2011-06-04, 23:18
Medlem
Menar du på allvar att du ska till Frankrike för att hitta dig en kran? Jag kan garantera dig att kan du inte ordna här så kan du knappast ordna där.
Hur kommer det sig att du har svårt att ordna sub i Sverige? Vilken stad bor du i?

Edit - Tänk på att smuggling av subutex inte är milt direkt.

Bjud mig på en Frankrikesemester så ordnar jag en kran åt dig , hahaha.
Citera
2011-06-05, 06:17
Medlem
rednations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinS
Menar du på allvar att du ska till Frankrike för att hitta dig en kran? Jag kan garantera dig att kan du inte ordna här så kan du knappast ordna där.
Hur kommer det sig att du har svårt att ordna sub i Sverige? Vilken stad bor du i?

Edit - Tänk på att smuggling av subutex inte är milt direkt.

Bjud mig på en Frankrikesemester så ordnar jag en kran åt dig , hahaha.

Hehe, tyvärr var jag ironisk men det hade varit skoj :P
Har haft en bra kran men har ingen kvar längre och jag är inte lika aktiv som förr även om jag letar.
Men eventuellt får min läkare skriva ut, hon har hand om mig och mina opiat problem m.m.

jag bor i Skaraborg, ca 1½ timmes bilfärd till Göteborg.
Citera
2011-06-05, 06:41
Bannlyst
Enda skillnaden på mellan "svenska" och franska är att de franska är betydligt större vilket kan vara fördelaktigt när man krossar dem och delar upp dem i högar med 1-2mg. De svenska är så små att denna uppdelning görs betydligt besvärligare!

Sen kan det vara lättare att skjuta de små svenska då de innehåller mindre bindemedel jämfört med de franska!

Så det finns för och neckdelar med både de små och de stora!

Själv så föredrar jag de små!
Citera
2011-06-05, 12:35
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstross
Enda skillnaden på mellan "svenska" och franska är att de franska är betydligt större vilket kan vara fördelaktigt när man krossar dem och delar upp dem i högar med 1-2mg. De svenska är så små att denna uppdelning görs betydligt besvärligare!

Sen kan det vara lättare att skjuta de små svenska då de innehåller mindre bindemedel jämfört med de franska!

Så det finns för och neckdelar med både de små och de stora!

Själv så föredrar jag de små!

Hur menar du nu?

Finns ju franska som ser ut som de svenska...

Menar du att "båtarna" är de större (franska) och de svenska är då...? Buprenotexen?

Eller finns det franska jättestora Sub? Som ser ut som...?

Vet inte om det är jag som inte fattar alls nu... Men "båtarna" är ju svenska iaf, alltså de finns på de svenska Apoteken. Att de sedan inte tillverkas i Sverige är ju en annan sak. Iaf så brukar ju de svenska Apoteken ibland ta in Sub från andra länder (när det är dåligt antar jag) och så klistrar de bara över etiketten med egna etiketter.

Om du syftar på Buprenotexen som de svenska (har ingen aning om vilka som tillverkar dem) så ska de inte vara bra att skjuta sägs det. Man trodde tydligen att de var bättre att skjuta, i början... pga storleken. Sedan visade det sig att de skadar venerna mera, om det stämmer då. Har iaf en kompis som skjöt vanliga Sub (båtarna) i flera år utan problem... När han började med de små runda så försvann venerna nästan på en gång... sen förlorade han en kroppsdel =/

Men det kanske inte alls var så du menade heller...

Jag trodde iaf att TS undrade om franska smuggelsub var samma sak som de båtar vi har på Apoteket... och det är det ju.
Citera
2011-06-05, 16:59
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Ja... har för mig att jag i början kunde få en Sub att räcka i typ en vecka. Idag är det vad jag vill ta som MINST/dag. Mår inte bra när jag "bara" kan ta en B8/dag (eller ännu mindre, typ en halv), men vad ska man göra liksom =/ Mår som bäst om jag får ta runt 3 st B8/dag.

Får jag bestämma helt själv så vill jag ha 4-6 mg/dos och ta det 4-6 ggr/dag. Faktiskt så är antalet ggr/dag viktigare än dosen också... alltså jag tar hellre många små om jag får ta många ggr, ifall man måste ransonera eller nåt. Men även om jag bara tar 2 mg/gång så blir det ju 8-12 mg/dag. Den sista tiden har jag försökt hålla mig till en halv B8/dag iaf, bara hålla mig frisk liksom. Fast det blir oftast mer... hur mycket jag än försöker.

