2011-03-11, 02:48
Medlem
Ann.O.Nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Enligt mina erfarenheter så bör du få en helt okej effekt av dina dolcontin efter 48 timmar. Men om du har tålamod så vänta hellre 3 dygn för att vara på den säkra sidan.

Så som jag uppfattat det så är dom gul/orange i USA och på många andra ställen och här i norden är dom vita.
Okej!
Då förstår jag varför den var vit!

Kanske rent av sparar Dolcontinet i någon vecka, jag är lite för sugen på opiater/opioder just nu. Vill inte bli beroende, bäst att jag inte bryter mitt schema (EDIT: vilket innebär opiater/opioder 1-2ggr/månad).
Senast redigerad av Ann.O.Nyman 2011-03-11 kl. 02:51.
Citera
2011-03-11, 03:02
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann.O.Nyman
Jag är ju inte beroende av opiater/opioder, varken psykiskt eller fysiskt, så abstinens borde jag inte få, right? Eller kan jag bli sjuk iallafall, trots att jag inte är beroende?

Tror du/ni andra att jag kan köra mina två sista Dolcontin (2 x 30 mg i rektallösning) runt 40 - 48 timmar efter intag av cirka 2 mg suboxone (kan ha varit allt mellan 1 mg - 2.5 mg), eller är det bara slöseri med morfin då det eventuellt blockerar all effekt av morfinet? Suboxone innehåller ju naloxon, vilket jag vet blockerar opiater/opioder, samtidigt som även buprenorfin blockerar dito.

Reflektioner kring detta?

Som kuriosa bara, det är en vit Suboxone jag har. Åtta-kantiga med trycket N8 på en sida och en kors på andra sidan, smakar citrus i näsan. På alla bilder jag har sett så har tabletterna varit gulfärgade, men min var helvit. Varför?

Nej, då ska du inte bli sjuk. Det är ju som Lee Sterling skrev, att man kan få en abs om man är opioidberoende. Man ska inte bli sjuk från ingenstans alltså.

Om jag skulle gissa så tror jag att du kan ta dolcarna, men det är en gissning då =) Det för att det är en liten dos Suboxone och för att det är lång tid efter. En kompis till mig (tror jag skrev om henne i den här tråden, lite längre upp bara) fick sin första blockeffekt nu och då hade hon tagit runt 2 mg Sub innan hon tog Oxy, men det var samma dag. Dagen efter fick hon full effekt igen. Det var bara en dos Sub hon hade tagit, eller om det var 2 doser på 1 mg/st kanske.

När jag går från Sub till en annan opioid (oftast Oxy) så känner jag av Oxyn redan efter 1 dygn (trots ganska mycket Sub under lång tid) om jag ökar dosen Oxy, men det är långt ifrån full effekt. Sen får jag mer och mer effekt ju fler ggr jag tar Oxy... men du har ju bara de där så den första (och sista i ditt fall) dosen kanske inte blir 100 % då.

Vill du vara säker så kan du ju vänta då... för säkerhets skull.

Ang oxonen så är vita vanliga, har bara sett sådana jag.
Citera
2011-03-11, 03:07
Medlem
Urbanoroligs avatar
Norspan plåster.

Något sätt att "utvinna" buprenorfinen på något annat sätt? Så man kan få sig ett rus
Citera
2011-03-11, 03:13
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Okej!
Då förstår jag varför den var vit!

Kanske rent av sparar Dolcontinet i någon vecka, jag är lite för sugen på opiater/opioder just nu. Vill inte bli beroende, bäst att jag inte bryter mitt schema (EDIT: vilket innebär opiater/opioder 1-2ggr/månad).

Ja, spar dom och undvik ett beroende för det är ett helvete. Fint att du har lite karaktär =) Dolcontin är för jävla underbart enligt mig så det bör upplevas utan blockering från sub.
Citera
2011-03-11, 03:25
Medlem
Ann.O.Nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Ja, spar dom och undvik ett beroende för det är ett helvete. Fint att du har lite karaktär =) Dolcontin är för jävla underbart enligt mig så det bör upplevas utan blockering från sub.
Tack, det bygger på min karaktär lite mer! Blir till att spara det då.
Vill verkligen inte bli beroende, vet vilket helvete det kan bli. Har inte själv varit det, men har haft flyktigt bekanta som varit/är det.

Lagom är bäst. Räcker med 1-2 gånger i månaden för mig. Då har man något att se fram emot.

Citat:
Ursprungligen postat av Urbanorolig
Norspan plåster.

Något sätt att "utvinna" buprenorfinen på något annat sätt? Så man kan få sig ett rus
Hur många milligram är plåstret på?
Jag hade en gång ett Norspan-plåster på 5 mg.Det var min första kontakt med buprenorfin för övrigt. Jag klippte det i fyra delar (1.25 mg / bit) och satte en del under tungan och lät den ligga där varvat med att tugga lite på den. Sen en till bit, och efter det kände jag mig nöjd.

