Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Skulle det vara någon ide att bara erkänna allting. Provet är nämligen för att jag ska börja behandlas med concerta. Så OM det skulle bli posetivt så skulle jag bara få göra om testet en vecka senare.
Skulle jag kunna vara ren om jag får två veckor på mig?
Om inte, så är det väl lika bra att säga hur det faktiskt ligger till? Jag har faktiskt viljat lägga ner med subutexen ett bra tag nu. Men jag vill ju ta Subutex eller andra opiater i framtiden såklart.
Sen är det ju en fråga med om jag skulle få ut bensos från psyket mer. Just nu får jag stesolid och stilnoct på recept, och jag vill antagligen räkna med att fortsätta få det utskrivet någon gång i framtiden kanske.
Fick gå och kissa under några månader i höstas när jag fick Metamina utskrivet. Var positiv på sub ett fåtal gånger vilket tydligen var okej då jag under en hyfsat lång period gått på det nästan dagligen.
Slutade efter ett tag med Metamina och gick på Suben igen. Var inlagd nyligen för att bli av med den och har återigen Metamina. Har nu även 3mg Iktorivil per dag samt 10mg Stilnoct till natten.
Läkarna är inte speciellt positiva när det kommer till att skriva ut Benzo. Har flertalet gånger kissat positivt på flertalet Opiater och Opioider. Hamnat på akuten 2ggr pga dumma blandningar och har bägge gångerna blivit inlåst efteråt. Har även ett dokumenterat relativt grovt Benzomissbruk i bagaget så det är inte omöjligt att få beroendeframkallande medicin som "missbrukare" men det tar tid.
Iktorivilen fick jag utskriven då de två läkarna på avdelningen jag låg på ansåg att det var mindre missbrukarpotential än 20mg Stesolid som jag fick på avdelningen jag låg på innan.
Jag avskyr att gå på Centralstimulantia och jag ogillar även att äta Benzodiazepiner så hur det slutar den här gången vet jag inte. Vill helst inte åka in i ett missbruk av Sub eller något tyngre igen. Orkar inte med hela grejen med att konstant behöva åka iväg till random förort varannan dag och ge bort mina sista pengar.
Just nu känns det rätt hopplöst faktiskt. Jag och Bangar_inte är jämngamla och började med opiater/opioider i samma ålder. Jag vet inte om jag ångrar då det har fått mig att överleva. Har försökt att vara helt medicin och drogfri under någon period. Det var riktigt trevligt faktiskt fast efter ett tag gick jag in i en mörk period och började igen.
Det känns faktiskt som att det jag äter nu i medicinväg är värre än att inta Sub vilket inte direkt bidrar till något positivt tänkande. Är i denna stund så sugen på att åka och handla men jag får försöka klara mig ett tag utan. Förhoppningsvis börjar jag må bättre. Annars får det gå som det går.
Ni som är unga och testar Sub... Jag varnar er verkligen!