2011-09-20, 12:44
Medlem
.Angst.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hymnx
Åh, lyckost som har Gabapentin. Ja, hjälper till gör det iaf. Det beror på hur du reagerar på Subutex och de andra substanserna, samt hur mycket tolerans du har etc.
Hehe, lyckost vette tusan. Det beror kanske lite på hur man ser på det. Har neuropatisk smärta i fot och äter maxdos/dag. Men visst kan det ha sina fördelar ibland

Lyckas aldrig nodda på subuxone så jag tänkte att ifall jag kanske sänker nån folköl, tar en halv karta gabapentin, en stess tia och 2-3mg xone så tycker jag att det borde gå an. Fast hade ju varit tråkigt att kola.
Citera
2011-09-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Det är väl ingen skillnad på suboxone, buprenotex och vanlig subutex eller? alla innehåller ju 8mg buprenorfin eller har jag missat nåt?

har iaf fått suboxone och buprenotex det senaste, känner absolut ingen skillnad på dem och vanliga suben

Är ju naloxon i suboxone vilket ska förhindra rus men fungerar exakt lika bra som vanlig sub, föredrar dock subutex framför både buprenotex och suboxone.
Citera
2011-09-21, 18:50
Medlem
Jedis avatar
Någon vänlig själ som kan beskriva på ett utförligt och begripligt vis hur the fuck man intar sin subutex under tungan för bäst resultat?

Många som bestämt hävdar det funkar bäst under tungan jämfört med upp i näsan men på mig vete fan om det funkar alls på omtalat vis vilket får mig att dra slutsatsen jag gör fel, hur man nu lyckas fela på nåt så simpelt.. Men faktum kvarstår att ruset tycks utebli.

Känns som jag får för mkt saliv i munnen vilket i sin tur tar med sig den upplösta tabletten vidare runt i resten av munnen istället för att stanna och verka under tungan.
Tex på fass.se står det att den skall verka under tungan 5 - 10min men efter max 2min har tabletten lösts upp till pulverliknande form vilket i sin tur "sköljs iväg" utav all saliv

Låter ofta mina iktorivil smälta under tungan men då dom inte upplöses lika fort skapas inte detta bekymmer. Suben blir som sagt upplöst "för fort" dvs hela biten faller samman till pulver som blir svårt hålla kvar under tungan pga all saliv jämf med ikto som ligger under tungan och smälter sig mindre och mindre tills den är borta
och absorberad.

Tips och idéer någon?

/Jedi

Edit. oops blev lite mkt läsning såg jag, lätt hänt att snöa iväg i skrivandet vid välbehag.. Tack för överseendet med detta.
Senast redigerad av Jedi 2011-09-21 kl. 18:53.
Citera
2011-09-21, 19:45
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jedi
Någon vänlig själ som kan beskriva på ett utförligt och begripligt vis hur the fuck man intar sin subutex under tungan för bäst resultat?

Många som bestämt hävdar det funkar bäst under tungan jämfört med upp i näsan men på mig vete fan om det funkar alls på omtalat vis vilket får mig att dra slutsatsen jag gör fel, hur man nu lyckas fela på nåt så simpelt.. Men faktum kvarstår att ruset tycks utebli.

Känns som jag får för mkt saliv i munnen vilket i sin tur tar med sig den upplösta tabletten vidare runt i resten av munnen istället för att stanna och verka under tungan.
Tex på fass.se står det att den skall verka under tungan 5 - 10min men efter max 2min har tabletten lösts upp till pulverliknande form vilket i sin tur "sköljs iväg" utav all saliv

Låter ofta mina iktorivil smälta under tungan men då dom inte upplöses lika fort skapas inte detta bekymmer. Suben blir som sagt upplöst "för fort" dvs hela biten faller samman till pulver som blir svårt hålla kvar under tungan pga all saliv jämf med ikto som ligger under tungan och smälter sig mindre och mindre tills den är borta
och absorberad.

Tips och idéer någon?

