2008-09-12, 17:05
Medlem
schweden2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Det dessa bosnier inte fattar är att Zlatan har mer relation till Kroatien än Bosnien då han växte upp med sin kroatiska mamma och hennes kompis och har hus i Kroatien, han semestrar även där. Detta har dock inte med saken att göra då han ser sig som svensk och själv har erkänt det, ingen annan ska komma och säga vad han är.

Amen to that!
2008-09-12, 17:08
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosnie
Balkan utvecklar väldigt många talanger utöver det vanliga och det hade passat Zlatan mycket mer.

Huh? Det är ju just där skon klämmer. Många spelare från regionen skulle kunna bli storspelare, men så blir det ju sällan. Och varför skulle en förmodad balkansk talangfabrik kuna göra något för Zlatans fortsatta utveckling?
2008-09-12, 17:10
Medlem
Bosnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Huh? Det är ju just där skon klämmer. Många spelare från regionen skulle kunna bli storspelare, men så blir det ju sällan. Och varför skulle en förmodad balkansk talangfabrik kuna göra något för Zlatans fortsatta utveckling?

För att han spelar bättre fotboll bland icke-stereotypa spelare?
2008-09-12, 17:14
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
För att han spelar bättre fotboll bland icke-stereotypa spelare?

Landslaget har hur många samlingar per år? Det är i klubblaget man utvecklas, i landslaget visar man upp sin yrkesskicklighet. Och är det någonstans det finns stereotyper så är det ju på balkan, alla vill vara "stjärnan".
2008-09-12, 18:14
Medlem
Luffsens avatar
Även om jag verkligen gillar att Zlatan spelar i svenska landslaget så tror även jag att han hade mått bättre av att spela i ursprungslandet. Vill minnas att jag läst någonstans att en utländsk journalist ordagrant sagt "Det ser ut som att Zlatan inte längre har roligt i erat landslag" Mycket av skulden får nog tyvärr tillskrivas media.
Typ Dagens Nyheter med sitt "Så gör Zlatan" Quiz samt "Zlatan" tipspromenad och Aftonbladets kontaktannons.
2002-2004 etc innan han var så jävla ingrodd i den här mediasörjan var han ju hur skön som helst vilket också visade sig på planen.
2008-09-12, 18:19
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Även om jag verkligen gillar att Zlatan spelar i svenska landslaget så tror även jag att han hade mått bättre av att spela i ursprungslandet. Vill minnas att jag läst någonstans att en utländsk journalist ordagrant sagt "Det ser ut som att Zlatan inte längre har roligt i erat landslag" Mycket av skulden får nog tyvärr tillskrivas media.
Typ Dagens Nyheter med sitt "Så gör Zlatan" Quiz samt "Zlatan" tipspromenad och Aftonbladets kontaktannons.
2002-2004 etc innan han var så jävla ingrodd i den här mediasörjan var han ju hur skön som helst vilket också visade sig på planen.

Vad då "ursprungslandet"? Killen är född i Sverige. Och med bosnisk far och kroatisk mor blir det knepigt att spela för "ursprungslandet"
2008-09-12, 18:24
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Vad då "ursprungslandet"? Killen är född i Sverige. Och med bosnisk far och kroatisk mor blir det knepigt att spela för "ursprungslandet"

Med ursprungslandet menade jag såklart något av de där obetydliga länderna nere i öst som ingen vet vad de heter. Fast du har ju en poäng angående hans morsa och farsa, knepigt det här.
2008-09-12, 18:28
Medlem
Bosnies avatar
Citat:
Landslaget har hur många samlingar per år? Det är i klubblaget man utvecklas, i landslaget visar man upp sin yrkesskicklighet. Och är det någonstans det finns stereotyper så är det ju på balkan, alla vill vara "stjärnan".

Hmm...hade alla velat vara stjärnan hade vi haft 1-1 mot Spanien senast.
2008-09-12, 18:37
Medlem
Citat:
Hmm...hade alla velat vara stjärnan hade vi haft 1-1 mot Spanien senast.

Ja och om Sverige bara hade haft stereotypa spelare så hade vi haft 2-0 mot Spanien hemma senast?

Det är ju jävligt konstigt att ditt Bosniens herrlandslag med massa talanger och kreativa fotbollsspelare inte lyckats kvala in till ett enda mästerskap sedan 1992 när de skapades.

Hur många har Sverige kvalat in till sedan 1992? 7 st. OJSAN!
2008-09-12, 18:44
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Haha, om vi nu skall gå OT, Allbäck har gjort massa betydelsefulla kvalmål som i stort sett tagit Sverige till mästerskap. Det har inte Zlatan.

Så vilka viktiga mål har Allbäck gjort? ska jag vara ärlig så kan jag bara komma på en match. Kvalet till EM 2004 borta mot Ungern 2003.
2008-09-12, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Så vilka viktiga mål har Allbäck gjort? ska jag vara ärlig så kan jag bara komma på en match. Kvalet till EM 2004 borta mot Ungern 2003.
Var ett antal matcher där Allbäck var enda målskytt i kvalen till 02 och 04 bland annat. Kan inga på rak hand, dock var länge sedan. =D
2008-09-12, 19:05
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Var ett antal matcher där Allbäck var enda målskytt i kvalen till 02 och 04 bland annat. Kan inga på rak hand, dock var länge sedan. =D

Haha, ja i matcher mot lag som Moldavien och Slovakien. Tror nog att någon annan hade gjort målen där om inte han gjort det.

Zlatan och Andreas Andersson (ja den jäveln) har ju isf med sina mål mot Ungern respektive Turkiet gjort bra mycket viktigare mål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in