Hej
Till att börja med, så får inte Arkomann läsa denna tråd!
Ja... Efter att ha hört detta jävla skitsnack om att det ska ge sämre effekt att slå filtrerad sub jämfört med ofiltrerad, vissa påstår att det ska vara så mycket som 30% av det aktiva ämnet som fastnar i filtret.
Trots att jag vet att det låter helt urbota cpidiotiskt så har det ändå satt sig och gnagat på mig sen flera kompisar ur olika kompisgäng sagt detta och helt ärligt så får jag inte ut nånting alls av att injicera subutex.
Har känt lite värme gå genom kroppen en gång när jag slog en hel när jag var sjuk, i venen brevid pulsådern, nåja.
Efter att ha pratat med Arkomann för några veckor sen om att slå subutex ofiltrerat (han skäller redan ut mig för att jag öht slår i mig sub) med resonemanget "om man ändå ska slå sub, kan man väl slå i sig det ofiltrerat?" och Arko förklarat att det är ännu mer idiotiskt (såklart) men inga domedagsprofetior som jag brukar få när jag talar om att slå subutex i händerna etc, så tänkte jag att jag skulle testa, snubben i reindeerspotting överlever ju trots allt och jag är nog den enda i min krets som filtrerar suben.
Nu blev det här en lång tråd med skitsnack, det jag undrar är förstås;
blir det någon skillnad, rusmässigt, filtrerat vs ofiltrerat?
Drog i mig 4mg ofiltrerat för cirka 30 min sen och har tidigare under dagen snortat 4mg och måste säga att jag känner verkligen effekten av suben, är spyfärdig och orkar knappt gå upp ur soffan - jag brukar bli uppåt av sub och har aldrig spytt av sub.
Kommer inte slå i mig ofiltrerat något mer, jag vet inte om det är min ögonnoja men det känns som det redan satt sig på ögonen, men det skulle vara intressant att veta om det är någon skillnad och om det finns några vetenskapliga bevis för att det är bättre/sämre att slå i sig tabben som den är.
Såklart finns förmodligen inga studier med massa testpersoner för att jämföra, men min egna teori är att all buprenorfin tas upp även när man filtrerar eftersom buprenorfin är väldigt vattenlösligt och bindemedlena knappast ger någon effekt.
För att slippa starta en till tråd tar jag det direkt här.
Hur är det att slå subuxone (filtrerat såklart)? Går det bra när man är beroende och tar varje dag?
Har hört av många att dom blir sjuka av att slå sub men erfarit precis tvärtom, så vad säger ni som tagit varje dag minst nåt år om det hela?
Frågan är ställd med samma resonemang som tidigare, "om jag ändå slår sub, varför inte slå sbox?"
Sen hörde jag ett (puckat?) påstående igår, en som påstod att när man tar sub IV så har man bara effekt cirka 6h, sen börjar man känna sig smådålig.
Kan väl omöjligt stämma? Snortar jag kan jag gå två dagar innan man blir sådär riktigt jävlig.
Frågan är förmodligen dum, men mycket bens och sub har väl aldrig gjort någon smart.
trafikpolis