Citat:
Ursprungligen postat av Ann.O.Nyman
Jag är ju inte beroende av opiater/opioder, varken psykiskt eller fysiskt, så abstinens borde jag inte få, right? Eller kan jag bli sjuk iallafall, trots att jag inte är beroende?
Tror du/ni andra att jag kan köra mina två sista Dolcontin (2 x 30 mg i rektallösning) runt 40 - 48 timmar efter intag av cirka 2 mg suboxone (kan ha varit allt mellan 1 mg - 2.5 mg), eller är det bara slöseri med morfin då det eventuellt blockerar all effekt av morfinet? Suboxone innehåller ju naloxon, vilket jag vet blockerar opiater/opioder, samtidigt som även buprenorfin blockerar dito.
Reflektioner kring detta?
Som kuriosa bara, det är en vit Suboxone jag har. Åtta-kantiga med trycket N8 på en sida och en kors på andra sidan, smakar citrus i näsan. På alla bilder jag har sett så har tabletterna varit gulfärgade, men min var helvit. Varför?
Nej, då ska du inte bli sjuk. Det är ju som Lee Sterling skrev, att man kan få en abs om man är opioidberoende. Man ska inte bli sjuk från ingenstans alltså.
Om jag skulle gissa så tror jag att du kan ta dolcarna, men det är en gissning då =) Det för att det är en liten dos Suboxone och för att det är lång tid efter. En kompis till mig (tror jag skrev om henne i den här tråden, lite längre upp bara) fick sin första blockeffekt nu och då hade hon tagit runt 2 mg Sub innan hon tog Oxy, men det var samma dag. Dagen efter fick hon full effekt igen. Det var bara en dos Sub hon hade tagit, eller om det var 2 doser på 1 mg/st kanske.
När jag går från Sub till en annan opioid (oftast Oxy) så känner jag av Oxyn redan efter 1 dygn (trots ganska mycket Sub under lång tid) om jag ökar dosen Oxy, men det är långt ifrån full effekt. Sen får jag mer och mer effekt ju fler ggr jag tar Oxy... men du har ju bara de där så den första (och sista i ditt fall) dosen kanske inte blir 100 % då.
Vill du vara säker så kan du ju vänta då... för säkerhets skull.
Ang oxonen så är vita vanliga, har bara sett sådana jag.