/Jedi

Edit. oops blev lite mkt läsning såg jag, lätt hänt att snöa iväg i skrivandet vid välbehag.. Tack för överseendet med detta.

Jag tror faktiskt aldrig jag har hört om någon som tycker Bupre funkar bättre under tungan än i näsan... Alla jag pratat med om det tycker att det krävs enormt mycket mer under tungan också.

Jag själv tycker också att nasalt är oslagbart när det gäller Bupre. Nu för tiden funkar det inte för mig, men när det funkade så var näsan bäst.

Hur mycket tar du?

När jag tagit under tungan så har jag tagit hela tabletter, alltså 8 mg. Jag har inte fått något rus men jag har ju hållit mig frisk. Säger inte att du ska ta 8 mg nu... har ingen aning om vad du har för vana av Bupre. Nasalt brukar man rekommendera ungefär 0,5 mg för nybörjare... andra säger hälften av det och andra säger 1 mg. Förr var det vanligare att rekommendera 1 mg men väldigt många börjar tokspy av det så nu tycker jag att man ser max 0,5 oftare.

Det där med smältningen... Många har ju det problemet, att det blir för mycket saliv. Jag har aldrig haft det problemet faktiskt. Vet inte om det är min "teknik" som är bra. Har märkt att om man rör på tungan bara en mm så börjar man producera saliv så jag undviker det och då funkar det. Jag trycker alltså ned tungan över tabletten och sedan håller jag tungan tokstill. Man får inte ens spänna den. Om man pressar tungan mot tabletten så kan inte heller saliv runt om komma åt tabletten... så funkar det för mig iaf.
Citera
2011-09-21, 20:01
Medlem
Jedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Jag tror faktiskt aldrig jag har hört om någon som tycker Bupre funkar bättre under tungan än i näsan... Alla jag pratat med om det tycker att det krävs enormt mycket mer under tungan också.

Jag själv tycker också att nasalt är oslagbart när det gäller Bupre. Nu för tiden funkar det inte för mig, men när det funkade så var näsan bäst.

Hur mycket tar du?

När jag tagit under tungan så har jag tagit hela tabletter, alltså 8 mg. Jag har inte fått något rus men jag har ju hållit mig frisk. Säger inte att du ska ta 8 mg nu... har ingen aning om vad du har för vana av Bupre. Nasalt brukar man rekommendera ungefär 0,5 mg för nybörjare... andra säger hälften av det och andra säger 1 mg. Förr var det vanligare att rekommendera 1 mg men väldigt många börjar tokspy av det så nu tycker jag att man ser max 0,5 oftare.

Det där med smältningen... Många har ju det problemet, att det blir för mycket saliv. Jag har aldrig haft det problemet faktiskt. Vet inte om det är min "teknik" som är bra. Har märkt att om man rör på tungan bara en mm så börjar man producera saliv så jag undviker det och då funkar det. Jag trycker alltså ned tungan över tabletten och sedan håller jag tungan tokstill. Man får inte ens spänna den. Om man pressar tungan mot tabletten så kan inte heller saliv runt om komma åt tabletten... så funkar det för mig iaf.

Tack för svaret.
Ligger inte på allt för höga doser men det varierar som så mkt annat, i det stora hela drar jag kanske 2mg á dag de dagar jag tar sub så jag gissar det inte är allt för höga doser man går på..

Det där med att hålla tungan still ligger det nog mycket i så saliven inte "kommer åt" Anledningen att jag vill ge under tungan ett försök är att näsan är lite ur funktion för tillfället pga djävulsk förkylning, känns som allt snor kommer fånga upp pulvret så det inte kommer åt blodkärlen ordentligt...

Tack igen, ha en trevlig kväll.
Citera
2011-09-21, 21:26
Medlem
Man kan lösa upp sin Sub i förväg i en liten mängd sprit och sedan lägga tex bomull som suger åt sig den här lösningen med alkohol+sub och lägga den under tungan
och låta den ligga där så länge man kan.

