2015-06-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twisterella
Någon här som tar Sub en gång i veckan ungefär och har klarat att hålla sig till det under en längre period? Jag brukar ta ca 1-2 gånger i månaden, men det skulle vara så jävla skönt att ha något att se fram emot under arbetsveckan eftersom jag i princip inte orkar ha något liv p.g.a. jobbet. Jag tog Sub både fredag och lördag förra veckan (8mg sammanlagt) och är så sjukt sugen på att ta ikväll igen, men jag vet inte om det är en sån bra idé att börja göra så?

Ingen bra idé! Jag sitter här och vill bara bli av med mitt beroende. Började precis som du. Köper mitt illegalt och klarar nu inte av vardagen utan det. Jag kan inte ha kul utan det. Mitt liv håller på att rasa samman. Till alla er som brukar detta. Snälla sluta när det väl går. Jag hatar denna skiten, samtidigt som jag älskar det. Ska göra ett stort försök snart att sluta!
Citera
2015-06-06, 05:14
Medlem
Malrs avatar
Så jag gick på N-Etylbufedron i ungefär 1,5 dygn, en centralstimulant som gör mig orimligt kåt av till synes vardagliga saker, samtidigt som jag helt skitit i mat och seriöst struntat i att sköta vätskeintaget. Problemet med det är ju att jag taqit bup, en substans som jag inte tar speciellt ofta men som jag gillar trots dess tendens att komma tillsammans med ett illamående som kan karaktäriseras som allt ifrån "ligger jag hyfsat stilla spyr jag inte, kanske" till "det spelar ingen roll att hivar upp sura gäspningar våldsamt, jag är fast besluten att ge det yttersta tills inälvor till slut följer" och nu mår jag ganska bra förutom om att jag är fruktansvärt törstig och har halsbränna men dricker jag kickstartar jag illamåendet igen och halsbrännan förvärras bara. Det är sjukt jobbigt, kan i princip bara gurgla med lite vatten för att lindra halsbrännan, väta munnen och sedan en hägring av att vara tillfredsställd på den fronten. Var tvungen att köra en rövpanna Atarax för att försöka dämpa min överdrivna opiatklåda som annars slutar i att jag kliar sönder mitt ansikte. Tog också dels för att det även brukar kunna ge lite, kanske inbillad hjälp med illamående i brist på Postafen.

Alltså är det något jag kan göra dryckesvägen? Hade lavemang fungerat hade jag fan övervägt det, haha! Dricker jag inte känner jag mig riktigt torr i käften med en hals som känns sprucken sjöbotten efter allvarlig torrperiod och halsen syrlig och jävlig.

Fan, vatten är så sinnessjukt jävla gott just nu men jag får nöja med att spotta ur efter jag gurglat eftersom det känns vidrigt att behöva kasta upp den ljuva vätska jag precis druckit. Som att turrjucka en kåt tonåring, det är i princip bara elakt, jävla tease!
Citera
2015-06-06, 07:29
Medlem
Findmucks avatar
Kommer med ett ytterligare fenomen jag upplever på Subutex: när jag noddar tungt/länge och vaknar till och blinkar med ögonen ser jag som svarta ådror. Som om jag hade blodsprängda ögon och jag ser ådrorna i ögat. Fattar ni? Detta känns inte helt normalt men det gör inte ont eller så, är bara lite obehagligt. Någon som har en aning om vad det är, om det är normalt, vad det beror på? Personligen tror jag det beror på någon slags syrebrist... Är ju allmänt känt att andningen saktas ned väldigt mycket när man noddar.

EDIT:
Lägger till ett svar till en användare. Det är ganska långt och möjligen lite luddigt på vissa ställen, skyller på att jag var rätt trött.

Citat:
Någon här som tar Sub en gång i veckan ungefär och har klarat att hålla sig till det under en längre period? Jag brukar ta ca 1-2 gånger i månaden, men det skulle vara så jävla skönt att ha något att se fram emot under arbetsveckan eftersom jag i princip inte orkar ha något liv p.g.a. jobbet. Jag tog Sub både fredag och lördag förra veckan (8mg sammanlagt) och är så sjukt sugen på att ta ikväll igen, men jag vet inte om det är en sån bra idé att börja göra så?

Jag har kört det här systemet med att köra Sub en gång i veckan i nästan ett år nu. Det har gått ganska bra, har aldrig fuskat och alltid hållit schemat. Dock vet jag att Suben liksom andra opioider är förrädisk, beroendet smyger sig på utan att man märker eller tänker på det. Det kan kännas bra och rätt till en början, men snart så känner du att du vill "fuska" och ta en lina en vanlig tisdag. Man börjar hitta på ursäkter och till slut sitter man där med ett tungt beroende som är jävligt svårt att bli av med. För de flesta är det omöjligt att hålla ett sånt här system en längre period utan att det går åt helvete.

Vad gör du om en tragisk olycka drabbar din familj eller du får ett otroligt bakslag i ditt liv? Jag vet inte. Möjligen har du en karta Subutex där hemma. Möjligen tycker du att du förtjänar en lina.. och en till, och ytterligare en till. And so on. Du har nu helt plötsligt brytit ditt system och risken att du hamnar i ett beroende är extremt stor. Suben får dig ju att må bra, bedöva dina känslor, slippa tänka på det där jobbiga. En skyddande ängel helt enkelt.

Tänk två gånger innan du ger dig in på något dylikt, Suben är jävligt härlig som vän (kontrollerat bruk utan särskild tolerans) men också jävligt hemsk som fiende (missbruk, beroende och AT). Ett tips är att läsa denna väldigt relevanta tråden: (FB) Klarar någon att hålla sig till att ta Subutex en gång i veckan??

Hur kommer det gå för mig kanske du eller någon annan undrar, jag som ju faktiskt kör ett sånt här system. Jag vet inte. Älskar Subutex och så länge jag kan hålla mig till en gång i veckan så finns det inga problem. Jag vill påstå att jag har en stark disciplin för just Suben, har respekt för den och förstår vad den är kapabel till. Men vem vet, en dag kanske jag sitter där som heroinist med sprutan i armen. Det vet man inte. Allt jag vet är att jag älskar Sub och än så länge sitter jag inte i skiten.
Senast redigerad av Findmuck 2015-06-06 kl. 08:07.
Citera
2015-06-06, 17:41
Medlem
twisterellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theqvist1
Ingen bra idé! Jag sitter här och vill bara bli av med mitt beroende. Började precis som du. Köper mitt illegalt och klarar nu inte av vardagen utan det. Jag kan inte ha kul utan det. Mitt liv håller på att rasa samman. Till alla er som brukar detta. Snälla sluta när det väl går. Jag hatar denna skiten, samtidigt som jag älskar det. Ska göra ett stort försök snart att sluta!

Fan vad jobbigt, hoppas verkligen att du lyckas sluta! Jag förstår ju egentligen att det inte är någon bra idé, men känner mig rätt säker på att jag inte skulle fastna i ett beroende om jag verkligen bestämmer mig för att bara ta en viss dos en gång i veckan. Dock verkar ju de flesta som tar Sub relativt ofta bli beroende förr eller senare efter vad jag har läst i alla fall, så det är väl ganska dumt att tänka att jag skulle vara en av de få som klarar det. Jag tog inget igår i alla fall, men idag hade jag en hemsk ångest på eftermiddagen, så det fick bli 1mg och 1mg Xanor för att få bort det värsta bara. Jag får se hur jag gör nästa helg.

Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
EDIT:
Lägger till ett svar till en användare. Det är ganska långt och möjligen lite luddigt på vissa ställen, skyller på att jag var rätt trött.

Jag har kört det här systemet med att köra Sub en gång i veckan i nästan ett år nu. Det har gått ganska bra, har aldrig fuskat och alltid hållit schemat. Dock vet jag att Suben liksom andra opioider är förrädisk, beroendet smyger sig på utan att man märker eller tänker på det. Det kan kännas bra och rätt till en början, men snart så känner du att du vill "fuska" och ta en lina en vanlig tisdag. Man börjar hitta på ursäkter och till slut sitter man där med ett tungt beroende som är jävligt svårt att bli av med. För de flesta är det omöjligt att hålla ett sånt här system en längre period utan att det går åt helvete.

Vad gör du om en tragisk olycka drabbar din familj eller du får ett otroligt bakslag i ditt liv? Jag vet inte. Möjligen har du en karta Subutex där hemma. Möjligen tycker du att du förtjänar en lina.. och en till, och ytterligare en till. And so on. Du har nu helt plötsligt brytit ditt system och risken att du hamnar i ett beroende är extremt stor. Suben får dig ju att må bra, bedöva dina känslor, slippa tänka på det där jobbiga. En skyddande ängel helt enkelt.

