2011-09-27, 22:35
  #6997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erase
Kan det vara så att man lär sig gilla Sub?
Jag prövade i helgen för första gången en 8mg tablett.
Tog första dosen 1/8.
Kände av effekt efter en h. Blev social, ville göra grejer. Men ganska fort kom ett illamående som varade hela tiden om jag inte låg på rygg då försvann det totalt men kom sedan efter ett tag då jag rest mig.
Men det som verkar konstigt är att jag vart aldrig sådär jätteskön i kroppen.
Spydde aldrig heller, kanske om jag spytt att jag känt mig skönare?
Jag åt just före intag en normal potion lasagne också.

Det ända jag har att jämföra med är Tramadol. Och på Tram blir jag alltid sjukt skön i kroppen med ett mindre mer kontolerande illamående.

Sedan fyllde jag på med lika mkt som första gången och lite till, men det blev inte direkt bättre. Visst jag var lite skön i kroppen men inte sådär super skön, alldeles för illamående för att ens kunna njuta det minsta.

Sedan väntade jag en dag med att ta då min polare skulle komma med Sub han fixat från någon annan. Som tydligen skulle vara väldigt bra och från Sverige. Jag drog en lika stor lina som från mitt eget som jag tog första dagen. Men denna gången kändes det skönare. Betydligt mindre illamående, det kändes som att jag uppskattade det bättre. Jag tror inte det var så större skillnad på de olika kvaliteerna utan tror faktiskt att man lär sig gilla Sub. För efter han drog så hade jag kvar av mitt eget Sub hemma som jag drog en refill utav. Det kändes även skönare en första dagens upplevelser. Kändes som att min kvalite på mitt Sub var exakt samma som polarens, kanske att hans var lite vassare. Men fortfarande det var inget himelskt välbehag som jag får av 500mg Tram.

Det kan ju vara så att därför jag inte kände mig så skön var för att jag tog för lite. Kanske jag tål mkt? Och att skulle jag tagit mer så skulle jag spytt men känt mig skönare?
Vad tror ni?
Kan inte någon beskriva hur ni kände er första gången, om ni tror man lär sig gilla det och så

Förresten en grej som verkligen var skönt var att jag kände mig inte alls sliten i kroppen dagarna efter, bara trött för sömnen led lite.
Jag har förövrigt ingen tolerans mot någon drog alls. Var månader sedan jag senast tog något.

Man kan absolut älska det mer och mer, så var det för mig!
Citera
2011-09-27, 22:42
  #6998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erase
Kanske för att du köper av samma snubbe? Min polare frågade mig massor med saker då jag sa att jag fått dålig effekt, om det var ett jack i den om den var rund, avlång, från Sverige, utlandet. Det var garanterat inte Suboxone eller något annat. Det var Subutex, Buprenorfin, stod på förpackningen. När jag sa första gången att det var en 8mg Subutex började han fråga "men det finns ju hur många olika som helst" och frågade de jag nämnde plus en massa grejer. Så tydligen finns det många olika. En självklar olikhet är just att alla tillverkas inte i Sverige.


Nej har haft en del olika kranar men då kanske jag haft tur men har bara stött på en sorts Subutex och det är den avlånga med texten B8 och ett svärd på baksidan.

Kan du inte beskriva hur ditt och din kompis piller såg ut?
Citera
2011-09-27, 23:14
  #6999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Nej har haft en del olika kranar men då kanske jag haft tur men har bara stött på en sorts Subutex och det är den avlånga med texten B8 och ett svärd på baksidan.

Kan du inte beskriva hur ditt och din kompis piller såg ut?
Mitt var avlångt, ganska stort. Kommer inte ihåg om det stod något på det, var så ivrig att krossa den. Det var först efter som jag ringde polaren och berättade effekterna som han började fråga hur det såg ut.. Hans var redan krossat och jag fick en lina av de, men kommer ihåg att han sa de finns både stora och små 8mg också. Det ska tydligen finnas med skåra och ja lite olika.
Men jag är då säker på att det var Sub det stod på förpackningen med röd text.
Citera
2011-09-27, 23:15
  #7000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Man kan absolut älska det mer och mer, så var det för mig!
Gött att höra
Citera
2011-09-27, 23:43
  #7001
Medlem
Låter som att du fick av samma sort jag köper.

http://www.revolutionhealth.com/images/multum/Subutex%208%20mg.jpg

Såg den ut sådär?

