2010-04-23, 03:04
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krif
om jag tog en liten dos sub tidigare idag, säg 1-2mg. kan jag då morfin imorgon?
ca 12-20 timmar mellan intagen. hur länge efter intag blockerar suben? kan säga att jag inte fick det minsta rus..

Du kommer få samma svar som jag. Du kommer inte få lika bra effekt som om du hade väntat 2 dagar eller mer. Men du kommer få effekt helt klart. Bara du kan bestämma om det är värt det, tänk om du inte blir nöjd, om du hade kunnat få bättre effekt om du väntat till lördag. Är det värt att kanske slösa på så mycket pengar?
Citera
2010-04-23, 07:46
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Samma sak med Suboxone?

Nä, Suboxone kommer finnas kvar verkar det som.
Dels kanske för att dom har ett mycket mindre gatu-värde, och dels för att dom innehåller Naloxone.
Så inom snart framtid blir det Buprenotex och Subuxone som gäller, till det att det kommer något nytt det vill säga.
Citera
2010-04-23, 15:13
Medlem
Japp, det är alldeles riktigt. Suboxone för alla nya, Buprenotex till vissa fall... Om man inte tillhör den lyckliga skaran som stod på Subutex innan 1. Mars iår, när den nya upphandlingen med medicinleverantören tilll beroendeenheterna. Vi får behålla gamla hederliga Subutex
Citera
2010-04-24, 12:40
Medlem
.-.-.s avatar
Måste vara nåt som står inte står rätt till med alla som beklagar sig över buprenotex för att få tillbaka subutexen, det är ingen skillnad alls. Buprenotexen innehåller ju dessutom en aning mer buprenorfin. Så varför klaga?
Dom är starkare och sliter lite mer på magen, det är det enda jag märkt av.
Jag gissar på att det är för att dom vill ha stadigare linor att snorta, det blir ju bara ett par korn av dom andra och bränner skönt i snoken.
Citera
2010-04-24, 13:42
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Måste vara nåt som står inte står rätt till med alla som beklagar sig över buprenotex för att få tillbaka subutexen, det är ingen skillnad alls. Buprenotexen innehåller ju dessutom en aning mer buprenorfin. Så varför klaga?
Dom är starkare och sliter lite mer på magen, det är det enda jag märkt av.
Jag gissar på att det är för att dom vill ha stadigare linor att snorta, det blir ju bara ett par korn av dom andra och bränner skönt i snoken.

Så buprenotexen har mer bindmedel i sig än dom vanliga sub-åttorna? Svider det mer? (hade jävla problem med dom senaste 2 då jag alltid intar nasalt)

Funderar på att ta hem 2 sådana för att prova, är dom billigare än sub på apoteket eller varför ligger dom gatupriserna lite lägre än subutex?
Citera
2010-04-24, 18:48
Medlem
Tjena,

Jag bor i Skövde och det är ungefär 2 timmar till gbg och det är den närmsta storstaden så det är inte långt att åka med bil om man vill köpa. Hört att det brukar vara billigare priser i dom större städerna. Vad kan dom kosta i gbg-området? Skulle vilja ha något att jämföra med vad man kan köpa dom för i skövde, den jag köper av tar överpris så tänkte kolla hur mkt man kan pruta utan att låta snål och kränka säljaren...

Mvh
MrSeinfeld
Citera
2010-04-24, 18:52
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSeinfeld
Tjena,

Jag bor i Skövde och det är ungefär 2 timmar till gbg och det är den närmsta storstaden så det är inte långt att åka med bil om man vill köpa. Hört att det brukar vara billigare priser i dom större städerna. Vad kan dom kosta i gbg-området? Skulle vilja ha något att jämföra med vad man kan köpa dom för i skövde, den jag köper av tar överpris så tänkte kolla hur mkt man kan pruta utan att låta snål och kränka säljaren...

Mvh
MrSeinfeld

Kranar som har stadigt flöde alternativt köper in i groteska mängder kan väl sälja dom för 2kr/mg.

Vanligast är väl 3-6kr/mg för Herr Svensson.
Citera
2010-04-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Kranar som har stadigt flöde alternativt köper in i groteska mängder kan väl sälja dom för 2kr/mg.

Vanligast är väl 3-6kr/mg för Herr Svensson.

Det lät billigt. Då borde en Subutex 8mg för 300kr vara överkommligt pris i Skövde? Kanske 250 om man köper några stycken? Eller är det för dyrt?
Senast redigerad av MrSeinfeld 2010-04-24 kl. 19:07.
Citera
2010-04-24, 19:29
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSeinfeld
Det lät billigt. Då borde en Subutex 8mg för 300kr vara överkommligt pris i Skövde? Kanske 250 om man köper några stycken? Eller är det för dyrt?

Hahaha, sorry, jag fattade helt fel. Fick för mgi att vi snackade oxy av nån anledning :P

Ja dom priserna låter rätt ok. I större städer verkar det vara lite mer 200kr/st och 150 nrä man köper ett gäng.
Citera
2010-04-24, 19:42
Medlem
Skulle behöva ett snabbt svar.

Funderar på att dra det sista av min sub ikväll. Började dra sub i onsdags, paus på torsdag och igår fredag körde jag igen. Om jag drar det sista av min sub kommer jag då få en jobbig at? Har inte känt något alls idag och då körde jag ändå rätt hårt igår.. Så kanske inte är någon fara?
Citera
2010-04-24, 19:54
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irn´
Skulle behöva ett snabbt svar.

Funderar på att dra det sista av min sub ikväll. Började dra sub i onsdags, paus på torsdag och igår fredag körde jag igen. Om jag drar det sista av min sub kommer jag då få en jobbig at? Har inte känt något alls idag och då körde jag ändå rätt hårt igår.. Så kanske inte är någon fara?

Om du inte kört på ett tag innan denna period ska det inte vara någon fara alls
Citera
2010-04-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Om du inte kört på ett tag innan denna period ska det inte vara någon fara alls

Göttgött. Nä är faktist för första gången jag har testat sub denna veckan så Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in