Citat:
Ursprungligen postat av siesta88
Tjena, jag har kört på med subbish i ca 8 månader dagligen, inga stora mängder men har varierat från typ 2 i veckan till 2-3 på lika många dagar, och har hört och läst att man kan bli riktigt sjuk om man breakar ett tag, jag har hållt upp i 5 dagar men känner ingenting, undrar om de kan komma senare eller går jag fri??
Förr i tiden blev jag sjuk fort när jag inte fick tag i Sub men idag verkar det ta extremt långt tid innan abstinensen slår. Vet dock inte hur länge.
Jag hade en abstinens för kanske 1½ år sedan eller nåt och då låg jag på mindre doser än idag. Jag började känna mig dålig redan dagen efter. Förr kunde jag även känna mig halvdålig om jag frivilligt drog ut på att ta.
Sist jag slutade ta Sub (frivilligt) för att byta till Oxy låg jag på ca 3 B8/dag och efter 5 dagar så var jag fortfarande inte dålig. Då väntade jag ju på att bli dålig, ville bli det... så jag kunde börja med Oxyn. Jag började iaf med Oxyn innan jag hann bli sjuk så jag vet inte hur många dagar längre bort abstinensen var. Jag hade tagit Sub dagligen (förutom 2 abstinenser) i ca 3 år då.
Jag tog iofs Tram, Dexofen och Citodon under de där 5 dagarna men det har aldrig hindrat en abstinens förr, bara lindrat. Jag tror ju knappast att jag inte längre kan få abstinenser... så det logiska i mitt fall är att det bara tar längre tid idag.
Men jag har en vän som kunde gå på små doser Sub i några år och inte känna något när hon slutade... så vem vet. Då har det varit bra små doser.
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Du kanske klarar dig. Det är individuellt.
Jag blir alltid sjuk efter subutex, om jag kör så att jag blir bäng. Det räcker med 2mg över två dagar för att jag ska få extrem nästäppa, t ex.
Hur menar du då? Menar du att nästäppan skulle vara abstinens?
Jag är konstant täppt i näsan pga att jag snortar Suben. Är det inte därför du blir täppt då? Eller menar du att nästäppan kommer typ 1 dygn efter att du slutat ta Sub?
Rinnig näsa brukar ju annars vara ett abstinenstecken, ihop med rinniga ögon och gäspningar.