Citat:
Ursprungligen postat av karlstross
Enda skillnaden på mellan "svenska" och franska är att de franska är betydligt större vilket kan vara fördelaktigt när man krossar dem och delar upp dem i högar med 1-2mg. De svenska är så små att denna uppdelning görs betydligt besvärligare!
Sen kan det vara lättare att skjuta de små svenska då de innehåller mindre bindemedel jämfört med de franska!
Så det finns för och neckdelar med både de små och de stora!
Själv så föredrar jag de små!
Hur menar du nu?
Finns ju franska som ser ut som de svenska...
Menar du att "båtarna" är de större (franska) och de svenska är då...? Buprenotexen?
Eller finns det franska jättestora Sub? Som ser ut som...?
Vet inte om det är jag som inte fattar alls nu... Men "båtarna" är ju svenska iaf, alltså de finns på de svenska Apoteken. Att de sedan inte tillverkas i Sverige är ju en annan sak. Iaf så brukar ju de svenska Apoteken ibland ta in Sub från andra länder (när det är dåligt antar jag) och så klistrar de bara över etiketten med egna etiketter.
Om du syftar på Buprenotexen som de svenska (har ingen aning om vilka som tillverkar dem) så ska de inte vara bra att skjuta sägs det. Man trodde tydligen att de var bättre att skjuta, i början... pga storleken. Sedan visade det sig att de skadar venerna mera, om det stämmer då. Har iaf en kompis som skjöt vanliga Sub (båtarna) i flera år utan problem... När han började med de små runda så försvann venerna nästan på en gång... sen förlorade han en kroppsdel =/
Men det kanske inte alls var så du menade heller...
Jag trodde iaf att TS undrade om franska smuggelsub var samma sak som de båtar vi har på Apoteket... och det är det ju.