2010-10-09, 10:01
Medlem
Chris26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDude
Vet någon hur straff lagarna i Frankrike är på Subutex? Hört mkt om att det ska ha spårat ur med sub i landet. Så dom kanske gjort kraft tag och kör på stenhårda domar?

Fortsätta gärna dela med av tips, tacksam för alla svar!

Ingen aning på hur straff å lagar gällande sub är i Frankrike.
Tror dock dom ska ha skärpt lagarna nu i a f senaste åren och att vilken läkare som helst; i princip-allmänläkare som öron näsa halsläkare inte kan förskriva det bara utan vidare.

När subutex kom till Sverige 1999 tror jag det var, så kunde vilken allmänläkare som helst (i princip) i landet förskriva sub. Gå till sin husläkare på vårdcentralen och få 7 st sub8r -kanske rentav 28 st utskrivna på ett bräde.
Numera är det ju bara läkare på beroendemottagningar som har förskrivningsrätt på sub.
Men däremot inte temgesic eller norspan (buprenorfinplåster)det kan vanliga läkare förskriva. Temgesic använd b la vid postoperativa smärtor,och/lr olika kroniska smärttillstånd korta som långa,alt plåster vet d är vanligast mot långavarig/kronisk svår smärta och t ex ta temgesic vid smärtgenombrott.
Citera
2010-10-09, 11:44
Medlem
Skumt du "borde" redan börjat känna de första AT-symptomen.
Med tanke på hur lång tid du tagit utan uppehåll vore det mer eller mindre ett under om du skulle klara dig utan några som helst symptom.

Önskar dig det givetvis inte men ropa inte hej innan den feta kärringen sketet i det blå skåpet eller vad man nu säger.
Citera
2010-10-09, 12:11
Medlem
Har sub utskrivet Iaf testade inatt och tog rejält för mycket tog cirka en halv 8mg under hela nätten tills 7 på morgonen...

Vaknade upp svettades som en gris, huvudvärk och allt. Lite för gott självförtroende pga välmåendet

När jag vakna och bara gick och satt mig vid datorn mådde jag illa. Eftersom jag vill köra sub idag igen bör jag spy först sen inta lite? för att ta bort huvudvärken...

tack på förhand

Det var alltså senast kl 7 jag tog sista dosen.. Har illamående tabs btw
Citera
2010-10-09, 12:22
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Om du lägger in dig på avgiftning så kan du få Dexofen i en-två veckor.

En avtändning från subutex, måste väl ta åtminstone en evighet? Med tanke på hur seg halveringstiden är.

Senast jag knarkade var förra fredagen, och nu har jag dragit 4mg och känner inte ett skit.
Citera
2010-10-09, 12:25
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveurlife
Hur döljer ni bäst att ni är påverkade av sub?

Det gör man inte; om man ska knarka subutex, eller andra opioider för den delen, så ska man knarka tills man blir bäng, och det går inte att dölja.

Jag kan inte prata normalt på opioider; min höst är extremt hes, jag sluddrar och glömmer bort vad jag ska säga.

Jag kan inte röra mig normalt på subutex; jag mår illa och stannar lite då och då för att hämta andan, jag får dålig motorik och tar snedsteg ibland, och ibland när jag går, så börjar jag plötsligt gå åt vänster (rakt-vänster), utan att tänka på det. Jag går rätt ofta in i staket eller lyktstolpar, om jag är riktigt bäng.

Men det är ju halva grejen. Om man tar en liten dos, så blir man bara lite pigg och glad, och då kan man leva helt normalt, men det är ett perverst slöseri med droger.
Citera
2010-10-09, 12:38
Medlem
Krehs avatar
Du kanske klarar dig. Det är individuellt.

Jag blir alltid sjuk efter subutex, om jag kör så att jag blir bäng. Det räcker med 2mg över två dagar för att jag ska få extrem nästäppa, t ex.
Citera
2010-10-09, 16:48
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siesta88
Tjena, jag har kört på med subbish i ca 8 månader dagligen, inga stora mängder men har varierat från typ 2 i veckan till 2-3 på lika många dagar, och har hört och läst att man kan bli riktigt sjuk om man breakar ett tag, jag har hållt upp i 5 dagar men känner ingenting, undrar om de kan komma senare eller går jag fri??

Förr i tiden blev jag sjuk fort när jag inte fick tag i Sub men idag verkar det ta extremt långt tid innan abstinensen slår. Vet dock inte hur länge.

Jag hade en abstinens för kanske 1½ år sedan eller nåt och då låg jag på mindre doser än idag. Jag började känna mig dålig redan dagen efter. Förr kunde jag även känna mig halvdålig om jag frivilligt drog ut på att ta.

Sist jag slutade ta Sub (frivilligt) för att byta till Oxy låg jag på ca 3 B8/dag och efter 5 dagar så var jag fortfarande inte dålig. Då väntade jag ju på att bli dålig, ville bli det... så jag kunde börja med Oxyn. Jag började iaf med Oxyn innan jag hann bli sjuk så jag vet inte hur många dagar längre bort abstinensen var. Jag hade tagit Sub dagligen (förutom 2 abstinenser) i ca 3 år då.

