Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Fast heller en blockering än en abstinens... som man kan få om man tar dolcen före suben =/
Men i just det där fallet så blir det förhoppningsvis varken blockering eller bortstötande, alltså det händer förhoppningsvis inget negativt alls vilken sort man än tar först. Det verkar ju vara dosrelaterat (men individuellt vilken dos det är) det där, om suben blockerar om man tar den först eller om den stöter bort om man tar den efter.
Jag kunde blanda åt båda håll den första tiden på Sub (länge) men sen, vid en viss gräns, så var det stopp. Suben började både blockera och stöta bort. Tar flera dagar innan jag får full effekt av den andra opioiden efter Sub, och tar jag lite Sub efter en annan opioid så blir jag akut abstinent. Har en kompis som först nu (efter över 3 år på Sub) blivit blockad. Hon har alltså också kunnat blanda länge, pga de små doserna Sub. Men vet om folk som inte kan blanda trots små doser också så...
Jag är ju inte beroende av opiater/opioder, varken psykiskt eller fysiskt, så abstinens borde jag inte få, right? Eller kan jag bli sjuk iallafall, trots att jag inte är beroende?
Tror du/ni andra att jag kan köra mina två sista Dolcontin (2 x 30 mg i rektallösning) runt 40 - 48 timmar efter intag av cirka 2 mg suboxone
(kan ha varit allt mellan 1 mg - 2.5 mg), eller är det bara slöseri med morfin då det eventuellt blockerar all effekt av morfinet? Suboxone innehåller ju naloxon, vilket jag vet blockerar opiater/opioder, samtidigt som även buprenorfin blockerar dito.
Reflektioner kring detta?
Som kuriosa bara, det är en vit Suboxone jag har. Åtta-kantiga med trycket N8 på en sida och en kors på andra sidan, smakar citrus i näsan. På alla bilder jag har sett så har tabletterna varit gulfärgade, men min var helvit. Varför?