Alkoholen gör att buprenorfinet kommer in i blodbanan mycket snabbare.

Det finns mer exakta uppgifter, jag ska se om jag kan hitta det igen men det är värt att nämna att det går att göra såhär. Sedan hurpass omständigt det är kan jag inte svara på då jag aldrig har provat själv.
Citera
2011-09-21, 22:39
Medlem
Ovcharkas avatar
Hur länge blockerar Sub? Tänkte ta Oxy.
Citera
2011-09-21, 23:41
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur länge blockerar Sub? Tänkte ta Oxy.

Det beror på... hur mycket Sub man tagit, hur länge man tagit, hur känslig man är och hur mycket Oxy man tänker ta.

Jag personligen brukar inte kunna vänta längre än max ett dygn. Då känner jag av Oxyn men jag har långt ifrån full effekt. Och då får jag inte ha tagit mycket Sub dagen innan, bara några mg. Ju mer Oxy jag tar, ju mer känner jag... efter varje påfyllning blir det bättre.

Jag har tagit Oxy samma dag som Sub också. T. ex. om jag bara tagit 1-2 mg på morgonen och så får jag Oxy på eftermiddagen/tidig kväll. Blir ju inte bra alls kan jag säga...

Vill man vara säker på att få bra effekt så är väl 2-3 dygn ok iaf. Men det beror lite på också, som sagt var.

Och du vet att du inte ska ta Sub på Oxyn antar jag... om du gått på Oxyn ett tag då vill säga. Då kan man om man har otur blir riktigt jävla sjuk.
Citera
2011-09-22, 09:22
Medlem
naderkharkosh1s avatar
hej på er!
hur man kan sluta med sub???
blir tacksamt om nån svarar!!!!
Citera
2011-09-22, 19:37
Medlem
.Angst.s avatar
Herrejösses så zonkad jag blev. Brukar aldrig kunna nodda i vanliga fall på sub, men nu har jag successivt från kl 16 till nu tagit 2mg med 15mg stess och 6st 600mg gabapentin och är helt jävla väck.

Dessutom är det xone, så jävla glad jag blir!
Kan inte ens nodda på hästdoser oxy!
Citera
2011-09-22, 19:56
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Man kan lösa upp sin Sub i förväg i en liten mängd sprit och sedan lägga tex bomull som suger åt sig den här lösningen med alkohol+sub och lägga den under tungan
och låta den ligga där så länge man kan.

Alkoholen gör att buprenorfinet kommer in i blodbanan mycket snabbare.

Det finns mer exakta uppgifter, jag ska se om jag kan hitta det igen men det är värt att nämna att det går att göra såhär. Sedan hurpass omständigt det är kan jag inte svara på då jag aldrig har provat själv.

Det är väldigt enkelt och sedan verkar alkoholen öka biotillgängligheten, så kan vara värt att prova för den nyfikne. Hur att gå tillväga kan man finna svar om på blålyset.
Citera
2011-09-23, 11:35
Medlem
Hallå!

Nu har jag letat som fan men hittar ingen info om detta, så får fråga här helt enkelt.

Jag tar just nu suboxone 4mg/dagligen, och har nu fått tag i ett 70ug fentanyl actavis-plåster. Och visst är det väl så att sub inte blockerar fentanylet? Nu har jag ju dock kört på suboxone, om innehåller naloxone, så hur blir det då egentligen? Har läst att naloxone har en kort halveringstid 1-2h, så om jag väntar med att ta fentanyl iaf 6h efter sista dosen oxone, så borde jag väl kunna ta fentanyl och samtidigt få effekt?

Sen undrar jag även om dom här Actavis-plåstren är lätta att klippa i bitar och tugga på, eller innehåller dom nån sort gel? Som jag har hört att vissa plåster gör?

Sen om jag ska gå tillbaka på oxonen igen, kan jag ta den direkt efter fentanylet gått ur då eller kommer naloxonet i suboxonen att göra så jag får abstinens då?

mvh
EES
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in