Tänk två gånger innan du ger dig in på något dylikt, Suben är jävligt härlig som vän (kontrollerat bruk utan särskild tolerans) men också jävligt hemsk som fiende (missbruk, beroende och AT). Ett tips är att läsa denna väldigt relevanta tråden: (FB) Klarar någon att hålla sig till att ta Subutex en gång i veckan??

Hur kommer det gå för mig kanske du eller någon annan undrar, jag som ju faktiskt kör ett sånt här system. Jag vet inte. Älskar Subutex och så länge jag kan hålla mig till en gång i veckan så finns det inga problem. Jag vill påstå att jag har en stark disciplin för just Suben, har respekt för den och förstår vad den är kapabel till. Men vem vet, en dag kanske jag sitter där som heroinist med sprutan i armen. Det vet man inte. Allt jag vet är att jag älskar Sub och än så länge sitter jag inte i skiten.

Tack för ett bra svar och bra gjort av dig att ha lyckats hålla ditt schema så länge! Jag blev lite avskräckt av att läsa i den tråden, men känner precis som du att jag har bra disciplin när det gäller Sub och hoppas att det inte är någonting jag inbillar mig bara. Har inget direkt sug i veckorna när jag jobbar heller, är alldeles för trött när jag kommer hem för att orka tänka på det nästan. Därför har jag svårt att tänka mig att jag skulle börja fuska och ta det mitt i veckan, men det kan jag ju inte veta säkert såklart.

Sub är verkligen den perfekta drogen för mig eftersom den funkar till allt. Om jag bara vill få bort ångest så gör jag som idag och tar en liten dos tillsammans med Xanor, om jag vill bli mer social och orka ta tag i saker tar jag en lite större dos både Sub och Xanor och om jag vill sitta hemma ensam, må jävligt bra och nodda boostar jag även med Lyrica. Därför vill jag så gärna att det här ska funka så helgerna skulle kunna kännas lite bättre, för nu sitter jag mest bara hemma och har ångest inför kommande arbetsvecka.
Citera
2015-06-07, 04:28
Medlem
bilens avatar
Citat:
Fan vad jobbigt, hoppas verkligen att du lyckas sluta! Jag förstår ju egentligen att det inte är någon bra idé, men känner mig rätt säker på att jag inte skulle fastna i ett beroende om jag verkligen bestämmer mig för att bara ta en viss dos en gång i veckan. Dock verkar ju de flesta som tar Sub relativt ofta bli beroende förr eller senare efter vad jag har läst i alla fall, så det är väl ganska dumt att tänka att jag skulle vara en av de få som klarar det. Jag tog inget igår i alla fall, men idag hade jag en hemsk ångest på eftermiddagen, så det fick bli 1mg och 1mg Xanor för att få bort det värsta bara. Jag får se hur jag gör nästa helg.

Tack för ett bra svar och bra gjort av dig att ha lyckats hålla ditt schema så länge! Jag blev lite avskräckt av att läsa i den tråden, men känner precis som du att jag har bra disciplin när det gäller Sub och hoppas att det inte är någonting jag inbillar mig bara. Har inget direkt sug i veckorna när jag jobbar heller, är alldeles för trött när jag kommer hem för att orka tänka på det nästan. Därför har jag svårt att tänka mig att jag skulle börja fuska och ta det mitt i veckan, men det kan jag ju inte veta säkert såklart.

Sub är verkligen den perfekta drogen för mig eftersom den funkar till allt. Om jag bara vill få bort ångest så gör jag som idag och tar en liten dos tillsammans med Xanor, om jag vill bli mer social och orka ta tag i saker tar jag en lite större dos både Sub och Xanor och om jag vill sitta hemma ensam, må jävligt bra och nodda boostar jag även med Lyrica. Därför vill jag så gärna att det här ska funka så helgerna skulle kunna kännas lite bättre, för nu sitter jag mest bara hemma och har ångest inför kommande arbetsvecka.

