Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Vad jag förstått har buprenorfin marginellt bättre biotillgänglighet pernasalt kontra oralt, så om du vill få ut det mesta av din Buprenotex (IV borträknat) rekommenderar jag dig att snorta den. Effekten torde bli något intensivare. Angående illamående är antagligen skillnaden mellan de båda administrationssätten försumbar. Om du fortfarande är orolig för illamåendet, råder jag dig att köpa Postafen på apoteket, en antihistamin som används mot åksjuka och av gottegrisar som oss mot opioidillamående.
Aha, okey. Då vet jag.
Har i och för sig Haldol hemma som också lindrar illamående, men om det inte fungerar ska jag köpa Postafen.
Theralen har jag också men vet inte om det funkar mot illamåendet. Annars brukar jag nodda på större mängder kodein eller tramadol och då brukar jag inte må så jätte illa... kanske hänt någon gång att man spytt, men tycker det inte är så värst jobbigt. Problemet är bara att jag ska till jobbet på kvällen och då är det inte läge att gå på toaletten hela tiden för att kräkas. Ingen höjdare direkt!
Men tack ska du ha
Är 2mg en bra nybörjardos?