2009-07-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Är osäker på om buprenorfinet blockerar dexofen. Men egentligen så spelar det inte så stor roll då man inte ska blanda dexofen med något som är andningsdeprimerande, vilket bup är. Antingen så berättar du för din läkare, eller så tar du värken eller så slutar du med buprenorfinet och tar dexofen istället...

Tack för svaret, och nej du har nog rätt i att man inte ska blanda.
Man har ju i iofs förr vräkt i sig mängder som "vanligt" folk påstår att man garanterat dör av, och jag vet att det kan vara vanskligt och lite gambling att laborera med olika preparat i kroppen samtidigt.

Men det var förr det, Dexofen/Doloxene var mest en tanke från min sida då det i vanliga fall fungerar bra för mig mot just smärta.
Det är svårt att hitta någon medecin som sätter sig på liknande grupper av receptorer och samtidigt fungerar trots all Buprenorfin.

Tandläkaren i detta fallet, samt sköterskorna på utlämningsstället (sub) vet om mitt dilemma men verkar ha svårt att bestämma sig för om det fungerar eller inte. Tanken var att endast ta en tablett (50mg) vid kraftig värk, har mycket värk att se "fram" emot då jag nu efter alla års horsande får betala priset i form av en nästan total sanering av alla tänder.
Sånt tar tid och det är infekterat typ hela tiden, Flagyl hjälper visserligen men får inte ta nå mer pencillin nu efter 5 kurer.

Får i värsta fall stå ut någon månad till och fortsätta vräka i mig sub som godis.
Citera
2009-07-30, 12:32
Medlem
eddiepeddies avatar
Hur pass stora är riskerna att det skulle bli negativ effekt och jag äter xanor samma dag som jag tagit subutex (ca. 1 - 2mg)?
Jag är både opiat/subutex/benso-tolerant.
Citera
2009-07-30, 15:18
Medlem
bioweapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Hur pass stora är riskerna att det skulle bli negativ effekt och jag äter xanor samma dag som jag tagit subutex (ca. 1 - 2mg)?
Jag är både opiat/subutex/benso-tolerant.

risken är väldigt liten skulle jag vilja säga, Iaf om du är både opioid och benso-tolerant!
Citera
2009-07-31, 00:35
Medlem
Fuckts avatar
Nu har jag någon slags obehag. Ungefär som att jag har panikångest men den ligger och ruvar på den, känner att den kan slå till när som helst. Frågan är vad jag kan göra om det skulle hända. Behöver veta att jag kan vara lugn.

Om jag skulle snöra i mig en mindre mängd oxazepam (Sobril) eller om jag skulle röka en holk funderar jag på, hur skulle jag reagera då? Men holk vet jag inte om det bara kommer förvärra situationen och då återstår Oxazepam. Skulle jag kunna ta det och samtidigt vara lugn, har inte tagit så stor mängd Subutex iaf. Är ganska svammlig nu känner jag så ursäkta om det är några oklarheter.
Citera
2009-07-31, 01:14
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Nu har jag någon slags obehag. Ungefär som att jag har panikångest men den ligger och ruvar på den, känner att den kan slå till när som helst. Frågan är vad jag kan göra om det skulle hända. Behöver veta att jag kan vara lugn.

Om jag skulle snöra i mig en mindre mängd oxazepam (Sobril) eller om jag skulle röka en holk funderar jag på, hur skulle jag reagera då? Men holk vet jag inte om det bara kommer förvärra situationen och då återstår Oxazepam. Skulle jag kunna ta det och samtidigt vara lugn, har inte tagit så stor mängd Subutex iaf. Är ganska svammlig nu känner jag så ursäkta om det är några oklarheter.

