2008-06-14, 15:41
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Zlatans facit i ligan:
Matcher: 26
Mål: 17 (8 straffmål av dem tror jag)

Adebayors facit i ligan:
Matcher: 35
Mål: 24

Adebayor och Zlatan är ganska lika i spelstilen, båda är stora och långa med fin teknik och en snabbhet som är sällsynt för såna spelare. Adebayor är en bättre målskytt samt avsevärt mycket bättre i huvudspelet. Trots att jag gillar Zlatan mer än Adebayor så tycker jag att Adebayor är bättre än Zlatan (vi hade den här diskussionen i Zlatan-tråden) vad tycker ni?
Adebayor är betydligt bättre än Zlatan, dessutom har han potenial att bli ännu bättre. Adabayors ända problem hitills är att han kan vara väldigt ojämn, ngt som Zlatan har jobbat bort.
2008-06-14, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Adebayor är betydligt bättre än Zlatan, dessutom har han potenial att bli ännu bättre. Adabayors ända problem hitills är att han kan vara väldigt ojämn, ngt som Zlatan har jobbat bort.

Tycker iofs också att Zlatan är ganska ojämn.
2008-06-14, 15:42
Medlem
Treehorns avatar
Dom är inte alls speciellt lika i spelstilen, Zlatan spelar mycket längre bak i banan. Och Adebayors teknik är ju bedrövlig i jämförelse.
Senast redigerad av Treehorn 2008-06-14 kl. 15:48.
2008-06-14, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Dom är inte alls speciellt lika i spelstilen, Zlatan spelar mycket längre bak i banan. [b]]Och Adebayors teknik är ju bedrövlig i jämförelse.[/B

Har du sett Adebayor spela?
2008-06-14, 15:52
Medlem
bitternas avatar
Finns många som är bättre än zlatten men om Adebayor är det vetefan.
2008-06-14, 15:53
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Har du sett Adebayor spela?

Ja men man undrar ju om du har det...
2008-06-14, 15:54
Medlem
goboondocks avatar
Om spelaren ifråga har bra omgivning runt sig så skulle jag välja Zlatan. Han har ett bra skott och kan skjuta stillastående osv. Hans teknik är även bättre än adebayor.

Sedan så är Zlatan en publikmagnet vilket lockar ägarna i klubbarna eftersom de tjänar mer pengar då.
2008-06-14, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Ja men man undrar ju om du har det...

Hur kan du då säga att Zlatan har mycket bättre teknik? Adebayor har e underbar teknik.
2008-06-14, 15:57
Medlem
Citat:
Hur kan du då säga att Zlatan har mycket bättre teknik? Adebayor har e underbar teknik.

Adebayor blandar och ger, tyvärr. Ibland kan en passning på 2 meter verka omöjlig för den gänglige afrikanen. Dock visar han ibland glimtar av bländande teknik, t.ex. målet mot Scums.
2008-06-14, 15:57
Medlem
feldgraus avatar
Ska vi ha en tråd för varje spelare 1 vs spelare 2-jämförelse? Nej tack. /MOD

/feldgrau
2008-06-14, 15:58
Medlem
pirates avatar
Citat:

Men kan man verkligen jämföra dessa spelare fastän de har samma spelstil, jag tänker på att det är väldigt annorlunda spel i Serie A än i PL. Frågan är hur de båda skulle prestera om man bytte plats på dom under några matcher ??
2008-06-14, 15:59
Bannlyst
Har sett Adebayor live. Det ovanliga för spelare som han är att han löper så otroligt mycket i djupled, det är mycket ovanligt för en sådan spelare, han öppnar upp så mycket för andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in