I början hade jag inte samma behov när det gäller antal ggr/dag heller ju. Bupre har aldrig suttit i speciellt länge när det gäller mig, men trots det så kunde jag förr nöja mig med att bara ta kanske 2 ggr/dag. På den tiden behövde jag inte känna av det hela tiden, som jag "måste" idag.

Svårt att få det att funka så man blir nöjd när man kommer upp i dos.

Mjo, jag känner det att fylla på nu känns meningslöst, får liksom inte ut en ny kick av det, numera håller inte en sub i 24 timmar som förr, utan i 6-10 kanske, så jag brukar köra på en riktigt stark dos, sen samma sak igen efter minst 6 timmar, men nu har det inte varit någon sub alls på minst 3 veckor.. min kran åkte in på psyket så vad ska man göra.. blir flödder och massa bärs så länge!
Citera
2011-06-05, 17:16
Bannlyst
Lollis, ni som är med o sub-programmet!

Tror ni att det kommer att vara så här länge? Nä, maxt en kort tid till då de flesta säljer sitt sub!
Citera
2011-06-05, 17:57
Bannlyst
Ni som går på sub programmet, vad får ni betala för en 2mg tablett?
Citera
2011-06-05, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ja... har för mig att jag i början kunde få en Sub att räcka i typ en vecka. Idag är det vad jag vill ta som MINST/dag. Mår inte bra när jag "bara" kan ta en B8/dag (eller ännu mindre, typ en halv), men vad ska man göra liksom =/ Mår som bäst om jag får ta runt 3 st B8/dag.

Får jag bestämma helt själv så vill jag ha 4-6 mg/dos och ta det 4-6 ggr/dag. Faktiskt så är antalet ggr/dag viktigare än dosen också... alltså jag tar hellre många små om jag får ta många ggr, ifall man måste ransonera eller nåt. Men även om jag bara tar 2 mg/gång så blir det ju 8-12 mg/dag. Den sista tiden har jag försökt hålla mig till en halv B8/dag iaf, bara hålla mig frisk liksom. Fast det blir oftast mer... hur mycket jag än försöker.

I början hade jag inte samma behov när det gäller antal ggr/dag heller ju. Bupre har aldrig suttit i speciellt länge när det gäller mig, men trots det så kunde jag förr nöja mig med att bara ta kanske 2 ggr/dag. På den tiden behövde jag inte känna av det hela tiden, som jag "måste" idag.

Svårt att få det att funka så man blir nöjd när man kommer upp i dos.

Orkade inte läsa hela ditt inlägg men det handlade väl om att du ville ha mer och mer och att du kanske blir beroende?
Citera
2011-06-05, 19:23
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstross
Orkade inte läsa hela ditt inlägg men det handlade väl om att du ville ha mer och mer och att du kanske blir beroende?

Ja, precis... var ju det vi "pratade" om... =)

Har ju gått på Sub i snart... vet inte, 3½-4 år nu, dagligen (förutom några perioder på Oxy). Så inte så konstigt att man blir beroende och går upp i dos. Det som var hela grejen...
Citera
2011-06-05, 19:32
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ja, precis... var ju det vi "pratade" om... =)

Har ju gått på Sub i snart... vet inte, 3½-4 år nu, dagligen (förutom några perioder på Oxy). Så inte så konstigt att man blir beroende och går upp i dos. Det som var hela grejen...
Du är duktig på att skapa väldigt långa inlägg :-)
Citera
2011-06-05, 20:03
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Du är duktig på att skapa väldigt långa inlägg :-)

Näe, det kan jag inte hålla med om... långa?

Det är Suben som gör det. Kan skriva tills fingrarna blöder på Sub! På Oxy vill jag däremot inte skriva ALLS! De funkar så olika på mig.
Citera
2011-06-05, 20:34
Medlem
Citat:
Näe, det kan jag inte hålla med om... långa?

Det är Suben som gör det. Kan skriva tills fingrarna blöder på Sub! På Oxy vill jag däremot inte skriva ALLS! De funkar så olika på mig.

det fungerar likadant på mig, blir så sjukt uppåt på sub att jag sover några timmar per dygn när jag går på det för det finns så mycket annat skoj att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in