2011-03-12, 15:03
  #5893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninyah218
varför skulle det vara farligt? du måste upp i ganska stora mängder benso, beroende på tolerans naturligtvis, innan det blir farligt att blanda med just Sub.

Pz /Ninyah
Jo det är farligt. Sedan är allting relativt så för en med stor benso och opioid tolerans krävs det mer för att det ska vara dödligt.
Men folk dör hela tiden av benso och Sub och det behöver inte vara höga doser.
Citera
2011-03-12, 15:23
  #5894
Medlem
Urbanoroligs avatar
Har ett 10mg/uh plåster framför mig, hur mycket ska jag klippa bort för att få ett rus?

Har hög tolerans, bara klippa bort det "klibbiga" och slänga in i käften jämte snusen?
Citera
2011-03-12, 17:20
  #5895
Bannlyst
Hey

Går det att blanda lyrica med norspan? Hur mycket bör man ta, och vad bli effekten?
Citera
2011-03-12, 17:35
  #5896
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanorolig
Har ett 10mg/uh plåster framför mig, hur mycket ska jag klippa bort för att få ett rus?

Har hög tolerans, bara klippa bort det "klibbiga" och slänga in i käften jämte snusen?

Hur mycket brukar du ta i vanliga fall när du tar sub då? Om du nu gör det alltså. Du får ju tänka på att det krävs mer nu eftersom biotillgängligheten är sämre sublingualt. Och du ska ''rycka'' bort det klippiga från plåstret och lägga det under tungan, tugga lite på det ibland och under tungan igen. Så gör jag ialf.
Citera
2011-03-12, 18:00
  #5897
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambigram
Hey

Går det att blanda lyrica med norspan? Hur mycket bör man ta, och vad bli effekten?

Går utmärkt. Lyrica precis som Gabapentin förstärker effekten av allt annat, eller så blir det tvärtom om man tar mer Lyrica än den substansen man vill förstärka effekten av. I det här fallet Sub.
Så vad har du för Tolerans, styrka på Plåstret, Styrka på Lyrican osv
Lyrica är en underlig substans dock. För att den ska fungera bäst bör man bara ta det varannan dag eller så för att få ordentlig effekt på det.

Simma lugnt! /Ninyah
Citera
2011-03-12, 19:21
  #5898
Medlem
Tjao

Har ca 1,7-2.0mg sub hemma. Har även 250mg tram.

Hade tänkt mysa till ikväll, men saken är det att jag bara provat sub 2ggr, första gången tyckte jag det var mysigt dom första timmarna sen blev jag illamående direkt jag stod upp. Dagen efter spydde jag.
Andra gången provade jag att ta en Postafen före och mådde inte det minsta illa.

Tyvär har jag inte nån postafen hemma, så jag funderar på om det finns nått annat sätt att slippa illamående, eller slipper jag det kanske utan nått alls? Läste att illamående brukade släppa efter man provat det ett par gånger.

Eller ska jag helt enkelt ta mina 250mg tram och skippa suben tills jag skaffat postafen?

Tacksam för snabba svar
Citera
2011-03-12, 19:45
  #5899
Medlem
fjonks avatar
Om jag tog 2-4mg sub i tisdags... sen tog 500mg kodein för 10min... kommer suben förstöra något?

Mvh
Citera
2011-03-12, 19:47
  #5900
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Tjao

Har ca 1,7-2.0mg sub hemma. Har även 250mg tram.

Hade tänkt mysa till ikväll, men saken är det att jag bara provat sub 2ggr, första gången tyckte jag det var mysigt dom första timmarna sen blev jag illamående direkt jag stod upp. Dagen efter spydde jag.
Andra gången provade jag att ta en Postafen före och mådde inte det minsta illa.

Tyvär har jag inte nån postafen hemma, så jag funderar på om det finns nått annat sätt att slippa illamående, eller slipper jag det kanske utan nått alls? Läste att illamående brukade släppa efter man provat det ett par gånger.

Eller ska jag helt enkelt ta mina 250mg tram och skippa suben tills jag skaffat postafen?

Tacksam för snabba svar

Det är typ omöjligt att svara på då det är väldigt individuellt. Vissa blir illamående de första gångerna och sedan efter ett par gånger går det över, vissa tål inte sub alls och blir alltid illamående etc. Så det beror ju helt på om du själv tror att du kommer må illa eller inte och om du vill chansa. Men om du nojar så kanske det är bättre att köra på tram och vänta med suben tills du införskaffat dig postafen?
Citera
2011-03-12, 19:49
  #5901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Det är typ omöjligt att svara på då det är väldigt individuellt. Vissa blir illamående de första gångerna och sedan efter ett par gånger går det över, vissa tål inte sub alls och blir alltid illamående etc. Så det beror ju helt på om du själv tror att du kommer må illa eller inte och om du vill chansa. Men om du nojar så kanske det är bättre att köra på tram och vänta med suben tills du införskaffat dig postafen?
Det blev tram istället, sparar suben tills jag har postafen
Citera
2011-03-12, 19:52
  #5902
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Det blev tram istället, sparar suben tills jag har postafen

Okej, var väl ett smart val om du ändå nojade över att bli illamående. Jag är sjukt glad över att jag väldigt sällan blir illamående på buprenorfin! Det händer bara om jag skulle röka för mycket CB/rökmix och/eller äter för mycket under ruse.!
Citera
2011-03-12, 19:56
  #5903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Okej, var väl ett smart val om du ändå nojade över att bli illamående. Jag är sjukt glad över att jag väldigt sällan blir illamående på buprenorfin! Det händer bara om jag skulle röka för mycket CB/rökmix och/eller äter för mycket under ruse.!
ah det låter ju bra
Kommer förmodligen inte komma så långt på 250mg tram, blir väl mysig och lite social kanske, blir nog att det en fet holk lagomt till småtimmarna då det brukar boosta rätt bra.

Har en fråga till, skulle det boosta nått om jag skulle ta en 0,5a sub. Borde inte bli illamående på så lite. Tänkte att det kanske boostar tramet? Eller är det bara slöseri?
Citera
2011-03-12, 20:02
  #5904
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
ah det låter ju bra
Kommer förmodligen inte komma så långt på 250mg tram, blir väl mysig och lite social kanske, blir nog att det en fet holk lagomt till småtimmarna då det brukar boosta rätt bra.

Har en fråga till, skulle det boosta nått om jag skulle ta en 0,5a sub. Borde inte bli illamående på så lite. Tänkte att det kanske boostar tramet? Eller är det bara slöseri?

Jo det kan du väl göra om du vill. Tram är en av få opioider som sub inte blockerar så de funkar tillsammans i alla fall. Har aldrig prövat dessa två tillsammans men har läst det ett x antal gånger här på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in