2007-10-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Hur skiljer sig ruset ungefär mellan 1mg subutex under tungan/i näsan jämfört med 1ml temegesic in i armen?

Kan man sova på sub? Eller blir det mest noddningar?

Enligt fass bör man akta sig för sub om man har astma, några invändningar?
1mg borde väl anses tämligen harmlöst?

Endast testat en gång innan och då kanske 0.2mg och blev riktigt jävla låg och euforisk, men annars inte så mycket, men eftersom jag fick så bra "svar" på så liten dos, ska man börja med 0.5mg när man köper sig en 8a? Vill inte börja spy och jävlas.

/Fordie

Skiljer egentligen inte så mycket oavsett i näsan eller under tungan. Slår på lite snabbare i näsan kanske och möjligen lite tyngre. Har aldrig kört rakt in i blodomloppet så där har jag ingen åsikt.

Jag tycker det går bra att sova på sub, har iof bara testat efter ett par timmar men aldrig märkt av några större problem.

Ang. astma o sub har jag ingen aning.

Om 0,2 funkade fint skulle jag undvika högre doseringar än 0,5-0,7 nånstans. 1 mg som jag körde första gången (med opioidvana) är rätt mycket för nån som har låg tolerans. Åkte själv på lite illamående men det gav sig efter ett tag. Efter det har jag legat på mellan 1-2 mg de få gånger jag brukar subban.
Citera
2007-10-24, 13:06
Medlem
Fordies avatar
Hur går tung indica ihop med sub?

Och varför finns det inte en enda positiv sub-rapport? HAHA

/Fordie
Citera
2007-10-24, 15:13
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emdeemaa
Jag är mycket inspirerad av ditt sätt att använda subutex med ett uppehåll på 6 dagar mellan tillfällena, just för att det uppenbarligen fungerar. Har aldrig tidigare prövat någon opiod, men när jag i framtiden får stadig tillgång till detta så vill jag köra på samma schema.

Det jag undrar över är följande:
- När du kör 2 mg(?) buprenorfin på fredag morgon, håller det sig över hela dagen med jämn effekt? Hur länge håller ruset sig, mer exakt?

- Om man istället kör på heroin. Går detta att genomföra på samma sätt och med lika lång effekt?

- Har du någon annan opiod som också kan snortas att rekommendera för detta ändamål?
De första 8 h eller något sånt är väl som starkast men visst håller ruset i sig hela dagen... Man kan dessutom boosta det med exempelvis benso eller tramadol då det börjar lägga sig, att göra så funkar för mig så sent som 24 h efter intaget!

Andra opioider varar dock inte lika länge som buprenorfin, om du tar heroin måste du fylla på med jämna mellanrum för att få ett rus som håller i sig... Men du behöver inte nödvändigtvis fylla på med just heroin, andra downers håller också igång ett heroinrus ett bra tag...

Tja, heroin går åtminstone att snorta... Tramadol också, men det är fruktansvärt äckligt... Morfin är inget vidare att snorta då det är i Dolcontin 10 mg-form (enda formen som jag testat) men jag kan tänka mig att det finns andra morfinpiller som är mer snortvänliga (Morfin Meda)... De flesta opioider som inte är depotpiller går väl egentligen ganska bra att krossa och snorta??
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Hur går tung indica ihop med sub?

Och varför finns det inte en enda positiv sub-rapport? HAHA

/Fordie
Min tripprapport som jag skrev då jag testade sub för första gången 2005 var ju positiv!

Annars fungerar sub i min mening fint ihop med cannabis om man vill lägga till en ny dimension då man noddar...
Citera
2007-10-24, 19:23
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Min tripprapport som jag skrev då jag testade sub för första gången 2005 var ju positiv!

Annars fungerar sub i min mening fint ihop med cannabis om man vill lägga till en ny dimension då man noddar...

Aah, men det var så mycket andra droger inblandade också

Okej, perfekt. Tack. Då vet jag!

