2026-06-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Grymt ju! Personligen var jag mest torsk på Oxy/H, givetvis fanns perioder med lyrica/kratom/amfetamin/sömn tabletter etc. Om du får ha gabapentin & oxascand se till o vara försiktig så du inte blir av med dem. Just benso oavsett om folk ser oxascand som en svag benso..så får majoriteten i LARO inte ha benso om det inte är extremt speciella anledningar. Jag ser oxå cannabis som en mild drog, för det är vad det är..men sen är det klart att det finns negativa sidor av allt som är psykoaktivt. Däremot dexamfetamin som jag får för ADHD är helt ok när det kommer till LARO. Gabapentin brukar man få ha speciellt om det är somatiska sjukdomar. Z-analoger kan vissa få ha i perioder, men det är inte vanligt att man får ha det stående på recept dagligen under flera år i sträck.

Min förra LARO mottagning som var privat lät mig ha oxascand 5 mg max 4 om dagen i säkert ett halvår men sen jag kom till nya mottagningen var det nej gabapentin fick jag dock ha kvar så kämpar som fan nu för att inte börja självmedicinera min ångest med blå då får jag springa dit varje dag om det upptäcks och det funkar inte med vardagliga livet arbete osv

Gött att du har dexamfetamin har inte ADHD diagnos själv men misstänker add själv och har självmedicinerat av och till med elvanse och Attentin och det är dunder medicin.
Citera
Igår, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Min förra LARO mottagning som var privat lät mig ha oxascand 5 mg max 4 om dagen i säkert ett halvår men sen jag kom till nya mottagningen var det nej gabapentin fick jag dock ha kvar så kämpar som fan nu för att inte börja självmedicinera min ångest med blå då får jag springa dit varje dag om det upptäcks och det funkar inte med vardagliga livet arbete osv

Gött att du har dexamfetamin har inte ADHD diagnos själv men misstänker add själv och har självmedicinerat av och till med elvanse och Attentin och det är dunder medicin.

OK! Det är svårt o få behålla benson...samtidigt 20 mg oxascand kan man ju tycka man borde få behålla om det kan hålla en borta ifrån annat. Ah Elvanse o Attentin e riktigt bra om man får rätt dos..inte för lite och inte för mycket . Försök göra en utredning om du starkt misstänker det, kan rädda dig från mycket om det är så att du har det!
Citera
Idag, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
OK! Det är svårt o få behålla benson...samtidigt 20 mg oxascand kan man ju tycka man borde få behålla om det kan hålla en borta ifrån annat. Ah Elvanse o Attentin e riktigt bra om man får rätt dos..inte för lite och inte för mycket . Försök göra en utredning om du starkt misstänker det, kan rädda dig från mycket om det är så att du har det!

Vilken dos har du av elvanse? Jo det blir nog att göra en utredning så småningom ska börja gå till psykolog så, ja 20 mg oxascand är en låg dos som jag klarade mig bra på men återfaller jag i blå så lär det inte bli några smådoser så riktigt störigt att jag fått en ny läkare som fittar sig
Citera
Idag, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Vilken dos har du av elvanse? Jo det blir nog att göra en utredning så småningom ska börja gå till psykolog så, ja 20 mg oxascand är en låg dos som jag klarade mig bra på men återfaller jag i blå så lär det inte bli några smådoser så riktigt störigt att jag fått en ny läkare som fittar sig

1 x 70 mg tar direkt på morgonen fungerar dunder! Tar lite lägre doser ibland typ på helgen elr semestern. Det är väll bara o pusha för o få göra en utredning, man måste vara drogfri lite olika hur länge dock..Skiljer sig från mottagning till mottagning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in