2011-09-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EES
Hallå!

Nu har jag letat som fan men hittar ingen info om detta, så får fråga här helt enkelt.

Jag tar just nu suboxone 4mg/dagligen, och har nu fått tag i ett 70ug fentanyl actavis-plåster. Och visst är det väl så att sub inte blockerar fentanylet? Nu har jag ju dock kört på suboxone, om innehåller naloxone, så hur blir det då egentligen? Har läst att naloxone har en kort halveringstid 1-2h, så om jag väntar med att ta fentanyl iaf 6h efter sista dosen oxone, så borde jag väl kunna ta fentanyl och samtidigt få effekt?

Sen undrar jag även om dom här Actavis-plåstren är lätta att klippa i bitar och tugga på, eller innehåller dom nån sort gel? Som jag har hört att vissa plåster gör?

Sen om jag ska gå tillbaka på oxonen igen, kan jag ta den direkt efter fentanylet gått ur då eller kommer naloxonet i suboxonen att göra så jag får abstinens då?

mvh
EES

Eftersom jag inte fick något svar så kan jag iaf säga att oxonen inte blockar fentet. Dock tyckte jag inte jag fick något riktigt rus av fentanylet. Totalt fick jag i mig ca 25%, lite mindre, av ett 75ug-plåster. Större delen, eller lite mer än hälften, rökte jag upp, dock inte freebase, utan meckade ner i brajmecket och rökte i pipa. Sen tuggade jag resten, fast i små små butar, 2x10mm stora bitar åt gången, som inte gav speciellt mycket. Blev mest trött, men inget opi-rus.

Men nu på morgonen tuggade jag två såna bitar, och kände av det litegrann, sen drog jag i mig min vanliga morgondos suboxone, och fick bättre effekt än vanligt, så dom verkar iaf boosta varandra.

Resten kommer jag nog spara, om inte nån annan har nån bättre idé om hur man ska få i sig det på bäst sätt, utan att noja upp sig över överdos.

mvh
EES
Citera
2011-09-24, 15:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Det beror på...

Tackar!
Citera
2011-09-25, 03:51
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EES
Eftersom jag inte fick något svar så kan jag iaf säga att oxonen inte blockar fentet. Dock tyckte jag inte jag fick något riktigt rus av fentanylet. Totalt fick jag i mig ca 25%, lite mindre, av ett 75ug-plåster. Större delen, eller lite mer än hälften, rökte jag upp, dock inte freebase, utan meckade ner i brajmecket och rökte i pipa. Sen tuggade jag resten, fast i små små butar, 2x10mm stora bitar åt gången, som inte gav speciellt mycket. Blev mest trött, men inget opi-rus.

Men nu på morgonen tuggade jag två såna bitar, och kände av det litegrann, sen drog jag i mig min vanliga morgondos suboxone, och fick bättre effekt än vanligt, så dom verkar iaf boosta varandra.

Resten kommer jag nog spara, om inte nån annan har nån bättre idé om hur man ska få i sig det på bäst sätt, utan att noja upp sig över överdos.

mvh
EES

Jupp, sub blockar inte fentanyl. Går hand i hand. Skjut skiten, lös upp pyttelite per meter och slå tills du är nöjd. Eller nä, om du nojar för od så tugga.
Citera
2011-09-26, 16:32
Bannlyst
Skulle Behöva lite tips om hur man scorar sub/Bup eller horse eller några andra opiater i norrköping. Och vad priset ligger på. Mvh
Citera
2011-09-26, 23:55
Medlem
malmö sub

Hur ser det ut i malmö på subfronten. Ska dit nästa vecka och träffa en kompis så tänkte försöka få tag på några sub eller nån annan tung opioid/opiat. Bor själv i Stockholm och där finns ju plattan. Finns det nått liknande i Malmö?
Citera
2011-09-27, 07:29
Medlem
HentaiMannens avatar
Less man blir. Sitter här med abstinens och sen har kranen slut. Får damp. Jaja, det är väl bara att bita i det jävligt äckliga äpplet. Kanske borde jag vara glad. Detta kanske är en bra chans att gå av skiten. Men jag känner mig inte redo för det.
Citera
2011-09-27, 12:52
Medlem
ska inta 1-2mg snart, första gången sub för mig.

hur lång tid tar det innan jag känner någon effekt och hur länge sitter ruset i ca?

tack på förhand
Sabali
Citera
2011-09-27, 15:16
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabali

hur lång tid tar det innan jag känner någon effekt och hur länge sitter ruset i ca?

tack på förhand
Sabali

Har du stor tolerans mot andra opioider? Om inte så räcker det med 0.5 mg och fyll på där efter, kan sluta i ett 12timmars spymaraton om du har otur Ruset sitter i jävligt länge om det är första gången, du kommer känna dig skön i 10 timmar eller så enligt egna erfarenheter, men då var jag sjukt känslig mot sub i början.
Citera
2011-09-27, 16:26
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabali

tack på förhand
Sabali
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Har du stor tolerans mot andra opioider? Om inte så räcker det med 0.5 mg och fyll på där efter, kan sluta i ett 12timmars spymaraton om du har otur Ruset sitter i jävligt länge om det är första gången, du kommer känna dig skön i 10 timmar eller så enligt egna erfarenheter, men då var jag sjukt känslig mot sub i början.

Håller med flygandApan här...

1-2 mg behöver inte bli för mycket men risken finns. Den är nog ganska stor också. Vet väldigt många som spytt i 12-24 timmar på bara 1 mg, t.o.m. mindre, första gångerna då.

Förr var det vanligare att man rekommenderade ca 1 mg till nybörjare. Sub var ju inte lika vanligt då. Nu på senare tid så ser man oftare 0,5 mg rekommenderas, eller t.o.m. hälften av det.

Det finns ju dom som inte är så känsliga och behöver mycket mer och för dom kan 0,5 låta ynkligt men alla är ju olika.

När det gäller Bupre så tycker iaf jag att det kan vara en väldigt bra idé att börja lågt och sedan arbeta sig uppåt (som flygandApan skrev också). Det för att OM det blir för mycket så kan man bli väldigt dålig... väldigt länge.

När det gäller rustiden så har jag personligen aldrig haft speciellt långa rus på Sub, men det är nog ovanligt. De flesta är påverkade väldigt länge, t.o.m. dagen efter intaget.

Hur snabbt man känner av det är också väldigt olika. Vissa säger 40-50 minuter, andra 10 minuter... detta trots att det intagits på samma vis, alltså nasalt. Jag tillhör dom som känner av det väldigt snabbt... 10-15 minuter. Men då försvinner det snabbt också, som sagt var.
Citera
2011-09-27, 21:33
Medlem
Kan det vara så att man lär sig gilla Sub?
Jag prövade i helgen för första gången en 8mg tablett.
Tog första dosen 1/8.
Kände av effekt efter en h. Blev social, ville göra grejer. Men ganska fort kom ett illamående som varade hela tiden om jag inte låg på rygg då försvann det totalt men kom sedan efter ett tag då jag rest mig.
Men det som verkar konstigt är att jag vart aldrig sådär jätteskön i kroppen.
Spydde aldrig heller, kanske om jag spytt att jag känt mig skönare?
Jag åt just före intag en normal potion lasagne också.

Det ända jag har att jämföra med är Tramadol. Och på Tram blir jag alltid sjukt skön i kroppen med ett mindre mer kontolerande illamående.

Sedan fyllde jag på med lika mkt som första gången och lite till, men det blev inte direkt bättre. Visst jag var lite skön i kroppen men inte sådär super skön, alldeles för illamående för att ens kunna njuta det minsta.

Sedan väntade jag en dag med att ta då min polare skulle komma med Sub han fixat från någon annan. Som tydligen skulle vara väldigt bra och från Sverige. Jag drog en lika stor lina som från mitt eget som jag tog första dagen. Men denna gången kändes det skönare. Betydligt mindre illamående, det kändes som att jag uppskattade det bättre. Jag tror inte det var så större skillnad på de olika kvaliteerna utan tror faktiskt att man lär sig gilla Sub. För efter han drog så hade jag kvar av mitt eget Sub hemma som jag drog en refill utav. Det kändes även skönare en första dagens upplevelser. Kändes som att min kvalite på mitt Sub var exakt samma som polarens, kanske att hans var lite vassare. Men fortfarande det var inget himelskt välbehag som jag får av 500mg Tram.

