2011-05-20, 23:30
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Hmm.. jag har ju gått på ca 3-6 stycken s8 i månaden nu i några månader och har haft lite AT i 1 dag när jag slutat, men nu har jag haft uppehåll i iaf 2 veckor, och började köra igår igen, dock känns det fortfarande att min tolerans är väldigt hög, det krävs iaf en 1-2 mg för att det ska hända något.

Så jag undrar väl, hur långt tid tar det egentigen innan min tolerans försvinner :S?

Som h*n ovanför skrev kan det där med tolleransen sitta i rätt länge. Dock så är ju 1-2mg inga monsterdoser heller. Om man väl blivit van vid ruset så gör ju bara det att man inte känner sig lika tung på de doser man en gång blev tung på.
Citera
2011-05-21, 21:58
Medlem
Elysas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Du kommer inte vara ren, jag var positiv länge kommer jag ihåg, 2-3 veckor tror jag.. Jag har inställningen att det alltid gynnar än att vara ärlig så det hade jag varit.. Jag hade berättat innan provet eftersom chansen att du skulle vara negativ knappt finns..

De andra frågorna du ställde har jag inget svar på, visst så kanske du får stesolid utskrivet i framtiden av någon privatläkare som inte bryr sig, men när läkaren du har känner till dina drogvanor så kommer de flesta avstå att skriva ut beroendeframkallande medicin. Om det inte har ett stort syfte som Cencerta eller ritalin osv.. Men Stesolid är svårare eftersom ångest kan man leva med och bli av med, inte ADHD..

Det jag har vill ha är egentligen starkare sömnmedel än vad jag har just nu, vilket är Stilnoct... Skulle vilja ha Flunitrazepam eller Halcion, typ!
Citera
2011-05-23, 04:13
Medlem
Hejsan.

Jag undrar vad chansen är att jag får temgesic 0.4mg utskriven av läkare.

det är så att jag opererade min högra fotled i fredags. och låg inne på lassa i 2 nätter. när jag vart utskriven så hade jag en fruktansvärd värk och jag fick med mig nått som heter arcoxia 120mg typ.

Men denna tablett fungerar då inte alls mot smärta och jag har sån satans smärta just nu.

så jag har tänkt och ringa min läkare imorgon och säga att jag har riktigt ont och att jag provat temgesic av min far och jag märkte att dom funkade mot smärtan. och sen be att få typ 1 ask med temmar. vad är mina chanser? är det omöjligt att få ut medicin som man rekommenderar själv? eller skriver dom inte ut detta medel pga att det är beroendeframkallande?

förlåt för stavningen är lite trött
Citera
2011-05-23, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Skulle det vara någon ide att bara erkänna allting. Provet är nämligen för att jag ska börja behandlas med concerta. Så OM det skulle bli posetivt så skulle jag bara få göra om testet en vecka senare.

Skulle jag kunna vara ren om jag får två veckor på mig?

Om inte, så är det väl lika bra att säga hur det faktiskt ligger till? Jag har faktiskt viljat lägga ner med subutexen ett bra tag nu. Men jag vill ju ta Subutex eller andra opiater i framtiden såklart.

Sen är det ju en fråga med om jag skulle få ut bensos från psyket mer. Just nu får jag stesolid och stilnoct på recept, och jag vill antagligen räkna med att fortsätta få det utskrivet någon gång i framtiden kanske.
Fick gå och kissa under några månader i höstas när jag fick Metamina utskrivet. Var positiv på sub ett fåtal gånger vilket tydligen var okej då jag under en hyfsat lång period gått på det nästan dagligen.
Slutade efter ett tag med Metamina och gick på Suben igen. Var inlagd nyligen för att bli av med den och har återigen Metamina. Har nu även 3mg Iktorivil per dag samt 10mg Stilnoct till natten.

Läkarna är inte speciellt positiva när det kommer till att skriva ut Benzo. Har flertalet gånger kissat positivt på flertalet Opiater och Opioider. Hamnat på akuten 2ggr pga dumma blandningar och har bägge gångerna blivit inlåst efteråt. Har även ett dokumenterat relativt grovt Benzomissbruk i bagaget så det är inte omöjligt att få beroendeframkallande medicin som "missbrukare" men det tar tid.

