2012-07-27, 19:33
Medlem
Hur pass farligt är buprenorfin för levern egentligen? Har hört att det inte är helt ofarligt. Men en del går ju i sub-programmet på livstid om jag fattat rätt.
Citera
2012-07-27, 20:39
Medlem
Ovcharkas avatar
Jag undrar jag... Jag använder Sub i snitt 1 vecka i månaden, och väldigt ofta (tror jag) blir jag sjuk i samband med dessa perioder. Slumpen? Sjuk kran som smittar? Någon annan förklaring? Inget samband alls?

Det sätt jag blir sjuk på är typ influensa. Feber, halsont och sånt...
Citera
2012-07-27, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jag undrar jag... Jag använder Sub i snitt 1 vecka i månaden, och väldigt ofta (tror jag) blir jag sjuk i samband med dessa perioder. Slumpen? Sjuk kran som smittar? Någon annan förklaring? Inget samband alls?

Alla jag vet som går på heroin, oxy och subutex har hela tiden småsår, infektion, bölder, abcesser osv. Amfetaministerna har mycket mindre antal småsår - och de läker normalt. Det kommer jag ihåg själv.

Sedan opiaterna kom in i livet så har får jag infekterade sår hela iden på fingrar, vid nålstick osv. Men nu är nålen lagd på hyllan iofs. Så det är mitt bestämda intryck att opiater ger ett sämre immunförsvar. Jag ser ju detta hos andra också.
Citera
2012-07-27, 23:43
Medlem
Är subutex ett piller som är lätt och fylla på som ger bra effekt på tredje påfyllningen med?

Måste man höja doseringen mycket vid påfyllning och är cannabis trevligt att blanda med? "ingen hel joint utan bara några hits from the bong"

Tack i förhand
Mvh buddler
Citera
2012-07-28, 02:23
Medlem
telepatis avatar
Det går alldeles utmärkt att återdosera och fortfarande få rus.
Men i längden går toleransen givetvis upp.

Cannabis fungerar också utmärkt till sub och till opi i största allmänhet.

Personligen blir jag minst lika stukad av några hits from the bong som av en spliff
Citera
2012-07-28, 06:40
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Detta har jag också märkt av. Jag brukar dock Subutex oftare än så.
Jag tror det beror på att kroppstemperaturen höjs under påverkan och
immunförsvaret fungerar inte lika bra.
Citera
2012-07-28, 19:38
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
sub är farligt :]
Allt är farligt. Livet är farligt, man kan dö.
Citera
2012-07-28, 19:51
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Detta har jag också märkt av. Jag brukar dock Subutex oftare än så.
Jag tror det beror på att kroppstemperaturen höjs under påverkan och
immunförsvaret fungerar inte lika bra.

Korrekt, opioder/opiater sänker ens immunförsvar.
Citera
2012-07-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Korrekt, opioder/opiater sänker ens immunförsvar.

Det har jag aldrig märkt av. Jag måste ha ett bra immunförsvar.

Är det någon här som går (eller gått) på subb dagligen & samtidigt tagit fentanyl?
Citera
2012-07-29, 17:10
Medlem
Swecans avatar
Gillar inte ruset jag får utav subutex tycker bara man blir speedad
Citera
2012-07-30, 13:11
Medlem
creepyones avatar
Hellu har en liten fråga angående buprenorfin. Har en polare som har lyckats att införskaffa sig en 8mg buprenorfin tablett han köpte den av en snubbe och fick tabletten i blister tillverkaren var orifarm tror jag dom hette. Nu till saken är att det bara stod buprenorfin på baksidan av blistret men antar att det är "rena" buprenorfin tabletter och att dom bara heter just buprenorfin men det måste väl va samma skit som subutex subuxone och temgesic eller? eller är jag helt ute och cycklar och är det nån som har kört på orifarm´s buprenorfin tabbar är dom bättre eller sämre än subutex ect ect?

har kört på opioider förr mycke tram samt kodein och har även provat oxycontin och oxynorm vid 2 tillfällen vilket jag gillade riktigt mycket men antar att detta är snäppet tyngre än oxy? eller?

för isånafall blir min första gång på en hyffsat tung opioid har läst lite i FAQ och har förstått att 1mg är en bra nybörjar dos. Vad kan man förvänta sig av detta prep är det skönare än oxy? är inte speciellt orolig för att börja må illa då jag aldrig har gjort det på opiater tidigare fast då har jag ju iorförsig bara tagit hyffsat tunga opiater 2 gånger tidigare och det va oxy:n som jag nämde och då klara jag mig bra från illamåendet hur är det med buprenorfin bör man köpa på sig nått som minskar illamående? samt kan man köra detta idag utan att gå in i zombie mode ska nämligen jobba imorrn. har klarat att gå till jobbet dan efter tram och kodein fast det kanske inte går att jämföra detta med tram och kodein vad vet jag läste också att det ä hyffsat lång halveringstid på detta så kanske är bäst att vänta till helgen eller vad tror ni vana sub anvädare vad säger expert panelen?

mvh
Citera
2012-07-30, 13:26
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Hellu har en liten fråga angående buprenorfin. Har en polare som har lyckats att införskaffa sig en 8mg buprenorfin tablett han köpte den av en snubbe och fick tabletten i blister tillverkaren var orifarm tror jag dom hette. Nu till saken är att det bara stod buprenorfin på baksidan av blistret men antar att det är "rena" buprenorfin tabletter och att dom bara heter just buprenorfin men det måste väl va samma skit som subutex subuxone och temgesic eller? eller är jag helt ute och cycklar och är det nån som har kört på orifarm´s buprenorfin tabbar är dom bättre eller sämre än subutex ect ect?

har kört på opioider förr mycke tram samt kodein och har även provat oxycontin och oxynorm vid 2 tillfällen vilket jag gillade riktigt mycket men antar att detta är snäppet tyngre än oxy? eller?

för isånafall blir min första gång på en hyffsat tung opioid har läst lite i FAQ och har förstått att 1mg är en bra nybörjar dos. Vad kan man förvänta sig av detta prep är det skönare än oxy? är inte speciellt orolig för att börja må illa då jag aldrig har gjort det på opiater tidigare fast då har jag ju iorförsig bara tagit hyffsat tunga opiater 2 gånger tidigare och det va oxy:n som jag nämde och då klara jag mig bra från illamåendet hur är det med buprenorfin bör man köpa på sig nått som minskar illamående? samt kan man köra detta idag utan att gå in i zombie mode ska nämligen jobba imorrn. har klarat att gå till jobbet dan efter tram och kodein fast det kanske inte går att jämföra detta med tram och kodein vad vet jag läste också att det ä hyffsat lång halveringstid på detta så kanske är bäst att vänta till helgen eller vad tror ni vana sub anvädare vad säger expert panelen?

mvh
Oxy är tyngre än Bup. Gällande fabrikatet på ert buprenorfin så skiljer det sig i princip inte alls mellan olika märken, sålänge man inte skjuter det samt inte får Suboxone vilket innehåller även Naloxone vilket förändrar mycket till det sämre, samt brukar kräva typ dubblad dos.

Sålänge du inte tar för mycket kommer du kunna jobba imorgon. Börja med runt 0.5 mg, vänta 45 min och fyll på med typ 0.25 om du inte är nöjd, vänta, upprepa tills du är nöjd med ditt rus. 0.5 kan räcka för många i början. Sen ger doseringen helt olika sorters rus också. Högre dos blir du mer sänkt och noddig av såklart, lägre dos mer energisk och speedad. Postafen eller färsk rå ingefära är bra mot illamående, vilket är väldigt vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in