Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Hellu har en liten fråga angående buprenorfin. Har en polare som har lyckats att införskaffa sig en 8mg buprenorfin tablett han köpte den av en snubbe och fick tabletten i blister tillverkaren var orifarm tror jag dom hette. Nu till saken är att det bara stod buprenorfin på baksidan av blistret men antar att det är "rena" buprenorfin tabletter och att dom bara heter just buprenorfin men det måste väl va samma skit som subutex subuxone och temgesic eller? eller är jag helt ute och cycklar och är det nån som har kört på orifarm´s buprenorfin tabbar är dom bättre eller sämre än subutex ect ect?
har kört på opioider förr mycke tram samt kodein och har även provat oxycontin och oxynorm vid 2 tillfällen vilket jag gillade riktigt mycket men antar att detta är snäppet tyngre än oxy? eller?
för isånafall blir min första gång på en hyffsat tung opioid har läst lite i FAQ och har förstått att 1mg är en bra nybörjar dos. Vad kan man förvänta sig av detta prep är det skönare än oxy? är inte speciellt orolig för att börja må illa då jag aldrig har gjort det på opiater tidigare fast då har jag ju iorförsig bara tagit hyffsat tunga opiater 2 gånger tidigare och det va oxy:n som jag nämde och då klara jag mig bra från illamåendet hur är det med buprenorfin bör man köpa på sig nått som minskar illamående? samt kan man köra detta idag utan att gå in i zombie mode ska nämligen jobba imorrn. har klarat att gå till jobbet dan efter tram och kodein fast det kanske inte går att jämföra detta med tram och kodein vad vet jag läste också att det ä hyffsat lång halveringstid på detta så kanske är bäst att vänta till helgen eller vad tror ni vana sub anvädare vad säger expert panelen?
mvh
Oxy är tyngre än Bup. Gällande fabrikatet på ert buprenorfin så skiljer det sig i princip inte alls mellan olika märken, sålänge man inte skjuter det samt inte får Suboxone vilket innehåller även Naloxone vilket förändrar mycket till det sämre, samt brukar kräva typ dubblad dos.
Sålänge du inte tar för mycket kommer du kunna jobba imorgon. Börja med runt 0.5 mg, vänta 45 min och fyll på med typ 0.25 om du inte är nöjd, vänta, upprepa tills du är nöjd med ditt rus. 0.5 kan räcka för många i början. Sen ger doseringen helt olika sorters rus också. Högre dos blir du mer sänkt och noddig av såklart, lägre dos mer energisk och speedad. Postafen eller färsk rå ingefära är bra mot illamående, vilket är väldigt vanligt.