2011-03-10, 01:17
Medlem
Ann.O.Nymans avatar
Förutsättningarna för frågorna nedan gäller en man nästan helt utan tolerans alls, då brukandet begränsas till 1-2 gånger/månad:

60 mg Dolcontin rektalt dag ett, ~1 mg suboxone nasalt dag två.
Blir det några komplikationer av det, som uteblivet rus eller så?

...eller om vi vänder på det:

~1 mg suboxone nasalt dag ett, 60 mg Dolcontin rektalt dag två.
Fungerar inte alls, eller hur? Blockerar väl morfinet?

...och min sista lilla fråga för idag:
~2 mg suboxone utspritt under dag ett mellan cirka 20.30 - 01.00 och sedan alkohol dag två, redan från uppvaknandet, vid 12-13-tiden. Risk för andningsdepression eller andra åkommor?
Senast redigerad av Ann.O.Nyman 2011-03-10 kl. 01:38.
Citera
2011-03-10, 01:48
Medlem
auToExeCs avatar
Tänkte testa S och undrar om ni har tips på hur jag ska inta det första gången? Är näsan det bästa? Kan då säga att jag aldrig gjort det heller...
Citera
2011-03-10, 01:54
Medlem
Ann.O.Nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdboll
Vad är det som är så farligt och skjuta Subutex? Alltså vad kan hända i kroppen? Jag vet VAD det är som är farligt, hoppas du förstår.
Själv skjuter jag ingenting, men det är dåligt för synen vad jag har förstått.

Citat:
Ursprungligen postat av auToExeC
Tänkte testa S och undrar om ni har tips på hur jag ska inta det första gången? Är näsan det bästa? Kan då säga att jag aldrig gjort det heller...
Näsan. Ta inte i för kung och fosterland som de gör i filmerna, andas bara in det försiktigt, försiktigt. Det ska stanna kvar i näsan, inte åka ned i halsen.
Senast redigerad av Ann.O.Nyman 2011-03-10 kl. 02:31.
Citera
2011-03-10, 16:38
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Kanske är så att när man tagit så sitter man och väntar på ruset och då känns 40 min som en evighet. Så hade man tagit 40 min tidigare så är det fortfarande 40 min väntan...
JOOOoo kan så vara men jag har suttit otaliga gånger och påslaget mitt har varit snabbare är dom som nu skjutit i sig ....ja varför: dom är så sönderstuckna så innan dom fått i kanylen har vi som snortat fått fullgod effekt, sen så kommer ju inte Buprenorfin "som du åker hiss" det tar ju ca 10 min innan det "kittlas i pungen".
SÅ är det värt det??
Citera
2011-03-10, 16:42
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
instämmer, det är dunder och mirakel-medicin mot ångest.
Nja efter daglig 7 års anv.av Buprenorfin så tycker jag naturligtvis inte alls det, nog behövs Benzo till för att man ska må som en människa.
Men klart från början så hade en viss ångestdämpande effekt
Citera
2011-03-10, 18:53
Medlem
Menas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann.O.Nyman
Förutsättningarna för frågorna nedan gäller en man nästan helt utan tolerans alls, då brukandet begränsas till 1-2 gånger/månad:

60 mg Dolcontin rektalt dag ett, ~1 mg suboxone nasalt dag två.
Blir det några komplikationer av det, som uteblivet rus eller så?

...eller om vi vänder på det:

~1 mg suboxone nasalt dag ett, 60 mg Dolcontin rektalt dag två.
Fungerar inte alls, eller hur? Blockerar väl morfinet?

...och min sista lilla fråga för idag:
~2 mg suboxone utspritt under dag ett mellan cirka 20.30 - 01.00 och sedan alkohol dag två, redan från uppvaknandet, vid 12-13-tiden. Risk för andningsdepression eller andra åkommor?

Att ta dolcontin före suboxone är att föredra då suboxone sitter i länge och kan blockera dolcontinet... På din sista fråga så enligt min personliga erfarenheter så är de inga problem, och då begränsade jag mitt intag till 16-24mg/vecka, så inga monster doser med andra ord.
Citera
2011-03-10, 22:11
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mena
Att ta dolcontin före suboxone är att föredra då suboxone sitter i länge och kan blockera dolcontinet... På din sista fråga så enligt min personliga erfarenheter så är de inga problem, och då begränsade jag mitt intag till 16-24mg/vecka, så inga monster doser med andra ord.

Fast heller en blockering än en abstinens... som man kan få om man tar dolcen före suben =/

Men i just det där fallet så blir det förhoppningsvis varken blockering eller bortstötande, alltså det händer förhoppningsvis inget negativt alls vilken sort man än tar först. Det verkar ju vara dosrelaterat (men individuellt vilken dos det är) det där, om suben blockerar om man tar den först eller om den stöter bort om man tar den efter.

