2011-09-11, 16:27
Medlem
abccbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
Lungt att blanda lite temgesic med en öl eller två? handlar bara om ca 0.3mg tem.

Ja, men håll dig till det och drick inte mer. Man bör inte blanda opioider och alkohol överhuvudtaget!
Citera
2011-09-11, 17:42
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
Är det korkat att fylla på efter 2-3 timmar om man vill ha ut så mycket rus som möjligt? Alltså att det är mycket bättre att ta hela dosen på en gång?

Tacksam för svar.
Så gjorde alltid jag. Speciellt eftersom att första timmen alltid var ett rus för sig för mig, det "riktiga" ruset kom först efter det, och det var då jag kände att jag tagit för lite eller för mycket.
Jag väntade oftast 3-4 timmar åtminstone.
Citera
2011-09-11, 17:58
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingJacob
Ingen som vet?

upp till 5 dagar max eftersom det är så liten mängd vi pratar om.
har man gått på typ 2 stycken i några månader sitter det i längre 10 dagar, 2 veckor kanske.
hoppas jag var till någon hjälp.
Mvh
Citera
2011-09-11, 22:18
Medlem
Ska lämna urin och blodprov imorgon, dock pga en helt annan anledning än drogmissbruk. Kommer dom kolla efter bupre i testerna eller är det bara det som dom letar efter som kommer kollas upp?
Är pga en könssjukdom jag ska testa mig

Kanske ska formulera mig bättre, kommer dom se drogerna som finns i mitt blod eller måste dom göra ett speciellt test för detta? Finns inga misstankar hos läkarna om drogbruk.
Citera
2011-09-11, 23:04
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Ska lämna urin och blodprov imorgon, dock pga en helt annan anledning än drogmissbruk. Kommer dom kolla efter bupre i testerna eller är det bara det som dom letar efter som kommer kollas upp?
Är pga en könssjukdom jag ska testa mig

Kanske ska formulera mig bättre, kommer dom se drogerna som finns i mitt blod eller måste dom göra ett speciellt test för detta? Finns inga misstankar hos läkarna om drogbruk.
Nej, nej, nej....denna fråga har tagits upp tusentals gånger, endast vid drogtest kollas droger upp!
Citera
2011-09-11, 23:29
Medlem
Kronoparks hunds avatar
noob fråga. tog en lite lite igår, vet inte alls exakt hur mycket men det var väldigt lite.

ska lämna piss prov nu i veckan någon gång vet inte riktigt när och undrar hur länge det sitter i och om ens sub syns på vanliga stickor?
Citera
2011-09-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Nej, nej, nej....denna fråga har tagits upp tusentals gånger, endast vid drogtest kollas droger upp!

okej visste det innerst inne men ville dubbelkolla ändå=)

tack för svar
Citera
2011-09-12, 02:04
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronoparks hund
noob fråga. tog en lite lite igår, vet inte alls exakt hur mycket men det var väldigt lite.

ska lämna piss prov nu i veckan någon gång vet inte riktigt när och undrar hur länge det sitter i och om ens sub syns på vanliga stickor?
Har du otur sitter det i.

Sub kan synas på stickor beroende på sort.
Citera
2011-09-12, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pcal
Snorta är det som gäller. Väldigt dålig biotillgänglighet i magen. Antar att rövpanna funkar bra också, men varför liksom.

Antihistaminer hjälper mot illamåendet och klådan. Finns receptfritt på apoteket, t ex Postafen. Dock nyttigt att veta hur de effekterna tar sig form, kan jag känna. Även om du mår illa och spyr så kommer det kännas ganska gött överlag.

Själv har jag fixat Sub för första gången på typ ett halvår. Eller Buprenotex var det jag fick tag på. Inte hunnit köra det än. Väldigt mixade känslor inför drogen, men suget efter opiater blev för stort, framförallt när jag inte har någon sysselsättning på dagarna.

Ja precis, men då blir det näsan då

Kliandet brukar jag bara tycka är mysigt.
¨
Illamåendet brukar faktiskt inte heller vara så farligt eftersom jag bara lägger mig på rygg när det sker och så försvinner det alltid. Dock är det ju på Tram, Sub är väl antagligen kraftigare så vet inte riktigt hur jag reagerar på det.
Har förövrigt aldrig spytt på Tram på doser över 500mg då har jag tagit det flera gånger också. Så jag har en liten aning om att jag nog inte kommer spy på Sub heller.

Haha exakt samma för mig. Är för tillfället arbetslös så vart lite sugen på att chilla lite med något
Citera
2011-09-12, 18:16
Medlem
FaNirs avatar
nyss slagit i mig en 8a efter att varit utan i över 30 timmar, det är en sån skön känsla när avtändningen bara flyger iväg!
Även fast 30 timmar utan subutex inte är mycket, jag hade börjat bli lite små dålig men det är alltid lika skönt när man får i sig en dos efter att har börjat bli lite krasslig!

Förövrigt har jag köpt 120mg dolcontin idag.
hur länge ska jag vänta efter sista sub intaget innan jag kan skjuta i mig 120mg dolc och få hyffsad effekt av det?
värt att nämnas är att jag aldrig tagit just dolcontin och har inte så bra koll på dosering osv.
men eftersom jag lär ha fått rätt hög opiat/opioid tolerans av suben när jag vanligtvis går på 2st 8or om dagen så tror jag inte 120mg dolc ska vara någon fara.
visst är dolcontin rent morfin eller hur är det?
Citera
2011-09-12, 18:22
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
nyss slagit i mig en 8a efter att varit utan i över 30 timmar, det är en sån skön känsla när avtändningen bara flyger iväg!
Även fast 30 timmar utan subutex inte är mycket, jag hade börjat bli lite små dålig men det är alltid lika skönt när man får i sig en dos efter att har börjat bli lite krasslig!

Förövrigt har jag köpt 120mg dolcontin idag.
hur länge ska jag vänta efter sista sub intaget innan jag kan skjuta i mig 120mg dolc och få hyffsad effekt av det?
värt att nämnas är att jag aldrig tagit just dolcontin och har inte så bra koll på dosering osv.
men eftersom jag lär ha fått rätt hög opiat/opioid tolerans av suben när jag vanligtvis går på 2st 8or om dagen så tror jag inte 120mg dolc ska vara någon fara.
visst är dolcontin rent morfin eller hur är det?
Jag hade väntat minst 72 timmar iaf. Sen om det är det minsta du kan vänta eller om du ska vänta längre har jag ingen aning om, det var 72 timmar jag behövde för att kunna dra i mig andra opioider efter subintag. Individuellt like everything else.

Och ja, dolcontin är morfin.
Citera
2011-09-12, 19:55
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hymnx
Jag hade väntat minst 72 timmar iaf. Sen om det är det minsta du kan vänta eller om du ska vänta längre har jag ingen aning om, det var 72 timmar jag behövde för att kunna dra i mig andra opioider efter subintag. Individuellt like everything else.

Och ja, dolcontin är morfin.

Tack för svaret!
Jag klarar mig inte i 72 timmar utan subutex så jag säljer nog iväg dolcarna istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in