När din polare säger små subutex menar han antagligen buprenotex eller något annat för jag har aldrig sett en liten 8mg Subutex.

Sen tror jag nog att du kommer uppskatta ruset mer, speciellt om du gillar tramadol eftersom sub ger mycket bättre välmående.
Citera
2011-09-28, 00:29
  #7002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Låter som att du fick av samma sort jag köper.

http://www.revolutionhealth.com/images/multum/Subutex%208%20mg.jpg

Såg den ut sådär?

När din polare säger små subutex menar han antagligen buprenotex eller något annat för jag har aldrig sett en liten 8mg Subutex.

Sen tror jag nog att du kommer uppskatta ruset mer, speciellt om du gillar tramadol eftersom sub ger mycket bättre välmående.

Det finns små subutex också, de ser exakt ut som subåttorna, bara det att de är mindre till storleken och så står det B2 på istället(2 mg:are alltså).
Citera
2011-09-28, 00:33
  #7003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Låter som att du fick av samma sort jag köper.

http://www.revolutionhealth.com/images/multum/Subutex%208%20mg.jpg

Såg den ut sådär?

När din polare säger små subutex menar han antagligen buprenotex eller något annat för jag har aldrig sett en liten 8mg Subutex.

Sen tror jag nog att du kommer uppskatta ruset mer, speciellt om du gillar tramadol eftersom sub ger mycket bättre välmående.

Det där ser bekant ut.
Jo får hoppas så, tror jag med faktisk det känns som så. Ska dra mig några linor till helgen igen och hoppas på det bästa :P
Citera
2011-09-28, 08:34
  #7004
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erase
Kan det vara så att man lär sig gilla Sub?
Jag prövade i helgen för första gången en 8mg tablett.
Tog första dosen 1/8.
Kände av effekt efter en h. Blev social, ville göra grejer. Men ganska fort kom ett illamående som varade hela tiden om jag inte låg på rygg då försvann det totalt men kom sedan efter ett tag då jag rest mig.
Men det som verkar konstigt är att jag vart aldrig sådär jätteskön i kroppen.
Spydde aldrig heller, kanske om jag spytt att jag känt mig skönare?
Jag åt just före intag en normal potion lasagne också.

Det ända jag har att jämföra med är Tramadol. Och på Tram blir jag alltid sjukt skön i kroppen med ett mindre mer kontolerande illamående.

Sedan fyllde jag på med lika mkt som första gången och lite till, men det blev inte direkt bättre. Visst jag var lite skön i kroppen men inte sådär super skön, alldeles för illamående för att ens kunna njuta det minsta.

Sedan väntade jag en dag med att ta då min polare skulle komma med Sub han fixat från någon annan. Som tydligen skulle vara väldigt bra och från Sverige. Jag drog en lika stor lina som från mitt eget som jag tog första dagen. Men denna gången kändes det skönare. Betydligt mindre illamående, det kändes som att jag uppskattade det bättre. Jag tror inte det var så större skillnad på de olika kvaliteerna utan tror faktiskt att man lär sig gilla Sub. För efter han drog så hade jag kvar av mitt eget Sub hemma som jag drog en refill utav. Det kändes även skönare en första dagens upplevelser. Kändes som att min kvalite på mitt Sub var exakt samma som polarens, kanske att hans var lite vassare. Men fortfarande det var inget himelskt välbehag som jag får av 500mg Tram.

Det kan ju vara så att därför jag inte kände mig så skön var för att jag tog för lite. Kanske jag tål mkt? Och att skulle jag tagit mer så skulle jag spytt men känt mig skönare?
Vad tror ni?
Kan inte någon beskriva hur ni kände er första gången, om ni tror man lär sig gilla det och så

Förresten en grej som verkligen var skönt var att jag kände mig inte alls sliten i kroppen dagarna efter, bara trött för sömnen led lite.
Jag har förövrigt ingen tolerans mot någon drog alls. Var månader sedan jag senast tog något.