Men om du ska använda det i plåsterform vet jag inte.
Finns ett par trådar om du söker lite
Senast redigerad av Ann.O.Nyman 2011-03-11 kl. 03:34.
Citera
2011-03-11, 07:35
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanorolig
Norspan plåster.

Som tidigare nämnts: Klippav tillräckligt stor bit av plattan så du får ungefär önskad mängd av buprenorfin och ha biten under tungan samt tugga på den lite ibland. Kom ihåg att det krävs en större mängd av detta än om du tex skulle köra sub nasalt (så är det för mig ialf) och att det tar ett tag innan det slår på, brukar ta ca 2h för mig men det är ju inga större problem egentligen bara att tänka lite i förväg liksom.

Och jag kör alltid på kvällen, så när jag vill lägga mig och/om det är något kvar av biten i munnen så röker jag den så blir det lite extra mys sådär.
Citera
2011-03-11, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Du kommer fortfarande vara påverkad av Iktorivilen då Klonazepam är långverkande så lite piano med Subben är att föredra om du inte är erfaren.

Sub (Buprenorfin) blockerar i princip alla opioider förutom Tramadol. Så det är en bra regel att komma ihåg.
Oxikodon är rätt snabbverkande och går ur kroppen semisnabbt. Om du är opioidberoende finns en chans att du hamnar i abstinens om du fortfarande har lite Oxikodon i dig när du tar Subben men annars är det bara prova.

Men blir det inte farligt bara när man blandar grejerna ihop eller under ruset? Jag menar det är ju över 12timmar sedan jag tog ikton, en lina sub på 0,5-0,8 borde väl vara lugnt nu eller
Citera
2011-03-11, 12:10
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Men blir det inte farligt bara när man blandar grejerna ihop eller under ruset? Jag menar det är ju över 12timmar sedan jag tog ikton, en lina sub på 0,5-0,8 borde väl vara lugnt nu eller

12 timmar är ingenting om det gällde 20mg klonazepam. Du kommer ha rätt stora mängder kvar i dig även om du inte känner dig påverkad på nått sätt. Detta kan då ha en andningsdeppresiv effekt på dig.
Citera
2011-03-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
12 timmar är ingenting om det gällde 20mg klonazepam. Du kommer ha rätt stora mängder kvar i dig även om du inte känner dig påverkad på nått sätt. Detta kan då ha en andningsdeppresiv effekt på dig.

okej, tog en lina ändå vid 10 tiden och känns helt okej. Inget speciellt, vanliga subruset, började rätt försiktigt med en liten lina för att se vad som händer men känner inte av ikotn på ngt vis.
Citera
2011-03-12, 00:58
Medlem
Urbanoroligs avatar
Citat:
Tack, det bygger på min karaktär lite mer! Blir till att spara det då.
Vill verkligen inte bli beroende, vet vilket helvete det kan bli. Har inte själv varit det, men har haft flyktigt bekanta som varit/är det.

Lagom är bäst. Räcker med 1-2 gånger i månaden för mig. Då har man något att se fram emot.

Hur många milligram är plåstret på?
Jag hade en gång ett Norspan-plåster på 5 mg.Det var min första kontakt med buprenorfin för övrigt. Jag klippte det i fyra delar (1.25 mg / bit) och satte en del under tungan och lät den ligga där varvat med att tugga lite på den. Sen en till bit, och efter det kände jag mig nöjd.

Men om du ska använda det i plåsterform vet jag inte.
Finns ett par trådar om du söker lite

Det är 20mg's. Vill ju ha ett rus ibland
Citera
2011-03-12, 10:24
Medlem
Devilrys avatar
Har en fråga om benzo [nitrazepam, 5mg] och subutex. Tog just min sista sub, det var bara en liten flisa men med lite tur blir jag smått normal igen snart. Har rökt lite gräs också.
Vill inte riskera att känna behov av suben ikväll, eftersom det är slut och jag inte har mer förrän på måndag. Det kan väl inte vara någon fara att äta en, eller en halv nitra? Jag tog en något mindre lina än vanligt, kanske var 0,5mg. Högst.
Citera
2011-03-12, 13:10
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilry
Har en fråga om benzo [nitrazepam, 5mg] och subutex. Tog just min sista sub, det var bara en liten flisa men med lite tur blir jag smått normal igen snart. Har rökt lite gräs också.
Vill inte riskera att känna behov av suben ikväll, eftersom det är slut och jag inte har mer förrän på måndag. Det kan väl inte vara någon fara att äta en, eller en halv nitra? Jag tog en något mindre lina än vanligt, kanske var 0,5mg. Högst.

varför skulle det vara farligt? du måste upp i ganska stora mängder benso, beroende på tolerans naturligtvis, innan det blir farligt att blanda med just Sub.

Pz /Ninyah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in