Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
ja precis, i början räckte en 8a sub i några veckor..stört, men nu håller den inte länge alls, max 2 dagar, har ju break då och då också
Ja... har för mig att jag i början kunde få en Sub att räcka i typ en vecka. Idag är det vad jag vill ta som MINST/dag. Mår inte bra när jag "bara" kan ta en B8/dag (eller ännu mindre, typ en halv), men vad ska man göra liksom =/ Mår som bäst om jag får ta runt 3 st B8/dag.
Får jag bestämma helt själv så vill jag ha 4-6 mg/dos och ta det 4-6 ggr/dag. Faktiskt så är antalet ggr/dag viktigare än dosen också... alltså jag tar hellre många små om jag får ta många ggr, ifall man måste ransonera eller nåt. Men även om jag bara tar 2 mg/gång så blir det ju 8-12 mg/dag. Den sista tiden har jag försökt hålla mig till en halv B8/dag iaf, bara hålla mig frisk liksom. Fast det blir oftast mer... hur mycket jag än försöker.
I början hade jag inte samma behov när det gäller antal ggr/dag heller ju. Bupre har aldrig suttit i speciellt länge när det gäller mig, men trots det så kunde jag förr nöja mig med att bara ta kanske 2 ggr/dag. På den tiden behövde jag inte känna av det hela tiden, som jag "måste" idag.
Svårt att få det att funka så man blir nöjd när man kommer upp i dos.