2010-10-08, 16:11
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveurlife
Hur döljer ni bäst att ni är påverkade av sub?

Behöver aldrig dölja... blir inte påverkad på det viset att jag måste dölja nåt.

Det kan väl bli så att jag blir lite FÖR trött men då går det ju bara att skylla på det. Trötthet är ju inget som måste höra ihop med att vara påverkad. Börjar jag aktivera mig när jag är så trött så släpper det ju också... men ibland vill jag inte det, och då säger jag att jag är trött helt enkelt.

Tycker som inte det finns något att dölja när det gäller opioider, mer än noddighet då... men blir man så noddig att det märks att man tagit något så går det ju knappast att dölja iaf, vare sig man vill eller ej.
Citera
2010-10-08, 16:26
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
När det gäller just subutex så känns det iaf för mig som att jag aldrig kommer kunna bli skön av det igen oavsett hur länge jag väntar och hur mycket jag tar..

Mitt tips är att helt enkelt byta opiat..subutex är tråkig äve på det sättet att även när man kan få effekt av det så går tolerans upp så jävla fort i vilket fall.. på t ex heroin eller oxykodon tycker jag man kan få ungefär samma effekt på samma dos i ca en vecka. Medans efter en veckan på sub behöver mer än dubbla dosen för att få samma känsla... så är det för mig iaf..

Och för mig är det tvärtom.. tyvärr =/

Oxy är en mardröm för mig när det gäller tolerans. Måste höja varje dag... t.o.m. efter varje dos. Tar jag en viss dos så känner jag av samma dos nästa gång men inte alls lika bra. Under natten så går det ned en del igen, då jag inte tar, men på morgonen så behöver jag mer än jag gjorde morgonen före och sen börjar ökningen om igen.

När det gäller Suben så kan jag anv det mer som påfyllnad t.o.m. Kan alltså ta mindre dom andra gångerna jag tar och sen på morgonen så tar jag min vanliga dos igen, som funkar perfekt.

Kanske hade varit annorlunda om jag bara tog Oxy en gång/dag, eller 2 kanske, men så funkar inte jag. Både Oxy och sub vill jag ta många ggr/dag och då sabbas allt på en gång när det gäller Oxyn.

Bara på Oxy det är så här för mig, har så bra anti-tolerans när det gäller allt annat =/ Fattar inte hur jag kan funka så bra på Suben, att efter år så funkar det fortfarande lika bra. Borde ha slutat funka för länge sen tycker jag... men jag ska ju inte klaga över det direkt. Bara att tacka och ta emot.
Citera
2010-10-08, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Finns det något sätt att få någon opioid utskriven mot subutexberoende?

Någon lättare, typ tramadol?

Det vore ju förträffligt.
Om du lägger in dig på avgiftning så kan du få Dexofen i en-två veckor.
Citera
2010-10-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liveurlife
Hur döljer ni bäst att ni är påverkade av sub?

Dölja? Vad finns det att dölja?
Bara se till att inte ta så hög dos att man noddar.
Citera
2010-10-08, 21:02
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Dölja? Vad finns det att dölja?
Bara se till att inte ta så hög dos att man noddar.

Feil. Det första alla ser hos mig. Vit i ansiktet. hålögd, muskulaturen runt ögonen blir slapp, ett ständigt kliande. Tror med handen på hjärtat att jag skulle kunna dölja det initiala ruset av en tjackpanna bättre.
Citera
2010-10-08, 21:46
Medlem
sjuk på sub???

Tjena, jag har kört på med subbish i ca 8 månader dagligen, inga stora mängder men har varierat från typ 2 i veckan till 2-3 på lika många dagar, och har hört och läst att man kan bli riktigt sjuk om man breakar ett tag, jag har hållt upp i 5 dagar men känner ingenting, undrar om de kan komma senare eller går jag fri??
Citera
2010-10-08, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siesta88
Tjena, jag har kört på med subbish i ca 8 månader dagligen, inga stora mängder men har varierat från typ 2 i veckan till 2-3 på lika många dagar, och har hört och läst att man kan bli riktigt sjuk om man breakar ett tag, jag har hållt upp i 5 dagar men känner ingenting, undrar om de kan komma senare eller går jag fri??

Tror att du kommer bli sjuk. Ett par timmar till dagar ger jag dig.
Citera
2010-10-08, 23:29
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Nå? Blivit dålig ännu, eller är det fortfarande lugnt?
Citera
2010-10-08, 23:39
Medlem
känner fortfarande inget speciellt.
Citera
2010-10-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Feil. Det första alla ser hos mig. Vit i ansiktet. hålögd, muskulaturen runt ögonen blir slapp, ett ständigt kliande. Tror med handen på hjärtat att jag skulle kunna dölja det initiala ruset av en tjackpanna bättre.

Hms, har haft veckoperioder då jag har gått på subutex i skolan, på praktik, på familjemiddagar, med tjejen etc etc etc..
Citera
2010-10-09, 01:43
Medlem
Njuter man kan ju lätt dygna på det här trots att man blir trött.. bara o nodda gå upp o sitta vid datorn börja om
Citera
2010-10-09, 08:56
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
asså du har ju knappast tagit så mycket sub att det borde vara nån fara..?

1-1.5mg är ju lågdoser.

jag tar det inte varje dag duvet, jag blir påverkad på det oftast
men när jag hade kört 6 dar i rad fick jag typ ta en halv 8a för att känna nåt alls...allså ca 4mg
toleransen ökar sjuukt fort...men hur mycke krävs för att överdosera (dödligt) på enbart sub?

dratt en lina nu men ögonmått såklart inte så lätt att se från en 8a exakt hur mycke 1mg är eller tycker ni???

hur mycke benz skulle va lungt o blanda till??? e det ju mer sub man tar som e det farliga eller ju mer benz? hört om dödsfall på sub+benz så e lite nojig liksom jag vill ju inte dö
jag e inte inkörd på opi alls förutom att jag tar sub nån gång i veckan men då handlar det om max 1-2mg!

jag e rätt "ny" inom opiater så att säga, har väl testat på en del men första gången jag börja va typ 1 år sen me oxy, morfin meda och sub...innan dess har jag bara kört på alla andra droger. så jag vet inte så himla mycke om opi

ursäkta om de blev rörigt men e bakis och börjar bli väck på suben
mvh
Senast redigerad av Bullsquid 2010-10-09 kl. 09:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in