2026-04-28, 20:23
Medlem
Stor-Franks avatar
Jag har snart mitt bedömningssamtal på laro och jag undrar vad jag kan göra för att slippa buvidal?
Det är bara en gissning men jag antar att dom helst ställer in mig på buvidal först och främst?
Jag vill av flera olika anledningar INTE ha buvidal (det har inget med fortsatt sidomissbruk att göra)
Kan jag säga att jag har provat den svart men att jag inte gillade den?

Dom verkar vara ganska flexibla vad jag hört.
När min vän började så frågade dom han vad han skulle föredra.
Han sa subutex, inte subuxone så han fick det.
Han lever dock på soc utan större åtaganden. Jag har ett arbete så jag förstår om dom verkligen tycker att jag borde ta sprutan och slippa springa där varje dag men jag vill verkligen inte ha den.

Är det någon som har en smart anledning?
Jag har aldrig sprungit på buvidalen svart så svårt att säga att jag provat den kanske.
Kan en fiffel-läkare skriva ut den hur som helst? Jag vet en läkare som fixar recept på benzo, testo o skriver intyg osv. skulle han teoretiskt kunna skriva ut buvidal?
Citera
2026-04-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Jag har snart mitt bedömningssamtal på laro och jag undrar vad jag kan göra för att slippa buvidal?
Det är bara en gissning men jag antar att dom helst ställer in mig på buvidal först och främst?
Jag vill av flera olika anledningar INTE ha buvidal (det har inget med fortsatt sidomissbruk att göra)
Kan jag säga att jag har provat den svart men att jag inte gillade den?

Dom verkar vara ganska flexibla vad jag hört.
När min vän började så frågade dom han vad han skulle föredra.
Han sa subutex, inte subuxone så han fick det.
Han lever dock på soc utan större åtaganden. Jag har ett arbete så jag förstår om dom verkligen tycker att jag borde ta sprutan och slippa springa där varje dag men jag vill verkligen inte ha den.

Är det någon som har en smart anledning?
Jag har aldrig sprungit på buvidalen svart så svårt att säga att jag provat den kanske.
Kan en fiffel-läkare skriva ut den hur som helst? Jag vet en läkare som fixar recept på benzo, testo o skriver intyg osv. skulle han teoretiskt kunna skriva ut buvidal?

Det man kan säga är väll jag vill inte ha någon spruta att man hört skräck exempel om knölar etc. Kan man säga, man kan oxå bara säga att man vill ha piller istället. Man kan oxå säga att det inte kommer fungera att man behöver ta medicinen varje dag som en viktig rutin. Buprenorfin är 1:a handsvalet, sen i vilken sort borde spela mindre roll. Dem flesta läkarna blir nog glada bara man inte jagar efter metadonet. Det negativa för personer som väljer piller är att man får gå mycket oftare än om man tar sprutan. För mig var det ingen big deal att behöva gå mycket..ska man ändå sköta sig så spelar det ingen roll...visst det är riktigt drygt...men sen efter ett par år är man receptare går 1 gång i månaden till apoteket. Så är du bara beredd att gå ofta o vill ha piller så bör det inte vara nått problem. Jag skulle bara gå in och vara fast beslutad att jag inte ville ha sprutan. Man får ofta som man vill om man är säker på sin sak o pushar det lite. Så har det varit för mig iaf.
Citera
2026-04-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
en lite sak bara ang. taket för buphrinorfin. Om man tar mer än 2mg så åstakommer man inte högre eufori!

Sen blir det bara blockerade nervändar men ej högre eufori och det är ju det som är själva syftet med subben...

Alltså mer än 2mg åt gången är att "elda för kråkorna"

Detta kommer från en överläkare med licens på subb!
Är en zombie jag tar heroin
Citera
2026-05-06, 15:10
Medlem
Finns det risk för andningsdepp om jag tar ikto för att sova dagen efter att jag har tagit sub?

Låg/noll tolerans på båda
Citera
2026-05-17, 13:41
Medlem
och även, får nån annan lite ont i hjärtat eller där omkring när man tar sub? gäller små mängder med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in