Lyssna riktigt noga nu: Jag tänkte precis som du, jag var SÅ JÄVLA SÄKER på att jag aldrig i helvete skulle bli beroende. Att jag aldrig skulle låta mig själv låta det gå så långt. Antar att dom flesta tänker så. Men jag tycker att jag skulle klara det mycket bättre än alla andra. Men nu sitter jag här efter 2.5 års bruk. 3 månader fri och fastade igen för ca 6 månader sen och är beroende igen

Iof gick det kanske inte till exakt som för andra utan jag ser mig själv som att jag blev "lurad" av subben, men något liknande kan kanske hända dig, man vet aldrig vad som kan hända. Jag blev lurad såhär: Jag tog hela tiden uppehåll på 2-3 dagar för att se till så att jag inte var beroende. efter ett tag hade jag nämligen börjat ta nästan varje dag. Hade läst att abstinensen startar dagen efter eller möjligtvis en dag senare. Men när jag väl var tvungen att sluta så upptäckte jag att jag mådde ej dåligt dom första 3 dagarna men FJÄRDE! då jävlar. Dock klarade jag ATn ganska lindrigt men antar att det redan var försent för min hjärna, (opiater ändrar din hjärna så att den känner att den behöver opiater lika mycket som mat, sömn, sex) för jag började igen direkt efter utlandsresan som var anledningen till att jag slutade där i början.

Detta tips fick jag också väldigt tidigt: Sluta nu medans du kan. Men jag vet redan att du inte kommer lyssna, och du kommer också komma dit alla andra kommer någon dag frågan är bara hur lång tid det kommer ta. Men vad vet jag, du får väldigt gärna "prove me wrong".
Citera
2015-06-07, 14:33
Medlem
Devilrys avatar
Citat:
Väldigt nyktert skrivet! Var exakt därför jag trillade dit på heltid ett tag, men som tur var tog jag mig i kragen efter några månader. Blir ju meningslöst att gå på sub regebundet efter ett tag ändå.
Citera
2015-06-09, 11:42
Medlem
limE86s avatar
Idag ska jag blanda 2 mg Buprenorfin med 225 mg Lyrica Alla säger att det är en jättebra kombo, så jag lääääängtar till sen idag
Citera
2015-06-09, 21:24
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Idag ska jag blanda 2 mg Buprenorfin med 225 mg Lyrica Alla säger att det är en jättebra kombo, så jag lääääängtar till sen idag

Nå, var det härligt? Låter som en härlig kombo iaf!
Citera
2015-06-10, 22:27
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:

.
Man tappar respekten fort. Snart är det semester och då är risken stor att det är happy hour för ofta.

Vet man att man ska jobba i veckorna eller liknande rör man inte skiten. Har man inget att göra nästa dag slutar det oftast med att man krossar tabletter.
Så fort det är en röd dag kommer skiten fram för man är ju ledig då.

Hur ofta tänker man på sub varje dag?
Citera
2015-06-10, 22:53
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Nå, var det härligt? Låter som en härlig kombo iaf!

Ja det var en bra kombo men jag fegade lite med doseringen. Nästa gång blir det 600 mg Lyrica och 2 mg sub
Citera
2015-06-10, 23:14
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Man tappar respekten fort. Snart är det semester och då är risken stor att det är happy hour för ofta.

Vet man att man ska jobba i veckorna eller liknande rör man inte skiten. Har man inget att göra nästa dag slutar det oftast med att man krossar tabletter.
Så fort det är en röd dag kommer skiten fram för man är ju ledig då.

Hur ofta tänker man på sub varje dag?

Håller med om att man tappar respekten helt klart. Man ser det inte riktigt som en hemsk, farlig drog som kan förstöra ens liv utan något milt. Typ som att ta några öl en ledig dag? "Det är ju inte heroin direkt".

Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Ja det var en bra kombo men jag fegade lite med doseringen. Nästa gång blir det 600 mg Lyrica och 2 mg sub

Härligt! Du kände inte av något med andningen? Tänker på risken för andningsdepp.
Citera
2015-06-11, 02:10
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Håller med om att man tappar respekten helt klart. Man ser det inte riktigt som en hemsk, farlig drog som kan förstöra ens liv utan något milt. Typ som att ta några öl en ledig dag? "Det är ju inte heroin direkt".

Härligt! Du kände inte av något med andningen? Tänker på risken för andningsdepp.

Nä inga problem med andningen. Joda jag vet om risken, men jag har tolerans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in