Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Är osäker på om buprenorfinet blockerar dexofen. Men egentligen så spelar det inte så stor roll då man inte ska blanda dexofen med något som är andningsdeprimerande, vilket bup är. Antingen så berättar du för din läkare, eller så tar du värken eller så slutar du med buprenorfinet och tar dexofen istället...
Tack för svaret, och nej du har nog rätt i att man inte ska blanda.
Man har ju i iofs förr vräkt i sig mängder som "vanligt" folk påstår att man garanterat dör av, och jag vet att det kan vara vanskligt och lite gambling att laborera med olika preparat i kroppen samtidigt.
Men det var förr det, Dexofen/Doloxene var mest en tanke från min sida då det i vanliga fall fungerar bra för mig mot just smärta.
Det är svårt att hitta någon medecin som sätter sig på liknande grupper av receptorer och samtidigt fungerar trots all Buprenorfin.
Tandläkaren i detta fallet, samt sköterskorna på utlämningsstället (sub) vet om mitt dilemma men verkar ha svårt att bestämma sig för om det fungerar eller inte. Tanken var att endast ta en tablett (50mg) vid kraftig värk, har mycket värk att se "fram" emot då jag nu efter alla års horsande får betala priset i form av en nästan total sanering av alla tänder.
Sånt tar tid och det är infekterat typ hela tiden, Flagyl hjälper visserligen men får inte ta nå mer pencillin nu efter 5 kurer.
Får i värsta fall stå ut någon månad till och fortsätta vräka i mig sub som godis.
Så tack för stödet! <3