/Fordie
Citera
2007-10-24, 23:45
Medlem
Fordies avatar
Ok.. Då var man nånstans på jorden med en jack daniels, 2,5 svart och en blixt B8

Men.. Vågar jag ta? Inatt vaknade jag av att jag drunknade i sömnen, kunde knappt andas på en timme och när jag försökte somna om så glömde hjärnan flera gånger bort att andas, feett läskigt.. Aldrig varit med om förr.
Vad händer om det blir såhär på sub? Tvärdöd direkt eller? :P

Tänkte ta en 0.5a och sitta vaken till max 2-3 sen sova, lugnt eller?
Tänkte blanda med lite svart också.. Dock ej någon alkohol, den får vänta tills imorgon

Tacksam för svar!

/Fordie
Citera
2007-10-27, 09:01
Bannlyst
Om jag körde på kodein igår, vad tror ni händer om ja drar mig en snok subutex nu?
Citera
2007-10-27, 13:54
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Om jag körde på kodein igår, vad tror ni händer om ja drar mig en snok subutex nu?

Jag har aldrig märkt av det där... Att det ena slår ut det andra hit & dit. Vet inte varför. Jag kan äta 10 Citodon (300 mg Kodein) & sedan Sub.... samma dag. Går hur bra som helst för mig.
Citera
2007-10-27, 14:00
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre

Ingenting. Subben borde slå ut resterna av kodeinruset, om någonting.
Citera
2007-10-27, 14:51
Bannlyst
Tänkte fråga om det är skadligt för hjärtat allvarligt att ta sig en lina sub efter har varit vaken hela kvällen fast med endå bara 4 linor ca 0,3g men det var fart på grejjerna jaja åter till frågan, är det skadligare att tjacka och ea samtidigt än att vara tjackad och sedan ta en lina sub?
Citera
2007-10-27, 17:30
Medlem
Subutex, hur? hjälp.

Hur tusan ska man göra för att få tag i Subutex/Metadon? finns det något ställe i t.ex. Sthlm som man kan besöka där det säljs droger? plattan eller vad heter det? isf vart? bor inte i Sthlm och kan inget om stan. :P Finns det någon sida där man kan köpa subutex/metadon?
är sub/metadon vanligt att hitta ute på gatan?

Snälla admin/mod ta inte bort denna tråd, jag är endast ute efter att någon ska skriva ett område i Sthlm där jag kan få tag på detta, eller någon annan stad.

Hur stor dos ska man ta av metadon och Sub? första gången? har dock hög tolerans på tramadol, hur ofta kan man ta sub och endå få ett bra rus? är sub mycket bättre än tramadol? är det smartare att fixa metadon istället?

Många frågor men ja vill va på den säkra sidan innan man "ger" bort sitt liv till drogerna helt, tar förvrigt 2g tram per dag, klarar mig inte utan det börjar gråta typ;S är det farligt att ta så mycke? vad slits i kroppen?

Jag har förövrigt skitont i mina leder i kroppen på dina ben och min vänsta arm, kan knappt gå i en trappa, as skumt. :S

Kan någon beskriva sub/metadon i jämförelse med tramadol, är tramadol ett skämt i jämförelse?

Åter igen snälla låt denna tråden vara kvar, vill bara att någon ska säga ett ställe där jag kan få tag i sub eller metadon. på en irl plats i t.ex. Sthlm eller någon annan stad.

Är sub/metadon särskill farligt?

Blir jätte tacksam för svar.

Skriver säkert lite konstigt men har tagit diverse droger, 2g tramadol och mycket benso citodon, osv..
Citera
2007-10-27, 17:32
Medlem
mqas avatar
Att ta 2 gram tramadol är farligt på grund av kramprisken.

Angående sub, börja med att läsa FAQ.
Subruset är mer intensivt än vad tramadolruset är.
Citera
2007-10-27, 17:32
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stan Ford
jag har förövrigt skitont i mina leder i kroppen på dina ben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto