2008-07-23, 09:44
Medlem
StickiestofIckys avatar
Jag spyr bara om jag röker brass efter suboxone
Citera
2008-07-23, 12:33
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickiestofIcky
Jag spyr bara om jag röker brass efter suboxone

Konstigt. Cannabis är känt för att motverka illamående så länge du inte överdoserar friskt.
Citera
2008-07-23, 14:00
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Konstigt. Cannabis är känt för att motverka illamående så länge du inte överdoserar friskt.

Jag har lätt för att må illa på cannabis, speciellt i kombination med andra droger. Vet flera andra som upplever samma sak.
Citera
2008-07-23, 20:44
Medlem
Nej inga opiater "krockar" med Subutexen...
Däremot så blockerar det ruset partiellt dvs du får inte ut så mycket som du skulle fått om du inte haft Subutexen i dig.

Subutexen har både korstolerans och korsberoende jämte andra opiater
Citera
2008-07-23, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ...oin
Nej inga opiater "krockar" med Subutexen...
Däremot så blockerar det ruset partiellt dvs du får inte ut så mycket som du skulle fått om du inte haft Subutexen i dig.

Subutexen har både korstolerans och korsberoende jämte andra opiater

Nu är det ju inte ett rus TS är ute efter (?) utan smärtlindring efter en operation. Men opiaternas smärtlindrande förmåga kanske också blockeras av Subutex?
Citera
2008-07-25, 14:24
Medlem
sunfighters avatar
Tja

Fentanyl får du förmodligen precis efter operationen o så länge du ligger på sjukan...antagligen efteråt oxå när du kommit hem så får du fentanylplåster men man vet ju aldrig...läkare e VÄLDIGT olika.
Citera
2008-07-25, 20:09
Medlem
tem04s avatar
Spy!

Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
För ca 25år sedan när jag var nybörjare på opiater så spydde jag ofta när jag rökte, på Ketogin nästan alltid (ketogin heter ketogan i dag å e sämre)

Men nu e d baaara gött
Citera
2008-07-26, 12:54
Medlem
Livet är 1 fests avatar
Vad rekomenderar folket att någon som aldrig testat sub tar? Sett många 0,5mg och i FAQ:en står det 1mg.. Hört många skräckhistorier om nätter fyllda med vomitering.

Om man tar postafen innan, kan 1mg gå bra? Är det värt att köra rektalt i jämförelse med nasalt?
Citera
2008-07-26, 13:09
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livet är 1 fest
Vad rekomenderar folket att någon som aldrig testat sub tar? Sett många 0,5mg och i FAQ:en står det 1mg.. Hört många skräckhistorier om nätter fyllda med vomitering.

Om man tar postafen innan, kan 1mg gå bra? Är det värt att köra rektalt i jämförelse med nasalt?
Jag tycker FAQ:en rekommenderar för hög dos... 0,5 räcker som nybörjardos enligt mig. Sedan om det inte funkar så kan man ta lite mer eller ta 1 mg nästa gång.

Vet inte hur många ggr jag läst här att dom testat 1 mg och det har varit för mycket. Samma sak irl...

Både jag och en kompis har gått på det i nästan 1 år och varje gång vi ska ta igen efter att vi haft slut ett tag så blir 1 mg nästan för mycket igen. Då kan jag ha legat på 6 mg/dag och bara varit utan i 5-6 dagar. Nu är jag lite extra känslig, men bättre att ta 0,5 & sedan ta mer om det behövs istället för att bli dålig.... om man nu blir det då.

Sedan kanske det beror på hur mycket andra Opioider man kört innan också, det vet jag inte. När jag tog första gången hade jag gått på andra Opioider före iaf. Jag tog bara 0,5 (läste också i FAQ om 1 mg, men blev rekommenderad 0,5 pga min vikt) men t.o.m. 0,5 blev lite för mycket för mig då. Tog 0,25 dagen efter och det blev perfekt

Rektalt tror jag man kör mest om man är uppe i så stora doser så det inte går att snorta... för mycket pulver alltså. Men jag vet inte heller...

Om man vet hur man är annars, när det gäller andra droger, så kan man ju utgå lite ifrån det. Jag behöver lite av alla Opi så lite Sub räckte för mig. Behövde man normal nybörjardos eller stor dos av Dolc eller Oxy första gången så kanske man kan ta det där mg:et.
Citera
2008-07-26, 13:26
Medlem
Livet är 1 fests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Jag tycker FAQ:en rekommenderar för hög dos... 0,5 räcker som nybörjardos enligt mig. Sedan om det inte funkar så kan man ta lite mer eller ta 1 mg nästa gång.

Vet inte hur många ggr jag läst här att dom testat 1 mg och det har varit för mycket. Samma sak irl...

Både jag och en kompis har gått på det i nästan 1 år och varje gång vi ska ta igen efter att vi haft slut ett tag så blir 1 mg nästan för mycket igen. Då kan jag ha legat på 6 mg/dag och bara varit utan i 5-6 dagar. Nu är jag lite extra känslig, men bättre att ta 0,5 & sedan ta mer om det behövs istället för att bli dålig.... om man nu blir det då.

Sedan kanske det beror på hur mycket andra Opioider man kört innan också, det vet jag inte. När jag tog första gången hade jag gått på andra Opioider före iaf. Jag tog bara 0,5 (läste också i FAQ om 1 mg, men blev rekommenderad 0,5 pga min vikt) men t.o.m. 0,5 blev lite för mycket för mig då. Tog 0,25 dagen efter och det blev perfekt

Rektalt tror jag man kör mest om man är uppe i så stora doser så det inte går att snorta... för mycket pulver alltså. Men jag vet inte heller...

Om man vet hur man är annars, när det gäller andra droger, så kan man ju utgå lite ifrån det. Jag behöver lite av alla Opi så lite Sub räckte för mig. Behövde man normal nybörjardos eller stor dos av Dolc eller Oxy första gången så kanske man kan ta det där mg:et.

Bra svarat. Kör nog på 0,3-0,4 i snoken så jag har något att utgå ifrån.
Citera
2008-07-26, 20:26
Medlem
Livet är 1 fests avatar
Citat:
Bra svarat. Kör nog på 0,3-0,4 i snoken så jag har något att utgå ifrån.

Är sub som med t.ex. tramadol att man kan ta refills, eller behövs inte det?
Citera
2008-07-27, 23:26
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Är sub som med t.ex. tramadol att man kan ta refills, eller behövs inte det?

Visst kan man ta refills om ruset dalar.

Enligt mina personliga erfarenheter blir dock ruset märkbart sämre i kvalitet om man fyller på, istället för att ta mer (mycket) på en gång och skippa refills. Med sämre kvalitet menar jag mindre allmänt välbehag (illamående etc.).

Detta är såklart individuellt och på intet vis något som måste gälla för dig.

Någon som märkt av samma fenomen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in