Iktorivilen fick jag utskriven då de två läkarna på avdelningen jag låg på ansåg att det var mindre missbrukarpotential än 20mg Stesolid som jag fick på avdelningen jag låg på innan.

Jag avskyr att gå på Centralstimulantia och jag ogillar även att äta Benzodiazepiner så hur det slutar den här gången vet jag inte. Vill helst inte åka in i ett missbruk av Sub eller något tyngre igen. Orkar inte med hela grejen med att konstant behöva åka iväg till random förort varannan dag och ge bort mina sista pengar.

Just nu känns det rätt hopplöst faktiskt. Jag och Bangar_inte är jämngamla och började med opiater/opioider i samma ålder. Jag vet inte om jag ångrar då det har fått mig att överleva. Har försökt att vara helt medicin och drogfri under någon period. Det var riktigt trevligt faktiskt fast efter ett tag gick jag in i en mörk period och började igen.

Det känns faktiskt som att det jag äter nu i medicinväg är värre än att inta Sub vilket inte direkt bidrar till något positivt tänkande. Är i denna stund så sugen på att åka och handla men jag får försöka klara mig ett tag utan. Förhoppningsvis börjar jag må bättre. Annars får det gå som det går.

Ni som är unga och testar Sub... Jag varnar er verkligen!
Citera
2011-05-23, 14:33
Medlem
Vad är det som händer med sub i göteborg? Är det bara jag som har dåliga kontakter eller är det torka? Känns som att jag har letat under varenda sten och hittar inte ett skit, när jag väl kommer över så är det nån äcklig gegga som en pundare redan haft i käften och försöker sälja vidare som "sub"
Citera
2011-05-24, 02:01
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Vad är det som händer med sub i göteborg? Är det bara jag som har dåliga kontakter eller är det torka? Känns som att jag har letat under varenda sten och hittar inte ett skit, när jag väl kommer över så är det nån äcklig gegga som en pundare redan haft i käften och försöker sälja vidare som "sub"

+1, vad jag hört så måste många (alla?) ta suben på plats när sköterska kollar på. Men kanske bara gäller dom som bor på boende. Torrt är det iaf. Fiskar inte, får mitt utanför staden, så inga varningar mod. tack..
Citera
2011-05-24, 02:07
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Ni som är unga och testar Sub... Jag varnar er verkligen!

Ja det är lurt. Kicka 3månader på höga doser tram utan problem. Ett år senare så körde jag sub en månad och va fast. Så här i efterhand hade jag hellre gett mig fan på att sluta då iofs, lite svårare efter 2 år. Även om ATn är ett helvete så är det månaderna efter man mår psykist dåligt jag är mest rädd för..klara en månad utan sub enda gången jag provat, och då med massa benz&gräs som hjälp. Sen så blev jag som en ny människa på att snorta 0.5mg/dag. Jvla tid det ska ta för receptorerna att återgå till sitt normala, eller iaf till 80-90%.
Citera
2011-05-24, 13:18
Medlem
Tjabba, har lite funderingar kring sub.
Jag har tagit sub totalt 5-6gånger kanske, men varenda gång har jag känt ett jävla illamående och spykänslor. Oftast har jag kunnat hålla inne spyan, men igår gick det inte. Spydde totalt 4gånger ungefär.
Jag upplever inte samma sköna känsla på sub som på andra opiater/opioder. Blir inte sådär varm/mysig som man brukar bli, får inte heller någon eufori. Blir mest bara grötig i skallen och får lite lätt klåda.

Många kommer säkert säga att jag är ovan osv. Men fan jag har testat tram, kodein, etylmorfin, ketogan, oxy osv utan att känna det minsta illamående alls på någon av dom.

Har läst att postafen ska hjälpa bra mot illamående. Hade tillgång till en halv postafen som jag tog i samband med suben igår. Den verkade då inte hjälpa nånting.

