2015-12-31, 17:11
  #12985
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Hur ofta kan man fylla på med Bup och få bra effekt?
Jag tog tidigt imorse 8mg och 4mg nyss.
Ska kanske ta några Lyrica snart med.

Brukar ta när jag vaknar på morgonen och sedan mot kvällen vid 6-7 tiden. Fungerar fint för mig.
Citera
2015-12-31, 17:17
  #12986
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Hur ofta kan man fylla på med Bup och få bra effekt?
Jag tog tidigt imorse 8mg och 4mg nyss.
Ska kanske ta några Lyrica snart med.

Var 12:e eller 24:e timma tycker jag.
Citera
2015-12-31, 17:31
  #12987
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strez
Jag höll mig ifrån ca 9-10 månader och allt fungerade perfekt. Så kör på det. Kommer vara segt men värt ett försök!
Tack för svaret så många månader var inte dåligt av dig, riktigt imponerad! Var du beroende innan ditt långa uppehållande också?
Mvh
Citera
2015-12-31, 17:43
  #12988
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Tack för svaret så många månader var inte dåligt av dig, riktigt imponerad! Var du beroende innan ditt långa uppehållande också?
Mvh

Tack det värmer att höra. Varit igång ca 15 år med mitt blandmissbruk. Men huvud drogen är ju opiater/opioider samt benso. Tar andra grejer medans toleransen ska gå ner på opiaterna/opioiderna. Men jag höll ut så länge som jag skrev och tycker du borde försöka göra likadant Du kommer inte ångra dig. Men se till att ta det så sällan som möjligt så man inte fastnar i det igen och inget fungerar till slut som sist. Disciplin är ett måste om det ska vara hållbart i längden.
Citera
2015-12-31, 22:33
  #12989
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Var 12:e eller 24:e timma tycker jag.

För mig känner jag av på morgonen då jag oftast tar 4mg, ibland 8mg. Snortar det.
Sen om jag tar senare under dagen känner jag ingenting typ. Ibland så händer det att jag mår sämre dagen efter bara.
Citera
2016-01-01, 00:01
  #12990
Medlem
Gott nytt kära medmänniskor!

Har en liten fråga...

Jag har tagit 16mg subutex på (1,5v tror jag) i doser om 1-1.5mg om dagen, ingen tolerans sedan tidigare och tog senast för 2 dagar sen. Mår allt annat än bra idag och undrar om det är subben som spökar eller om jag faktiskt håller på att bli sjuk. Är trött, kall, har värk i kroppen och mår allmänt skit. Kan man få en så pass stark reaktion/AT efter en sån liten mängd?

Hoppas ni mår bättre än mig och att ni har en trevlig nyårsafton.
Citera
2016-01-01, 02:58
  #12991
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalize420
Gott nytt kära medmänniskor!

Har en liten fråga...

Jag har tagit 16mg subutex på (1,5v tror jag) i doser om 1-1.5mg om dagen, ingen tolerans sedan tidigare och tog senast för 2 dagar sen. Mår allt annat än bra idag och undrar om det är subben som spökar eller om jag faktiskt håller på att bli sjuk. Är trött, kall, har värk i kroppen och mår allmänt skit. Kan man få en så pass stark reaktion/AT efter en sån liten mängd?

Hoppas ni mår bättre än mig och att ni har en trevlig nyårsafton.

Låter som utsättningssymtom från suben.
Kan räcka att man tar en vecka bara för att bli dålig sen. Ett sätt att ta reda på det är att ta lite sub å se om besvären försvinner.
Som tur är så kommer du inte va dålig länge om du bara tatt under kort tid. 1 vecka kanske. Är olika. Har själv gått på sub i snart 4år så vet hur det är.
Citera
2016-01-01, 03:01
  #12992
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalize420
Gott nytt kära medmänniskor!

Har en liten fråga...

Jag har tagit 16mg subutex på (1,5v tror jag) i doser om 1-1.5mg om dagen, ingen tolerans sedan tidigare och tog senast för 2 dagar sen. Mår allt annat än bra idag och undrar om det är subben som spökar eller om jag faktiskt håller på att bli sjuk. Är trött, kall, har värk i kroppen och mår allmänt skit. Kan man få en så pass stark reaktion/AT efter en sån liten mängd?

Hoppas ni mår bättre än mig och att ni har en trevlig nyårsafton.

Du kan lindra besvären med benzo och dylikt. Tror d kommer gå över fort för dig.
Jag brukar använda xanor, diazepam & iktorivil när jag är dålig från sub. Det hjälper. Kan tipsa om fler läkemedel om du behöver. Bara säg till. Du kan pm:a mig om du vill.
Citera
2016-01-01, 19:21
  #12993
Medlem
Tack för svaren och erbjudandet av hjälp!

Känner mig förvånande väldigt bra idag, förhoppningsvis så håller det i sig och att det inte blir värre än det var igår. Kanske inte ens hade med subben att göra men kan va bra att ta det lite lugnare i framtiden och inte köra dagligen i veckor.

God fortsättning!
Citera
2016-01-03, 10:17
  #12994
Medlem
strezs avatar
Så fort jag är utan opiater/opioider ett par dagar så börjar frysa riktigt mycket ordenligt. Skakar osv... Tecken på beroende? Vad kan man ta som drar upp värmen. ? Att fylla på är ju självklaret men menar finns det inge medicner som tar bort känslan av att man fryser? Skum fråga kanske
Citera
2016-01-03, 11:47
  #12995
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strez
Så fort jag är utan opiater/opioider ett par dagar så börjar frysa riktigt mycket ordenligt. Skakar osv... Tecken på beroende? Vad kan man ta som drar upp värmen. ? Att fylla på är ju självklaret men menar finns det inge medicner som tar bort känslan av att man fryser? Skum fråga kanske
Låter lite som utsättningssymtom men inte helt säker eftersom du bara fryser, när ja själv får abstinens så börjar ja frysa ena sekunden och sedan bli varm och svettas i nästa och så fortsätter det så en lång tid, värst är det på nätterna när man inte kan sova och ligger med världens spasmer och restless legs med panikångest och ständig oro. Du skulle ju kunna köpa Loperamid och slänga i dig några stycken brukar hjälpa lite med det fysiska besvären och är lagligt, annars finns ju Lyrica och benso som är guld vid opioid och opiat ATs.
Hoppas detta svar var till någon hjälp.
Mvh
Citera
2016-01-03, 17:08
  #12996
Medlem
Sitter och ger Sub försök nummer 2. Skrev här för 2v sen och var besviken. Har dock räknat ut att det är Subuxone jag har fått tag på och inte Subutex som snubben som gav det till mig sa, eftersom det smakar citron och var en 8-kantig tablett. Nice att snorta var det ju tack vare smaken iaf.

Har dragit ca 1mg nu. Ungefär samma som jag fick i mig förra gången fast då fördelat på tre intag. Förra gången blev jag dock knappt påverkad. Mådde lite illa, blev lite dåsig och höll på att somna några gånger bara. Spydde dagen efter med.

Är det så att subutex är mer potent än Subuxone på något sätt? Har läst att det ska vara nått naloxon eller nått som blockar opiodreceptorerna i hjärnan i subuxone, och att man därför får dosera liiite mer. Jaja, har jag inte blivit go om en timme så tar jag 0,5mg till tror jag.


Kan återkomma om det händer nått spektakulärt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in