Det är som "Geba." skriver när det gäller kvalité på Sub... det finns inte olika sorter med olika kvalité på samma vis som det tydligen kan vara med t. ex. benso.

Däremot så finns det lite olika varianter... vanliga Subutex på 8 mg och 2 mg som ser ut som "båtar" eller "ubåtar", alltså lite ovala med ett svärd på ena sidan och siffran på den andra. Buprenortex är istället små och runda. Suboxone är en sort som även innehåller Naloxon. Sedan finns det även Temgesic som skrivs ut som värktablett, i svagare styrkor än de olika Sub-varianterna. Subutex/Suboxone/Buprenotex ges ju som substitutionsmedicin. De allra flesta föredrar Subutex. Buprenotexen är relativt nya.

Vissa tycker att Buprenotexen funkar lite sämre än Subutex och andra tycker tvärtom. Vissa tycker inte det är någon skillnad alls. Det är ju samma verksamma ämne i dem. Sen så tycker folk olika om dem när det gäller snortning eller injicering också. Vissa tycker Buprenotex svider/bränner mer i näsan medan andra föredrar dem eftersom det blir mindre att snorta eller injicera.

När det gäller Suboxone vs. Subutex så gillar de allra flesta Subutexen mer. Opioidmissbrukare brukar ju inte vilja ha Naloxon i sig. Pga det så kostar Suboxonen ofta mindre än Subutex. Även Buprenotex kan vara lite billigare än Subutex.

Men det är inte någon skillnad på kvalité på samma vis som det kan vara med benso då.

När det gäller det här med att "lära sig" gilla Sub så ja... så kan det vara. Det gäller även andra opioider.

När jag först började med Sub så gillade jag det inte alls. Hade gått på Kodein och Morfin innan och Subutex är ju lite mer speciell. Det känns inte som en typisk opioid. Tram är ju också en speciell opioid... t.o.m. mer speciell än Sub.

Hur som helst så hade jag inget annat val än att fortsätta med Suben eftersom Morfinet hade sinat i stan. När jag väl fick tag på Morfin igen så upptäckte jag att jag älskade Sub. Då ville jag inte längre ha Morfin. Jag hade inte märkt att jag börjat gilla Sub ens, förrän jag fick Morfin då, som inte alls kändes som förr.

Samma sak har hänt när det gäller andra opioider. Går man på en sort regelbundet så brukar man kunna gilla just den sorten bäst. I ett byte så kan det alltså ta ett tag innan man lär sig uppskatta den nya sorten. När jag gick på Kodein så trodde jag inte att någon sort skulle kunna kännas bättre... inte ens när jag provade Morfin så släppte jag Kodeinet... Tog alltså ett litet tag där också, innan jag uppskattade Morfinet mer.

Ibland så måste man lära sig att känna igen nyanser i ruset. Ju mer man lär sig det, ju mer känner man. Är som att hjärnan måste hitta ruset och när den väl gjort det så känner man både mer och skönare rus.

Idag tycker jag Sub suger. Min kärlek varade i ca 3 år eller nåt, tills jag började älska Oxy istället. Den första tiden tyckte jag Oxy sög jämfört med Suben.

Iaf... för mig har just Suben varit lurigast. Ingen opioid har smugit sig på mig så mycket som Sub.
Citera
2011-09-28, 13:14
  #7005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Har du stor tolerans mot andra opioider? Om inte så räcker det med 0.5 mg och fyll på där efter, kan sluta i ett 12timmars spymaraton om du har otur Ruset sitter i jävligt länge om det är första gången, du kommer känna dig skön i 10 timmar eller så enligt egna erfarenheter, men då var jag sjukt känslig mot sub i början.


Jag började med 2.5mg, hälften i vardera näsborre, sen fyllde jag på under dagen så att jag nu har 2mg kvar av 8. Alltså totalt 6mg under gårdagen.

Jag gillar ruset mycket och det känns verkligen att det är starkare än tex tramadol. Hade rep med bandet igår och jag ragade loss på trummorna, på ett bra sätt, uthållighet & förstärkt inlevelse så uti bara fan.

En till fråga: Hur ofta kan jag på ett ungefär ta sub för att samma dos ska ge samma effekt? Alltså hur länge den tillfälliga tolleransen sitter ca.


