier. Zlatan är rankad högre än totti - dock inte lika klassisk, förståss. Totti är en symbol; Zlatan är bara påväg att bli det.

bLyGE_kEntA, just Torres är väl den spelaren som främst utmanar om titeln "bästa anfallare". Jag kan inte komma på någon som ligger i deras klass för närvarande.

Adebayor och framför allt Drogba är ju bättre än vad Torres är. Torres kan inte ens göra mål på bortaplan!

"Adebayor och Drogba är mycket svårare att hantera än Torres." - Rio Ferdinand
2008-06-14, 01:07
Medlem
Trillskes avatar
Men har dom varit så himla heta nu i år då?
Jag menar inte på vilken spelare som har mest "potential" eller så. Måste dock medge att jag inte har någon stor koll på dom i år.

Iof, snackar vi potential sätter jag Zlatan som absolut nr1 i världen men då är det ju verkligen spekulativt och subjektivt. Han skulle kunna vara fulländad som anfallare om 2 år om vi har jävligt tur..
2008-06-14, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Men har dom varit så himla heta nu i år då?
Jag menar inte på vilken spelare som har mest "potential" eller så. Måste dock medge att jag inte har någon stor koll på dom i år.

Iof, snackar vi potential sätter jag Zlatan som absolut nr1 i världen men då är det ju verkligen spekulativt och subjektivt. Han skulle kunna vara fulländad som anfallare om 2 år om vi har jävligt tur..

Adebayor har gjort fler mål än Torres i ligan iår, och även några mot topplagen och fler på bortaplan. Torres gjorde tre av sina 24 mål på bortaplan, ena målet var mot Derby, det andra mot Boro och det tredje var i sista omgången mot Spurs
2008-06-14, 01:27
Medlem
Trillskes avatar
Får nog ta mig en närmare titt på Adebayor så jag inte framstår som helt bortkommen.
Men om vi bortser från hela den där grejen om att Zlatan är svensk; tycker du Adebayor har varit bättre än Zlatan den här säsongen alltså?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in