Någon vänlig själ som kan beskriva på ett utförligt och begripligt vis hur the fuck man intar sin subutex under tungan för bäst resultat?
Många som bestämt hävdar det funkar bäst under tungan jämfört med upp i näsan men på mig vete fan om det funkar alls på omtalat vis vilket får mig att dra slutsatsen jag gör fel, hur man nu lyckas fela på nåt så simpelt.. Men faktum kvarstår att ruset tycks utebli.
Känns som jag får för mkt saliv i munnen vilket i sin tur tar med sig den upplösta tabletten vidare runt i resten av munnen istället för att stanna och verka under tungan.
Tex på fass.se står det att den skall verka under tungan 5 - 10min men efter max 2min har tabletten lösts upp till pulverliknande form vilket i sin tur "sköljs iväg" utav all saliv
Låter ofta mina iktorivil smälta under tungan men då dom inte upplöses lika fort skapas inte detta bekymmer. Suben blir som sagt upplöst "för fort" dvs hela biten faller samman till pulver som blir svårt hålla kvar under tungan pga all saliv jämf med ikto som ligger under tungan och smälter sig mindre och mindre tills den är borta
och absorberad.
Tips och idéer någon?
/Jedi
Edit. oops blev lite mkt läsning såg jag, lätt hänt att snöa iväg i skrivandet vid välbehag.. Tack för överseendet med detta.