Jag undrar därför om sub helt enkelt inte är min typ av opiat/opiod ? Eller bör jag skaffa mer postafen och ge det en till chans?
Citera
2011-05-24, 15:45
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Tjabba, har lite funderingar kring sub.
Jag har tagit sub totalt 5-6gånger kanske, men varenda gång har jag känt ett jävla illamående och spykänslor. Oftast har jag kunnat hålla inne spyan, men igår gick det inte. Spydde totalt 4gånger ungefär.
Jag upplever inte samma sköna känsla på sub som på andra opiater/opioder. Blir inte sådär varm/mysig som man brukar bli, får inte heller någon eufori. Blir mest bara grötig i skallen och får lite lätt klåda.

Många kommer säkert säga att jag är ovan osv. Men fan jag har testat tram, kodein, etylmorfin, ketogan, oxy osv utan att känna det minsta illamående alls på någon av dom.

Har läst att postafen ska hjälpa bra mot illamående. Hade tillgång till en halv postafen som jag tog i samband med suben igår. Den verkade då inte hjälpa nånting.

Jag undrar därför om sub helt enkelt inte är min typ av opiat/opiod ? Eller bör jag skaffa mer postafen och ge det en till chans?
OK för det första så är inte Subutex/Suboxone en riktig opioid som morfin, heroin, oxy, kodein osv är.
Buprenorfin är både en antagonist (narcan/naloxone etc.) och en agonist (morfin/heroin etc) så den fungerar åt båda hållen men binder inte alls lika starkt som "vanliga" opioider gör och därmed får man inte alls samma eufori som man får av agonister.

Buprenorfin även om det används för smärtpatienter också är mest kännt för att behandla opioidberoende patienter då den gör så att patienten får svårt att få effekt av andra opioider när han eller hon går på Sub. Den hjälper lite lite mot det psykiska suget och det är pga Subbens agonist affinitet men inte mycket.

Är man opioidberoende och har tolerans så får man inget euforiskt rus av Sub, man blir på sin höjd bara "frisk".
Är man däremot grön på opioider eller har en väldigt väldigt låg tolerans (eller ingen öht) så kan man få ut ruseffekt ur subben.

Hoppas det klarnade upp något för dig, skriv om du vill veta något mer eller detaljerat.
Senast redigerad av Unbalanced 2011-05-24 kl. 15:50.
Citera
2011-05-24, 16:52
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Du får två svar här av mig.

Nej, du ska inte skaffa mer postafen och ge subben en andra chans, det är alleles för bra tillgång på sub och jag skulle aldrig vilja vara minsta lilla delaktig i att en annan människa ska gå igenom helvetet på jorden som en bup-AT är.

Ja, skaffa en ask postafen och ta två st minst en halvtimme innan du tar subben, känner du likförbannat ett illamående ta två till - hjälper inte det så vetefan dock-.
Citera
2011-05-24, 18:10
Bannlyst
Sorry för bump.

Är det bara jag som upplever prishöjningar på sub??

Hade tidigare två st mailkranar som sålde sub till ett OK pris mellan 200 och 250.
Nu säljer ingen för under 300 ens och oftast har de bara inne suboxone, vilket suger. Dessutom kostar subben 400kr i min stad, så att gå cold turkey känns ju som ett bättre alternativ än att bli ruinerad pga denna ocker.

Någon mer som upplevt prishöjning?
Citera
2011-05-24, 18:36
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzmannen
Sorry för bump.

Är det bara jag som upplever prishöjningar på sub??

Hade tidigare två st mailkranar som sålde sub till ett OK pris mellan 200 och 250.
Nu säljer ingen för under 300 ens och oftast har de bara inne suboxone, vilket suger. Dessutom kostar subben 400kr i min stad, så att gå cold turkey känns ju som ett bättre alternativ än att bli ruinerad pga denna ocker.

Någon mer som upplevt prishöjning?

Jag kan se en faktor som kan spela roll och det är om många på Subutex-programmen runt om i Sverige har blivit kickade eller fått börja om på ruta ett (att ta sin medicin på kliniken)
pga att dom har missbrukat dessa Research Chemicals vid sidan av.

För just det är ett jätteproblem som det ser ut nu. Uppenbart påtända personer som ränner på Subutex & metadonklinikerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in