Tack på förhand
Sabali
Citera
2011-09-28, 13:39
  #7006
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabali
Jag började med 2.5mg, hälften i vardera näsborre, sen fyllde jag på under dagen så att jag nu har 2mg kvar av 8. Alltså totalt 6mg under gårdagen.

Jag gillar ruset mycket och det känns verkligen att det är starkare än tex tramadol. Hade rep med bandet igår och jag ragade loss på trummorna, på ett bra sätt, uthållighet & förstärkt inlevelse så uti bara fan.

En till fråga: Hur ofta kan jag på ett ungefär ta sub för att samma dos ska ge samma effekt? Alltså hur länge den tillfälliga tolleransen sitter ca.


Tack på förhand
Sabali


Håller du dig till en gång i veckan max två så kan du hålla dig länge på samma dos. Anledningen till att man inte kan göra det oftare är för att buprenorfin har så lång halveringstid och tar man ny sub innan allt har gått ut så höjs mängden buprenorfin i blodet hela tiden. Jag tror att det här är anledningen ialf.

Även om man tar sub 1-2 ggr i veckan så höjs toleransen på ett psykiskt plan hela tiden. Efter en tid så blir man van med ruset, det blir inte lika skönt och inte lika exklusivt. Då behöver man högre dos, man behöver alltså bli mer påverkad än i början för att få samma lyckokänsla. Så har det varit för mig ialf. Så framtiden med sub i russyfte är för de allra flesta väldigt mörk och tillslut så kommer de sluta fungera oavsett hur duktig man varit på att hålla upp på veckodagarna. Såhär ser jag på det här ialf.
Citera
2011-09-29, 01:24
  #7007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Det är som "Geba." skriver när det gäller kvalité på Sub... det finns inte olika sorter med olika kvalité på samma vis som det tydligen kan vara med t. ex. benso.

Däremot så finns det lite olika varianter... vanliga Subutex på 8 mg och 2 mg som ser ut som "båtar" eller "ubåtar", alltså lite ovala med ett svärd på ena sidan och siffran på den andra. Buprenortex är istället små och runda. Suboxone är en sort som även innehåller Naloxon. Sedan finns det även Temgesic som skrivs ut som värktablett, i svagare styrkor än de olika Sub-varianterna. Subutex/Suboxone/Buprenotex ges ju som substitutionsmedicin. De allra flesta föredrar Subutex. Buprenotexen är relativt nya.

Vissa tycker att Buprenotexen funkar lite sämre än Subutex och andra tycker tvärtom. Vissa tycker inte det är någon skillnad alls. Det är ju samma verksamma ämne i dem. Sen så tycker folk olika om dem när det gäller snortning eller injicering också. Vissa tycker Buprenotex svider/bränner mer i näsan medan andra föredrar dem eftersom det blir mindre att snorta eller injicera.

När det gäller Suboxone vs. Subutex så gillar de allra flesta Subutexen mer. Opioidmissbrukare brukar ju inte vilja ha Naloxon i sig. Pga det så kostar Suboxonen ofta mindre än Subutex. Även Buprenotex kan vara lite billigare än Subutex.

Men det är inte någon skillnad på kvalité på samma vis som det kan vara med benso då.

När det gäller det här med att "lära sig" gilla Sub så ja... så kan det vara. Det gäller även andra opioider.

När jag först började med Sub så gillade jag det inte alls. Hade gått på Kodein och Morfin innan och Subutex är ju lite mer speciell. Det känns inte som en typisk opioid. Tram är ju också en speciell opioid... t.o.m. mer speciell än Sub.

Hur som helst så hade jag inget annat val än att fortsätta med Suben eftersom Morfinet hade sinat i stan. När jag väl fick tag på Morfin igen så upptäckte jag att jag älskade Sub. Då ville jag inte längre ha Morfin. Jag hade inte märkt att jag börjat gilla Sub ens, förrän jag fick Morfin då, som inte alls kändes som förr.

Samma sak har hänt när det gäller andra opioider. Går man på en sort regelbundet så brukar man kunna gilla just den sorten bäst. I ett byte så kan det alltså ta ett tag innan man lär sig uppskatta den nya sorten. När jag gick på Kodein så trodde jag inte att någon sort skulle kunna kännas bättre... inte ens när jag provade Morfin så släppte jag Kodeinet... Tog alltså ett litet tag där också, innan jag uppskattade Morfinet mer.