Jag kunde blanda åt båda håll den första tiden på Sub (länge) men sen, vid en viss gräns, så var det stopp. Suben började både blockera och stöta bort. Tar flera dagar innan jag får full effekt av den andra opioiden efter Sub, och tar jag lite Sub efter en annan opioid så blir jag akut abstinent. Har en kompis som först nu (efter över 3 år på Sub) blivit blockad. Hon har alltså också kunnat blanda länge, pga de små doserna Sub. Men vet om folk som inte kan blanda trots små doser också så...
Citera
2011-03-10, 22:28
Medlem
Har tagit 10styck ikto 2mg totalt under dagen, är det lugn och köra på sub då imorgon?

Har även hört att sub ska krocka med andra opiater, tog 40mg oxykodon igår kommer det medföra några problem för subintaget isåfall?

MVH
Citera
2011-03-10, 23:22
Medlem
Ann.O.Nymans avatar
Hur länge syns ~2 mg suboxone nasalt på polisens analys av urinprov? Har en normal till hög ämnesomsättning och är man.
Citera
2011-03-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Har tagit 10styck ikto 2mg totalt under dagen, är det lugn och köra på sub då imorgon?

Har även hört att sub ska krocka med andra opiater, tog 40mg oxykodon igår kommer det medföra några problem för subintaget isåfall?

MVH
Du kommer fortfarande vara påverkad av Iktorivilen då Klonazepam är långverkande så lite piano med Subben är att föredra om du inte är erfaren.

Sub (Buprenorfin) blockerar i princip alla opioider förutom Tramadol. Så det är en bra regel att komma ihåg.
Oxikodon är rätt snabbverkande och går ur kroppen semisnabbt. Om du är opioidberoende finns en chans att du hamnar i abstinens om du fortfarande har lite Oxikodon i dig när du tar Subben men annars är det bara prova.
Citera
2011-03-11, 02:11
Medlem
Ann.O.Nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Fast heller en blockering än en abstinens... som man kan få om man tar dolcen före suben =/

Men i just det där fallet så blir det förhoppningsvis varken blockering eller bortstötande, alltså det händer förhoppningsvis inget negativt alls vilken sort man än tar först. Det verkar ju vara dosrelaterat (men individuellt vilken dos det är) det där, om suben blockerar om man tar den först eller om den stöter bort om man tar den efter.

Jag kunde blanda åt båda håll den första tiden på Sub (länge) men sen, vid en viss gräns, så var det stopp. Suben började både blockera och stöta bort. Tar flera dagar innan jag får full effekt av den andra opioiden efter Sub, och tar jag lite Sub efter en annan opioid så blir jag akut abstinent. Har en kompis som först nu (efter över 3 år på Sub) blivit blockad. Hon har alltså också kunnat blanda länge, pga de små doserna Sub. Men vet om folk som inte kan blanda trots små doser också så...
Jag är ju inte beroende av opiater/opioder, varken psykiskt eller fysiskt, så abstinens borde jag inte få, right? Eller kan jag bli sjuk iallafall, trots att jag inte är beroende?

Tror du/ni andra att jag kan köra mina två sista Dolcontin (2 x 30 mg i rektallösning) runt 40 - 48 timmar efter intag av cirka 2 mg suboxone (kan ha varit allt mellan 1 mg - 2.5 mg), eller är det bara slöseri med morfin då det eventuellt blockerar all effekt av morfinet? Suboxone innehåller ju naloxon, vilket jag vet blockerar opiater/opioder, samtidigt som även buprenorfin blockerar dito.

Reflektioner kring detta?

Som kuriosa bara, det är en vit Suboxone jag har. Åtta-kantiga med trycket N8 på en sida och en kors på andra sidan, smakar citrus i näsan. På alla bilder jag har sett så har tabletterna varit gulfärgade, men min var helvit. Varför?
Senast redigerad av Ann.O.Nyman 2011-03-11 kl. 02:28.
Citera
2011-03-11, 02:34
Medlem
flygandApans avatar
Enligt mina erfarenheter så bör du få en helt okej effekt av dina dolcontin efter 48 timmar. Men om du har tålamod så vänta hellre 3 dygn för att vara på den säkra sidan.

Så som jag uppfattat det så är dom gul/orange i USA och på många andra ställen och här i norden är dom vita.

Citat:
Ursprungligen postat av Ann.O.Nyman
Jag är ju inte beroende av opiater/opioder, varken psykiskt eller fysiskt, så abstinens borde jag inte få, right? Eller kan jag bli sjuk iallafall, trots att jag inte är beroende?

Tror du/ni andra att jag kan köra mina två sista Dolcontin (2 x 30 mg i rektallösning) runt 40 - 48 timmar efter intag av cirka 2 mg suboxone (kan ha varit allt mellan 1 mg - 2.5 mg), eller är det bara slöseri med morfin då det eventuellt blockerar all effekt av morfinet? Suboxone innehåller ju naloxon, vilket jag vet blockerar opiater/opioder, samtidigt som även buprenorfin blockerar dito.

Reflektioner kring detta?

Som kuriosa bara, det var en vit Suboxone jag hade. Åtta-kantiga med trycket N8 på en sida och en kors på andra sidan, smakar citrus i näsan. På alla bilder jag har sett så har tabletterna varit gulfärgade, men min var helvit. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in