Jag tog iofs Tram, Dexofen och Citodon under de där 5 dagarna men det har aldrig hindrat en abstinens förr, bara lindrat. Jag tror ju knappast att jag inte längre kan få abstinenser... så det logiska i mitt fall är att det bara tar längre tid idag.

Men jag har en vän som kunde gå på små doser Sub i några år och inte känna något när hon slutade... så vem vet. Då har det varit bra små doser.

Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Du kanske klarar dig. Det är individuellt.

Jag blir alltid sjuk efter subutex, om jag kör så att jag blir bäng. Det räcker med 2mg över två dagar för att jag ska få extrem nästäppa, t ex.

Hur menar du då? Menar du att nästäppan skulle vara abstinens?

Jag är konstant täppt i näsan pga att jag snortar Suben. Är det inte därför du blir täppt då? Eller menar du att nästäppan kommer typ 1 dygn efter att du slutat ta Sub?

Rinnig näsa brukar ju annars vara ett abstinenstecken, ihop med rinniga ögon och gäspningar.
Citera
2010-10-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Det gör man inte; om man ska knarka subutex, eller andra opioider för den delen, så ska man knarka tills man blir bäng, och det går inte att dölja.

Jag kan inte prata normalt på opioider; min höst är extremt hes, jag sluddrar och glömmer bort vad jag ska säga.

Jag kan inte röra mig normalt på subutex; jag mår illa och stannar lite då och då för att hämta andan, jag får dålig motorik och tar snedsteg ibland, och ibland när jag går, så börjar jag plötsligt gå åt vänster (rakt-vänster), utan att tänka på det. Jag går rätt ofta in i staket eller lyktstolpar, om jag är riktigt bäng.

Men det är ju halva grejen. Om man tar en liten dos, så blir man bara lite pigg och glad, och då kan man leva helt normalt, men det är ett perverst slöseri med droger.

En långlivad inställning!
Citera
2010-10-09, 17:42
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina

Jag är konstant täppt i näsan pga att jag snortar Suben. Är det inte därför du blir täppt då? Eller menar du att nästäppan kommer typ 1 dygn efter att du slutat ta Sub?

Rinnig näsa brukar ju annars vara ett abstinenstecken, ihop med rinniga ögon och gäspningar.

Nästäppan kommer en dag efter, ja. Idag har jag tagit 4mg sub. Imorgon kommer jag bara vara lite mysig och så; dagen-efter-subbad. På Måndag däremot, kommer näsan att vara helt igenmurad, och den är inte enbart täppt; den är även rinnig ... samtidigt. Otroligt jobbigt
Citera
2010-10-09, 18:50
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Förr i tiden blev jag sjuk fort när jag inte fick tag i Sub men idag verkar det ta extremt långt tid innan abstinensen slår. Vet dock inte hur länge.

Jag hade en abstinens för kanske 1½ år sedan eller nåt och då låg jag på mindre doser än idag. Jag började känna mig dålig redan dagen efter. Förr kunde jag även känna mig halvdålig om jag frivilligt drog ut på att ta.

Sist jag slutade ta Sub (frivilligt) för att byta till Oxy låg jag på ca 3 B8/dag och efter 5 dagar så var jag fortfarande inte dålig. Då väntade jag ju på att bli dålig, ville bli det... så jag kunde börja med Oxyn. Jag började iaf med Oxyn innan jag hann bli sjuk så jag vet inte hur många dagar längre bort abstinensen var. Jag hade tagit Sub dagligen (förutom 2 abstinenser) i ca 3 år då.

Jag tog iofs Tram, Dexofen och Citodon under de där 5 dagarna men det har aldrig hindrat en abstinens förr, bara lindrat. Jag tror ju knappast att jag inte längre kan få abstinenser... så det logiska i mitt fall är att det bara tar längre tid idag.

Men jag har en vän som kunde gå på små doser Sub i några år och inte känna något när hon slutade... så vem vet. Då har det varit bra små doser.

Mmmm jaa skulle jag bara få "nästäppa" så skulle livet vara en dans på ett majjalöv, jag blir så innehälvete dålig om jag är utan mer än ett dygn....kan inte ens käka, orkar inte knappt gå på skithuset eller ännu mindre åka och handla mat.

Det går inte heller bota sig med någon annan opi. tuuungt liv detta att måsta ha skiten för att ha ett normalt liv sen så måste jag ha en daglig dos av Benzo tar allt slut då vill jag bara döööö....
Det är nu ca 7-8 år som man dagligen gått på Buprenorfin och nästan hela livet på Benzo, jag skulle betala vad som helst om jag slapp käka/snorta alla jävla piller, men tyvärr så har jag inget liv utan skulle nog oxo varit död för länge sen utan dom av en överdos.
Citera
2010-10-09, 18:53
Medlem
Ang sub

Tog en halv sub över hela natten från kl 8 till 7 på morgonen.. Nu har jag ont i huvudet kan man bland alvedon och sub?

Tog lina för några timmar sedan. Så undrade om alvedon är farligt o blanda med
Senast redigerad av flystar 2010-10-09 kl. 18:55.
Citera
2010-10-09, 19:03
Medlem
snabbt svar tack? har världens huvudvärk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här