2008-06-09, 20:46
Medlem
Desert Islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen

Herregud...Titta på en fotbollsmatch

Jag har kollat på åtskilliga sådana, ofta är dessa rätt målsnåla om du förstår vad jag menar(landslaget).

Som sagt är han hyfsad i Inter men att göra mål på lag som ligger på gränsen till serie-b imponerar inte på mig

Citat:
Ja...För det enda han ska göra är mål

Förlåt mig så mycket som i min enfald för ett ögonblick trodde att fotbollsmatcher vinns utav lag som gör mer mål än motståndaren.
Men de kanske har infört någon TKO-system på sistone?
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desert Island
Sedan är hans humör ett problem, även om det sägs att han "mognat". Går matchen åt helvete så är det fullt möjligt att Sverige tvingas spela med 10 man i kniviga situationer för att zlatan gör en egen "zidane-skalle" eller dylikt.

Han höjdes till skyarna även vid VM två år sedan och då gick det inte att få hål på fotbollstorheter som Trinidad och Tobago som en hel halvlek lirade med 10 man......

Jag kanske ska lära dig om vad en targetplayers uppgift är nämligen att ta ner bollen och skicka den vidare. En targetplayer spelar ofta längst upp men om han spelar i ett väldigt defensivt lag kan han ibland bli isolerad däruppe.

Hur ofta har Zlatan fått rött kort?
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Sedan är hans humör ett problem, även om det sägs att han "mognat". Går matchen åt helvete så är det fullt möjligt att Sverige tvingas spela med 10 man i kniviga situationer för att zlatan gör en egen "zidane-skalle" eller dylikt.

Han höjdes till skyarna även vid VM två år sedan och då gick det inte att få hål på fotbollstorheter som Trinidad och Tobago som en hel halvlek lirade med 10 man......

Vid Vm så spökade hans ljumskar om du hade läst på lite så hade du vetat det och skulle hans humör vara ett möjligt problem? Nej du det där håller inte du får komma tillbaka när du är mer påläst. Säg mig senast han tappade humöret på plan och det drabbade laget i form av decimering?
Medlem
funerals avatar
Citat:
Tycer att Z är ganska överskattad. Har inte gjort mål i landslaget på 2 år. Det är bara i Sverige vi håller igång mediafenomenet zlatan som framställs som världens bäste spelare. Lustigt nog håller inte Fifa med om den saken. Zlatan hamnade inte inte ens på de 30 främsta på fifas ranking i oktober. Han är hyfsad i Inter dock. I Landslaget har han årskilligt att bevisa innan jag ens anser att han är en tillgång. För övrigt ser jag sällan någon springa offside så ofta som Zlatan
Hörrö ditt troll......läs igenom denna tråd innan du uttalar dig! Ta reda på alla priser zlatan fått och varit utnämnd till. Läs på lite mer innan du snackar
2008-06-09, 20:50
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Jag har kollat på åtskilliga sådana, ofta är dessa rätt målsnåla om du förstår vad jag menar(landslaget).

Som sagt är han hyfsad i Inter men att göra mål på lag som ligger på gränsen till serie-b imponerar inte på mig

Förlåt mig så mycket som i min enfald för ett ögonblick trodde att fotbollsmatcher vinns utav lag som gör mer mål än motståndaren.
Men de kanske har infört någon TKO-system på sistone?

Nej, men Zlatans uppgift är ju inte att göra mål. Han är inte en sådan spelartyp. Han har ju alltid en riktig striker bredvid sig som ska göra målen på hans passningar.

Tycker du borde lära dig någonting om fotboll (eller Zlatan som spelare) innan du uttalar dig
2008-06-09, 20:51
Medlem
Desert Islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Hörrö ditt troll......läs igenom denna tråd innan du uttalar dig! Ta reda på alla priser zlatan fått och varit utnämnd till. Läs på lite mer innan du snackar

Jag anser mig tillräckligt påläst om du frågar mig.
Ingen har ju faktist angripit kärnan i min skeptisism mot hans landslagspel, nämligen att det inte var igår han gjorde mål.
2008-06-09, 20:52
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ingen har ju faktist angripit kärnan i min skeptisism mot hans landslagspel, nämligen att det inte var igår han gjorde mål.
Läser du som sagt hela tråden så kommer du finna ditt svar
2008-06-09, 21:05
Medlem
Jole25s avatar
Citat:

Men landslagspel avgör inte om en spelare är bra. Maniche skulle då vara världens bästa spelare överlägset. Vad som egentligen avgör är vad du gör vecka ut och vecka in i ditt klubblag. Finns många stora spelare som aldrig var riktigt bra i sina landslag.

Jag försökte förklara för dig vad en targetplayer är. Du kanske ska googla på det en gång till så kommer du få svar på varför inte gör mål som Van Nilsterooy eller Dragqueen Ronaldo...
2008-06-09, 21:13
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Dragqueen Ronaldo...

Det där lät nästan som en inbjudan till "tjafs" åt kenta
2008-06-09, 21:20
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Erik Edman har inte gjort mål i landslaget sedan 2005. Fan vad dålig han är.
2008-06-09, 21:21
Medlem
Citat:
Erik Edman har inte gjort mål i landslaget sedan 2005. Fan vad dålig han är.
Daniel Andersson då?
2008-06-09, 21:24
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hägern
Daniel Andersson då?
Ja, men han är ju dålig på riktigt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto