Citat:
Ursprungligen postat av EES
Hallå!
Nu har jag letat som fan men hittar ingen info om detta, så får fråga här helt enkelt.
Jag tar just nu suboxone 4mg/dagligen, och har nu fått tag i ett 70ug fentanyl actavis-plåster. Och visst är det väl så att sub inte blockerar fentanylet? Nu har jag ju dock kört på suboxone, om innehåller naloxone, så hur blir det då egentligen? Har läst att naloxone har en kort halveringstid 1-2h, så om jag väntar med att ta fentanyl iaf 6h efter sista dosen oxone, så borde jag väl kunna ta fentanyl och samtidigt få effekt?
Sen undrar jag även om dom här Actavis-plåstren är lätta att klippa i bitar och tugga på, eller innehåller dom nån sort gel? Som jag har hört att vissa plåster gör?
Sen om jag ska gå tillbaka på oxonen igen, kan jag ta den direkt efter fentanylet gått ur då eller kommer naloxonet i suboxonen att göra så jag får abstinens då?
mvh
EES
Nu har jag letat som fan men hittar ingen info om detta, så får fråga här helt enkelt.
Jag tar just nu suboxone 4mg/dagligen, och har nu fått tag i ett 70ug fentanyl actavis-plåster. Och visst är det väl så att sub inte blockerar fentanylet? Nu har jag ju dock kört på suboxone, om innehåller naloxone, så hur blir det då egentligen? Har läst att naloxone har en kort halveringstid 1-2h, så om jag väntar med att ta fentanyl iaf 6h efter sista dosen oxone, så borde jag väl kunna ta fentanyl och samtidigt få effekt?
Sen undrar jag även om dom här Actavis-plåstren är lätta att klippa i bitar och tugga på, eller innehåller dom nån sort gel? Som jag har hört att vissa plåster gör?
Sen om jag ska gå tillbaka på oxonen igen, kan jag ta den direkt efter fentanylet gått ur då eller kommer naloxonet i suboxonen att göra så jag får abstinens då?
mvh
EES
Eftersom jag inte fick något svar så kan jag iaf säga att oxonen inte blockar fentet. Dock tyckte jag inte jag fick något riktigt rus av fentanylet. Totalt fick jag i mig ca 25%, lite mindre, av ett 75ug-plåster. Större delen, eller lite mer än hälften, rökte jag upp, dock inte freebase, utan meckade ner i brajmecket och rökte i pipa. Sen tuggade jag resten, fast i små små butar, 2x10mm stora bitar åt gången, som inte gav speciellt mycket. Blev mest trött, men inget opi-rus.
Men nu på morgonen tuggade jag två såna bitar, och kände av det litegrann, sen drog jag i mig min vanliga morgondos suboxone, och fick bättre effekt än vanligt, så dom verkar iaf boosta varandra.
Resten kommer jag nog spara, om inte nån annan har nån bättre idé om hur man ska få i sig det på bäst sätt, utan att noja upp sig över överdos.
mvh
EES
Ruset sitter i jävligt länge om det är första gången, du kommer känna dig skön i 10 timmar eller så enligt egna erfarenheter, men då var jag sjukt känslig mot sub i början.