Det kan ju vara så att därför jag inte kände mig så skön var för att jag tog för lite. Kanske jag tål mkt? Och att skulle jag tagit mer så skulle jag spytt men känt mig skönare?
Vad tror ni?
Kan inte någon beskriva hur ni kände er första gången, om ni tror man lär sig gilla det och så

Förresten en grej som verkligen var skönt var att jag kände mig inte alls sliten i kroppen dagarna efter, bara trött för sömnen led lite.
Jag har förövrigt ingen tolerans mot någon drog alls. Var månader sedan jag senast tog något.
Citera
2011-09-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erase
Kan det vara så att man lär sig gilla Sub?
Jag prövade i helgen för första gången en 8mg tablett.
Tog första dosen 1/8.
Kände av effekt efter en h. Blev social, ville göra grejer. Men ganska fort kom ett illamående som varade hela tiden om jag inte låg på rygg då försvann det totalt men kom sedan efter ett tag då jag rest mig.
Men det som verkar konstigt är att jag vart aldrig sådär jätteskön i kroppen.
Spydde aldrig heller, kanske om jag spytt att jag känt mig skönare?
Jag åt just före intag en normal potion lasagne också.

Det ända jag har att jämföra med är Tramadol. Och på Tram blir jag alltid sjukt skön i kroppen med ett mindre mer kontolerande illamående.

Sedan fyllde jag på med lika mkt som första gången och lite till, men det blev inte direkt bättre. Visst jag var lite skön i kroppen men inte sådär super skön, alldeles för illamående för att ens kunna njuta det minsta.

Sedan väntade jag en dag med att ta då min polare skulle komma med Sub han fixat från någon annan. Som tydligen skulle vara väldigt bra och från Sverige. Jag drog en lika stor lina som från mitt eget som jag tog första dagen. Men denna gången kändes det skönare. Betydligt mindre illamående, det kändes som att jag uppskattade det bättre. Jag tror inte det var så större skillnad på de olika kvaliteerna utan tror faktiskt att man lär sig gilla Sub. För efter han drog så hade jag kvar av mitt eget Sub hemma som jag drog en refill utav. Det kändes även skönare en första dagens upplevelser. Kändes som att min kvalite på mitt Sub var exakt samma som polarens, kanske att hans var lite vassare. Men fortfarande det var inget himelskt välbehag som jag får av 500mg Tram.

Det kan ju vara så att därför jag inte kände mig så skön var för att jag tog för lite. Kanske jag tål mkt? Och att skulle jag tagit mer så skulle jag spytt men känt mig skönare?
Vad tror ni?
Kan inte någon beskriva hur ni kände er första gången, om ni tror man lär sig gilla det och så

Förresten en grej som verkligen var skönt var att jag kände mig inte alls sliten i kroppen dagarna efter, bara trött för sömnen led lite.
Jag har förövrigt ingen tolerans mot någon drog alls. Var månader sedan jag senast tog något.

Vadå kvalite? Har bara stött på en sorts subutex och det är den vanliga sorten med b8 på. Sen finns buprenotex och suboxone, utöver det har jag aldrig sett någon annan på 8mg.
Citera
2011-09-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Vadå kvalite? Har bara stött på en sorts subutex och det är den vanliga sorten med b8 på. Sen finns buprenotex och suboxone, utöver det har jag aldrig sett någon annan på 8mg.
Kanske för att du köper av samma snubbe? Min polare frågade mig massor med saker då jag sa att jag fått dålig effekt, om det var ett jack i den om den var rund, avlång, från Sverige, utlandet. Det var garanterat inte Suboxone eller något annat. Det var Subutex, Buprenorfin, stod på förpackningen. När jag sa första gången att det var en 8mg Subutex började han fråga "men det finns ju hur många olika som helst" och frågade de jag nämnde plus en massa grejer. Så tydligen finns det många olika. En självklar olikhet är just att alla tillverkas inte i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in