Ibland så måste man lära sig att känna igen nyanser i ruset. Ju mer man lär sig det, ju mer känner man. Är som att hjärnan måste hitta ruset och när den väl gjort det så känner man både mer och skönare rus.

Idag tycker jag Sub suger. Min kärlek varade i ca 3 år eller nåt, tills jag började älska Oxy istället. Den första tiden tyckte jag Oxy sög jämfört med Suben.

Iaf... för mig har just Suben varit lurigast. Ingen opioid har smugit sig på mig så mycket som Sub.

Ja kanske fast det låter skumt.. Exempelvis Mephedrone kunde man få hur olika kvalite från batcher emellan så det var inte sant alltså. Det var väldigt stora skillnader, färgen varierade också. Benzo har jag dock aldrig hört variera på kvaliten. Men har aldrig kört på det, endast prövat en gång och jag absolut hatar benzo, det finns ingen värre drog!
Tram varierar mycket, särskilt utländskt.
Så jag förstår inte varför Sub skulle vara ett undantag om alla andra droger varierar på kvalite.
(Ibland bankar folk). Aja skitsamma. Nu var det ju inte det jag var intresserad av när jag skrev mitt inlägg.

Iaf. Därför man inte uppskattar en ny opiat/ opiod endast när man bytt till en annan. Borde vara för man vet inte vad som komma skall. Man kanske är inställd på något helt annat och blir besviken helt enkelt.

När man då tagit den "nya" substansen några gånger så upptäcker man. Det här var jävligt skönt, den här är lika smärtstillande som de andra. Ungefär det här menade du också på, men säger det igen..

Undra hur slitsam denna substans är jämfört med de andra. På Tram blir jag bara efter två dagars bruk nästan lite små sjuk. Frosningar, kall svettas allt det där fast väldigt väldigt mjukt. Det känns knappt. Ingenting att jämföra med när man kört under en längre tid.
Blir alltid helt bubblig i magen av Tram som att jag är Laktos intolerant och druckit mjölk.

På Sub är jag helt lugn i magen. Blir förstoppad men två dagar efter senaste intag så skiter man igen. Fast jag har inget långvarigt Sub missbruk bakom mig heller..
Citera
2011-09-29, 11:22
  #7008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erase
Ja kanske fast det låter skumt.. Exempelvis Mephedrone kunde man få hur olika kvalite från batcher emellan så det var inte sant alltså. Det var väldigt stora skillnader, färgen varierade också. Benzo har jag dock aldrig hört variera på kvaliten. Men har aldrig kört på det, endast prövat en gång och jag absolut hatar benzo, det finns ingen värre drog!
Tram varierar mycket, särskilt utländskt.
Så jag förstår inte varför Sub skulle vara ett undantag om alla andra droger varierar på kvalite.
(Ibland bankar folk). Aja skitsamma. Nu var det ju inte det jag var intresserad av när jag skrev mitt inlägg.

Iaf. Därför man inte uppskattar en ny opiat/ opiod endast när man bytt till en annan. Borde vara för man vet inte vad som komma skall. Man kanske är inställd på något helt annat och blir besviken helt enkelt.

När man då tagit den "nya" substansen några gånger så upptäcker man. Det här var jävligt skönt, den här är lika smärtstillande som de andra. Ungefär det här menade du också på, men säger det igen..

Undra hur slitsam denna substans är jämfört med de andra. På Tram blir jag bara efter två dagars bruk nästan lite små sjuk. Frosningar, kall svettas allt det där fast väldigt väldigt mjukt. Det känns knappt. Ingenting att jämföra med när man kört under en längre tid.
Blir alltid helt bubblig i magen av Tram som att jag är Laktos intolerant och druckit mjölk.

På Sub är jag helt lugn i magen. Blir förstoppad men två dagar efter senaste intag så skiter man igen. Fast jag har inget långvarigt Sub missbruk bakom mig heller..


Du kan inte jämföra mephedrone med sub som är ett läkemedel och tillverkas av stora företag. Sen blev jag lite nyfiken på hur man bankar ett piller som ligger i blister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in