2011-02-11, 23:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av complex
Han är inte ensam isf, tog subdebut idag och har glidit ner 7mg, 6mg ikto och 4mg alpra och några imovane, mycket skön känsla några timmar men nu normal, böljade väl vid 12 kanske.

Mvh

Själv har jag tagit ca: 2mg och jag mår helt okej.
Vilket får mig att undra, Vilka droger har du gått på tidigare? Tung heroinist eller nåt i den stilen?
Annars får jag nog tyvärr säga att ni åkt på nå scam grejer.

Annars är det väldigt konstigt! Första gången jag tog buprenorfin var temgesic, blev kraftigt påverkad av det. En kompis också, precis samma där med.

Då ska man tänka på att en Temgesic innehåller 0,4mg Buprenorfin medans en Subutex/ Subuxone innehåller upp till 8mg. (eller finns kanske starkare...?) iaf så är en sub 8mg = 20 temgesic

Det är starka grejer det rör sig om alltså.
Man blir ju lite konfunderad då när det börjar poppa upp massa användare som säger sig fått 0% effekt på 8mg sub, och på självaste debuten också. Dessutom blandat med massa diverse benso och alkohol...

Dessutom är ju gjorda för att det ska hålla i 24 timmar eller nåt också. Nu menar jag medicinskt. Att man går varje morgon och tar sin dos på en beroende mottaging/enhet eller liknande. Vet ju att det går ur snabbare om man tex injicerar. När jag subbade som värst så fick man ju knacka i sig efter det gått 5-6 timmar. Då ungefär brukade jag börja känna huvudvärk och då är det ju klart man trycker i sig en till!

Hur intog ni subben?
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-02-11 kl. 23:29.
Citera
2011-02-12, 00:02
Bannlyst
Då får jag säga att jag är officiellt hooked på subutex, det tragiska är att detta är destruktivt och väldigt dumt. Men jag har aldrig mått såhär bra som jag gör på subutex, nu kan jag gå ut och handla, vara bland människor och öht bete mig som en vanlig människa. Men sen kommer det säkert komma torka på sub och då får man sättas in på avgiftning. Nu målar jag upp vad jag hoppas inte ska ske, eller vad jag babblar egentligen. Noddar hela tiden, sorry.

MVH
Citera
2011-02-12, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Är du stålmannen?

Tänkte ifall du kanske har svaret om denna åkomma.

Det är är så att efter all sub jag dragit har jag haft lite svårt att skilja noddningarna från verkligheten. Nyss när jag åt med frukost med familjen t.ex så vilade jag ögonen några sekunder och vips kom en pirat-kypare fram och tog ordrar. Så jag skakade då lite på huvudet och då försvann han.

Väldigt obehagligt.
Någon som varit med om liknandeP
Citera
2011-02-12, 10:22
Bannlyst
Nu är jag fullt återställd ifrån gårdagen, måste uppenbarligen varit en aningen skev då jag sett kypatpirater på morgonkvisten.
Citera
2011-02-12, 11:09
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladonizz
Då får jag säga att jag är officiellt hooked på subutex, det tragiska är att detta är destruktivt och väldigt dumt. Men jag har aldrig mått såhär bra som jag gör på subutex, nu kan jag gå ut och handla, vara bland människor och öht bete mig som en vanlig människa. Men sen kommer det säkert komma torka på sub och då får man sättas in på avgiftning. Nu målar jag upp vad jag hoppas inte ska ske, eller vad jag babblar egentligen. Noddar hela tiden, sorry.

MVH

Välkommen till opiträsket, här är det varmt och mysigt! Nej men skämt åsido. Om du redan nu känner att du kommer bli torsk på det så är det verkligen värt det då? Att dra på sig ett fysiskt beroende osv menar jag. Jag rekommenderar dig att sätta upp regler för hur ofta du ska köra opi och hålla dig till dom. Själv så tar jag bupre 1-2 gånger/vecka och undviker även därför ett fysiskt beroende.
Citera
2011-02-12, 11:55
Medlem
Hjälp mig bli fucked up!

Jag har en suboxone, och det funkade inte förra och första gången... Jag blev bara trött, ögonen flimrade, men absolut inte euforisk på något sätt och vis... Inte heller spyfärdig alls... Kanske lite skön känsla efter första, kommer inte ihåg riktigt. Eller kanske inte :P

Blanda med något? Skjuta där bak? Snorta med typ sugrör? Använde sedel, i brist på annat första gången.

Tog Tramadol idag, men det bör väl inte vara något problem? Kodein var det 3 dagar sen jag tog.

Jag har de vita, svenska... och min kompis, som absolut inte är beroende

Ska jag bara skita i att försöka eftersom det inte funkade förra gången (tog sjuka doser, flera sub 8or).

Min polare har massor just nu, och jag bor i en skitstad för sub (liten håla typ) och det finns sällan tillgång - så jag vill att det ska funka och sen köpa massor!

Bilder på dom, baksidan på den jag fotade är lite skadad + att det var svårt att få en bra bild med min kamera på svärdet/korset:

http://img25.imageshack.us/i/img0221po.jpg/
http://img573.imageshack.us/i/img0223k.jpg/

ADD: Tar kodein eller tramadol dagligen, gjort i typ 3-4 månader. Doser runt 400-500mg / dag. Om jag inte har, så kan jag ta typ 50-150mg och vara lugn på det i flera dar. Så rätt bra på att gå ner i doser. Även Diazepam beroende just nu, tagit 2 veckor irad. Ska sluta så jag inte blir fysiskt beroende på det med.
Senast redigerad av scoobydude 2011-02-12 kl. 11:58.
Citera
2011-02-12, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Välkommen till opiträsket, här är det varmt och mysigt! Nej men skämt åsido. Om du redan nu känner att du kommer bli torsk på det så är det verkligen värt det då? Att dra på sig ett fysiskt beroende osv menar jag. Jag rekommenderar dig att sätta upp regler för hur ofta du ska köra opi och hålla dig till dom. Själv så tar jag bupre 1-2 gånger/vecka och undviker även därför ett fysiskt beroende.

Tack för din omtanke, nej jag har lagt redan upp en regel och den är hård. Nodda en gång i månaden räcker. Så jag har nu alla mina sub8 här som jag ska sälja om ett par timmar. Vill inte hamna i opiträsket, för jag vet att jag kommer bli uppäten levande.

MVH
Citera
2011-02-12, 14:03
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Själv har jag tagit ca: 2mg och jag mår helt okej.
Vilket får mig att undra, Vilka droger har du gått på tidigare? Tung heroinist eller nåt i den stilen?
Annars får jag nog tyvärr säga att ni åkt på nå scam grejer.

Annars är det väldigt konstigt! Första gången jag tog buprenorfin var temgesic, blev kraftigt påverkad av det. En kompis också, precis samma där med.

Hur intog ni subben?

Tja,

Ang subintaget, Snortade hälften(ja, kan snorta rätt), resten sublingualt. Ska inte förneka att effekten satt i hela dagen och jag mådde mycket fint men peaken(som va superb) va på några timmar. Har inget tyngre bruk bakom mig alls, tram och kodein lite då och då som självmedicinering och inga monsterdoser. Hade nyss fått benson som slant ner också så ingen jättetolerans där heller. Dumt nog så va gårdagens bensointag högre än på mycket länge, dumt i mix med subben helt klart. Har ingen förklaring till varför det blev som det blev, fake va det inte, klassiska Sub8'or i blister och kände ju ändå av effekten mycket väl.

Mvh

Edit: Vill minnas att imovanen suddade ut mycket av subeffekten, vart mycket påtagligt efter intaget.
Senast redigerad av complex 2011-02-12 kl. 14:06.
Citera
2011-02-13, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzmannen
gg
Ber om ursäkt för åvanstående inlägg. Jag var tvungen att ändra det på grund av att det var en lite för detaljerad historia av vad som hände efter 48timmars benzoknaprande och subsnortande.
Senast redigerad av Jazzmannen 2011-02-13 kl. 13:15.
Citera
2011-02-13, 16:33
Medlem
sjuklingens avatar
Hur länge håller effekterna i om man tar ca. 1mg subutex IV?
Citera
2011-02-14, 13:36
Medlem
M0ntanas avatar
Sitter och lyssnar på
http://open.spotify.com/track/6AqNpQbWeNdjcpFP4WTvWR

Tog nyss en lina av min nyinköpta sub. har bara gått 7 dagar sedan sist men jag vill inte vara utan längre. Finns ingen bättre älskarinna än Opioider. <3
Citera
2011-02-14, 21:49
Medlem
daggeulricHs avatar
Någon mer än jag som brukar börja skaka på sub efter man dragit några linor? Ligger alltså och hackar tänder och skakar oavbrutet i hela kroppen. Det är inte jobbigt på något sätt dock, och brukar lägga sig efter en stund.

Någon som vet vad det kan bero på och brukar vara med om det?

Kram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in