Citat:
Ursprungligen postat av Livet är 1 fest
Vad rekomenderar folket att någon som aldrig testat sub tar? Sett många 0,5mg och i FAQ:en står det 1mg.. Hört många skräckhistorier om nätter fyllda med vomitering.
Om man tar postafen innan, kan 1mg gå bra? Är det värt att köra rektalt i jämförelse med nasalt?
Jag tycker FAQ:en rekommenderar för hög dos... 0,5 räcker som nybörjardos enligt mig. Sedan om det inte funkar så kan man ta lite mer eller ta 1 mg nästa gång.
Vet inte hur många ggr jag läst här att dom testat 1 mg och det har varit för mycket. Samma sak irl...
Både jag och en kompis har gått på det i nästan 1 år och varje gång vi ska ta igen efter att vi haft slut ett tag så blir 1 mg nästan för mycket igen. Då kan jag ha legat på 6 mg/dag och bara varit utan i 5-6 dagar. Nu är jag lite extra känslig, men bättre att ta 0,5 & sedan ta mer om det behövs istället för att bli dålig.... om man nu blir det då.
Sedan kanske det beror på hur mycket andra Opioider man kört innan också, det vet jag inte. När jag tog första gången hade jag gått på andra Opioider före iaf. Jag tog bara 0,5 (läste också i FAQ om 1 mg, men blev rekommenderad 0,5 pga min vikt) men t.o.m. 0,5 blev lite för mycket för mig då. Tog 0,25 dagen efter och det blev perfekt
Rektalt tror jag man kör mest om man är uppe i så stora doser så det inte går att snorta... för mycket pulver alltså. Men jag vet inte heller...
Om man vet hur man är annars, när det gäller andra droger, så kan man ju utgå lite ifrån det. Jag behöver lite av alla Opi så lite Sub räckte för mig. Behövde man normal nybörjardos eller stor dos av Dolc eller Oxy första gången så kanske man kan ta det där mg:et.