Vad är du rädd för? Förklara ditt obehag. Du har tagit sub för första gången va?
Kan det vara så att du känner att det du gjort är fel? Om du känner ångest kanske inte röka är så bra. Gillar du inte effekten av suben?
Citera
2009-07-31, 01:17
Medlem
eddiepeddies avatar
sitter i liknade sits. tror inte det ska vara någon fara om du bara tagit lite subutex och för t.ex 10 - 12 timmar sen. Jag tog circka 1 - max 2mg subutex imorse vid 10.00. Och nu vid 00.00 ungefär åt jag 2stycken Xanor 2mg stavar. Blev inte så flöddrad. Men håller mig vaken ett par timmar i fall att. Ta det lugnt bara och lyssna på din kropp. PM:a mig om det är något. Är online för det mesta. Ställer alltid upp

Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt

Citera
2009-07-31, 03:28
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Vad är du rädd för? Förklara ditt obehag. Du har tagit sub för första gången va?
Kan det vara så att du känner att det du gjort är fel? Om du känner ångest kanske inte röka är så bra. Gillar du inte effekten av suben?
Jag var inte direkt rädd, medvetet iaf. Jag hade en orolig känsla i bröstet, som att panik var på väg att träda ut därifrån så fort den bara fick chansen. Ungefär som jag fick förr i tiden när jag rökte cannabis så nojjade jag alltid ur, fick panikångest och skyhög puls. Kan ha varit den nojjan jag var rädd för isf.

Ja, det var första gången.

Jag tror inte det var att jag kände att jag har gjort fel, hade tagit det sakta men säkert fram under kvällen så ruset skulle smyga sig på och inte komma som en överraskning men visst gillade jag det, det är underbart men jag vet inte vad det kan vara. Har fått sådär på Tramadol någon gång också fast inte lika starkt.

Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
sitter i liknade sits. tror inte det ska vara någon fara om du bara tagit lite subutex och för t.ex 10 - 12 timmar sen. Jag tog circka 1 - max 2mg subutex imorse vid 10.00. Och nu vid 00.00 ungefär åt jag 2stycken Xanor 2mg stavar. Blev inte så flöddrad. Men håller mig vaken ett par timmar i fall att. Ta det lugnt bara och lyssna på din kropp. PM:a mig om det är något. Är online för det mesta. Ställer alltid upp
Hade väl tagit cirka 1mg - 1.5mg från cirka kl 18.00 till tiden jag skrev nyss. Men kul att det finns dom som ställde upp, kändes ungefär som att det var det som behövdes så jag inte var ensam om att veta om att jag lever. Så tack för stödet! <3

Edit: Tog en ganska stor lina för ett tag sedan som jag tror slår nu, var just upp och fixade lite saker i huset och nu när jag satte mig kände jag den där känslan igen. Det är nog för att jag kan vara orolig att jag har tagit för mycket så det ända jag kan göra är att försöka intala mig själv om att det inte är farligt.

Edit 2: Och nu mår jag hur bra som helst igen. Det är säkert bara för att det är första gången och när jag rör på mig blir jag mycket snurrigare osv. Nä, nu är det färdiggnällt för min del, kan ju inte sitta och oroa mig hela tiden.
Senast redigerad av Fuckt 2009-07-31 kl. 04:02.
Citera
2009-07-31, 18:54
Medlem
hur lång tid tar det att bli ren från 24mg sub om man intagit det under 2 dygn?
Citera
2009-07-31, 19:37
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Fuckt: Så där kan det bli på alla droger om man någon gång har haft en negativ upplevelse, eller om du bara allmänt lider av PÅ... kroppen känner inte igen känslan, och reagerar med panik. Det är bara att slappna av..."relax and float down stream" som Lennon sjöng... (han sjöng ju om lappar iofs, men vad fan gör man inte för att inte få in ett schysst citat.)
Citera
2009-07-31, 19:56
Medlem
putteboy85s avatar
en lite sak bara ang. taket för buphrinorfin. Om man tar mer än 2mg så åstakommer man inte högre eufori!

Sen blir det bara blockerade nervändar men ej högre eufori och det är ju det som är själva syftet med subben...

Alltså mer än 2mg åt gången är att "elda för kråkorna"

Detta kommer från en överläkare med licens på subb!
Citera
2009-07-31, 20:10
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteboy85
en lite sak bara ang. taket för buphrinorfin. Om man tar mer än 2mg så åstakommer man inte högre eufori!

Sen blir det bara blockerade nervändar men ej högre eufori och det är ju det som är själva syftet med subben...

Nej så är det inte.
Citera
2009-07-31, 22:52
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteboy85

Det där har du ju bara saxat från första sidan. Tycker du att det stämmer eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in